Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Noe galt med soliddoodle?

Ikke noe galt sånn sett. Men du får litt hva du betaler for.

 

Føles ikke "Premium"-printer på noen som helst måte. Må nok belage deg på at du må modifisere \ trikse litt med den.

Var riktignok 'heldig' med min. Ikke hatt store problemer med den. Eneste ulempen nå er at den varmer bed utrolig tregt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noe galt med soliddoodle?

Ikke noe galt sånn sett. Men du får litt hva du betaler for.

 

Føles ikke "Premium"-printer på noen som helst måte. Må nok belage deg på at du må modifisere \ trikse litt med den.

Var riktignok 'heldig' med min. Ikke hatt store problemer med den. Eneste ulempen nå er at den varmer bed utrolig tregt

 

er det snakk om omfattende modifiseringer? jeg trenger ikke sånn voldsom oppløsning på delene mine, men det bør helst være konsistent. er det stor forskjell på kvaliteten på printere i samme prisklasse? i hvilken prisklasse vill videre prisøkning gi minimale ytelsesforskjeller?

Lenke til kommentar

Jeg printer også med 40mm/s, men skrur ofte opp til 2-300% i repetier når den har kommet et par lag opp. Akselerasjon har jeg på 60mm/s^2 for perimeters og 90mm/s^2 på infill. Skal jeg skrive noe som er grovt så setter jeg den til 0 / 150, og kjører heller veldig sakte på de første par lagene.

Lenke til kommentar

Woho.

 

Shipping of Makerbot Industries sent 1 FedEx International Priority package(s).
This shipment is scheduled to be sent on 02/13/2014

 

Edit:

Total shipment weight 8 lbs / 3.6 kgs

:( Ser vel ut som det kunn er filamentet de har sent.. Håper de ikke drøyer det så lenge med selveste printerne da.

Noen her som har vært borti 123D catch?

Lite. Noe spes du lurer på?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har en printer som bruker LM8UU og LM10UU linjære kulelager? Jeg får de liksom ikke til å... rulle. 2 av 4 på X-aksen er fine, de 2 siste "hakker" når de ruller. Samme på Y-aksen, men der er problemet mindre. Finnes det noen alternativer?

De finnes i mange forskjellige kvaliteter, kjøper man billige så er det lett å få noen i dårlig kvalitet. Du kan eventuelt prøve å smøre det. Har du sjekka om aksene er helt rette, og at lagrene dine står konsentrisk? Hvis ikke vil du kunne få noen ille sidelengs belastninger på noen av dem.

 

Du får også kjøpt andre typer lagre som er laget av messing eller plast, men hvis du bytter til dem kan det være krav til å ha andre stenger.

Lenke til kommentar

 

Er det noen av dere som har en printer som bruker LM8UU og LM10UU linjære kulelager? Jeg får de liksom ikke til å... rulle. 2 av 4 på X-aksen er fine, de 2 siste "hakker" når de ruller. Samme på Y-aksen, men der er problemet mindre. Finnes det noen alternativer?

De finnes i mange forskjellige kvaliteter, kjøper man billige så er det lett å få noen i dårlig kvalitet. Du kan eventuelt prøve å smøre det. Har du sjekka om aksene er helt rette, og at lagrene dine står konsentrisk? Hvis ikke vil du kunne få noen ille sidelengs belastninger på noen av dem.

 

Du får også kjøpt andre typer lagre som er laget av messing eller plast, men hvis du bytter til dem kan det være krav til å ha andre stenger.

 

 

Takk for svar!

 

Jeg har bestilt noen nye fra UK nå, hvor det hevdes at kvaliteten er høy. Så da får vi se.

 

Har sjekket stengene, de er helt rette. Har lagt de oppe på en keramisk koketopp og de flukter hele veien - også når jeg ruller dem. Har målt så godt det lar seg gjøre om lagrene står helt konsentrisk (det er to lager pr. stang), og innenfor det jeg klarer å måle er det "spot on". Når jeg entrer stangen gjennom det første lageret går den rett inn i lager nr. 2 uten å treffe kanten.

 

Har forsøkt å smøre alle lagrene med PFTE, og det hjalp kanskje noe, men ikke nok.

 

Men! Jeg plukket ut lagrene i dag for å sjekke hvem av de jeg må bytte ut. Det kan faktisk se ut som om de to dårlige på X-aksen mangler noen kuler... Det hadde i så tilfelle forklart saken umiddelbart.

 

Skal uansett bytte dem. De av plast så faktisk ikke så dumme ut. Kanskje den blir mer lydløs? Jeg har mye å gå på både i motorkraft og justeringsmuligheter, så det kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Men! Jeg plukket ut lagrene i dag for å sjekke hvem av de jeg må bytte ut. Det kan faktisk se ut som om de to dårlige på X-aksen mangler noen kuler... Det hadde i så tilfelle forklart saken umiddelbart.

 

Skal uansett bytte dem. De av plast så faktisk ikke så dumme ut. Kanskje den blir mer lydløs? Jeg har mye å gå på både i motorkraft og justeringsmuligheter, så det kan være verdt et forsøk.

 

Med manglende kuler er det jo ikke så rart det blir litt problemer. Hvor mye betalte du for nye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...