Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men finnes det en CNC versjon av thingiverse? Hvor folk deler G code til CNC.

Det ligger for det meste 3d-modeller på thingiverse, ikke G-code.

Repetier har mulighet til å generere kode for enkle fresemaskiner, og jeg vil anta at GibbsCam/Mastercam vil kunne importere STL-filene fra Thingiverse for deg for bruk på andre slags CNC-maskiner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff.

 

Trenger litt frarådelse her.

 

Hodet mitt setter mere og mere kursen inn for en Makerbot Replicator 2X, men den koster jo rundt 20.000 (eller 30.000 om man kjøper her i landet).

Er jo egentlig en ganske dårlig deal når man får noe tilsvarende kvalitet for langt mindre.

 

Kommer jo nye 3D printere hver måned nesten.. har det kommet noe nytt i det siste, eller som snart er rett rundt hjørnet som jeg heller bør sette kursen inn mot?

Vil ha noe av ordentlig kvalitet forøvrig, helst ikke noe kinakopier (selvom mange av de er gode de også).

 

Har som noen av dere vet en Solidoodle 2 fra før av som forøvrig fungerer greit nok, men vil ha litt større byggevolum + par andre småting, som hvertfall Makerboten har da.

Lenke til kommentar

Dess lengre du venter, jo billigere og bedre blir printerne!

Joda, men sånn er det med alt.. :p

 

Da man kan jo i utgangspunktet bare vente heletiden, da ting fornyer seg helteiden.. :p

 

Litt lyst til og kjøpe den i Norge da printere ofte får div feil. Kan være kjekt med 5 års reklamasjonsrett, spesielt hos komplett da de vanligvis har god kundeservice (min erfaring). Men igjen, betale 10.000,- for reklamasjonsrett er nå litt drøyt :)

Lenke til kommentar

..

hvordan står det til? Har du hørt noe annet?

 

Må vel være ganske så frustrerende .. spesielt om de ikke gir NOE beskjed..

 

Edit: for moroskyld sendte jeg epost til botobject for å høre når jeg ville få den om jeg bestilte idag. De svarte rimlig kjapt:

 

Her er svaret:

 

Dear Sir,

 

Thank you for your recent enquiry regarding the ProDesk3D. We do ship to Norway, and if you wish to make our next shipment, this will be in early February 2014. If you wish to order, and wish to make next shipment, I wills recommend ordering quickly.

 

Hope this helps, if I can be of further assistance, please do let me know.

 

Kind regards,

 

Stephen

 

Så du får krysse fingrene for at du får den da. Selv ville jeg nok ha avbestilt med en gang og kjøpt noe annet, spesielt mtp kundebehandlingen du har fått.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

...

takk for at du tok tid til å sjekke med botobject! Slikt det er nå, så har de sagt til meg at printeren er forsinket til slutten av januar pga ytterligere testing - hva det nu måtte bety. Selv om de har enn del å lære om både kundebehandling og leveranse - så har f.eks. http://www.butterflylabs.com/ sleit minst like mye med sin første leveranse men går så det suser nå og utvikler nye produkter.

 

Jeg føler at dersom jeg trekker meg så svekker jeg sjanser til at de klarer å levere noe som helst noen gang. For å ikke nevne at den printeren jeg bestilte koster nå enn god del mer enn det jeg forhåndsbetalte...

 

For meg er det heile litt som "russian roulette" - 3 forsøk og håpet lever fortsatt - da kan jeg like greit site til det er over :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...