Gå til innhold

Halo 4 kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halo-spillene har vel allltid vært lineære. Kan dog si meg enig i at campaignen i Halo 4 har en god del trange korridorer.

 

Jeg ble ferdig med campaignen og den første episoden av Spartan Ops i dag, og jeg er stort sett fornøyd med spillet. God grafikk og Halo-gameplay er en finfin kombinasjon. Gleder meg til å se hva 343 kan få til på Xbox 720. :)

 

Spillopplevelsen ble nok litt "ødelagt" av at jeg spilte det sammen med et par gode kompiser, noe som gjorde at det ble en god del useriøs prating. Det er alltid gøy å spille co-op, men jeg har veldig lyst til å spille campaignen i single-player også.

Lenke til kommentar

Spiller ikke folk noe matchmaking her eller? :p Er jo bare snakk om campain. Greit at den pleier å være bra, men det er matchmaking som alltid har tiltrukket meg til Halo-spillene. Ganske fornøyd så langt, men det er fremdeles ingen spill som har klart å nærme seg Halo 2 i kvalitet på maps. Tror det må bli Haven som er min favoritt så langt.

Lenke til kommentar

Vet noen hvorfor MS hater videoer på YT av spillet deres?

 

Jeg er i ett "nettverk" kalt "TGN", og fikk nylig mail om at singleplayer videoer var fyfy, mens mp videoer funka, med mindre "monetized" (altså at du får penger for ads etc på den).

 

Jeg vet de har vært hissige på Halo: Reach og flere også, men ikke etter release..

Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke hvor nøyaktig jeg skal skrive dette. Så prøver her, men rett meg hvis det er feil!

 

Jeg lastet opp en MP kamp fra Halo 4 i går på YT. Bildet fungerer helt fint! Men problemet er lyden, i starten samsvarer bilde og lyd helt perfekt, men etterhvert sklir lyden ut og lyden kommer lenge før bilde. Har noen peiling om hva dette er? Har også dette problemet på 2 andre videoer jeg har lagt ut, men filen på Pcen fungerer helt fint.

 

Jeg bruker "gaming edition hd pvr".

Lenke til kommentar

Spiller ikke folk noe matchmaking her eller? :p Er jo bare snakk om campain. Greit at den pleier å være bra, men det er matchmaking som alltid har tiltrukket meg til Halo-spillene. Ganske fornøyd så langt, men det er fremdeles ingen spill som har klart å nærme seg Halo 2 i kvalitet på maps. Tror det må bli Haven som er min favoritt så langt.

 

Spiller mest Matchmaking, men må bare få spilt en runde gjennom campaignen også. :p Liker egentlig ingen av banene jeg har prøvd hittil i multiplayer. Har alltid spilt mest big team slayer og banene her er jo drittsmå. Hvorfor følte de at de måtte remake Valhalla istedenfor Blood Gulch/Coagulation? Håper vi får se Lockout, Blood Gulch og Sidewinder remakes som DLC og kanskje en bane på størrelse med Containment.

 

Ellers så synes jeg ikke Halo passer den mer realistiske stilen som Reach og Halo 4 har inført. Likte mer den lyse, karikatur-aktige stilen i Halo 3 og tidligere spill. Jeg savner også veldig dual wielding og scoring i campaign.

 

Fant en artikkel hvor de skryter hensynsløst over grafikken i Halo 4: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-halo-4

 

Jeg er forsåvidt enig i at spillet ser fantastisk ut, men har lagt merke til i at hvert eneste spill siden Halo 1 så har effektene blitt mindre i størrelse og fått mindre trykk og dårligere feel etter min mening. Hovedeksemplet på dette er wraithen. I Halo 1 så var effekten ekstrem og litt som de insektene i Starship Troopers, men i hvert spill siden har den blitt mindre og mindre. I Halo 4 nå er den alt for puslete.

Lenke til kommentar

Hei! Vet ikke hvor nøyaktig jeg skal skrive dette. Så prøver her, men rett meg hvis det er feil!

 

Jeg lastet opp en MP kamp fra Halo 4 i går på YT. Bildet fungerer helt fint! Men problemet er lyden, i starten samsvarer bilde og lyd helt perfekt, men etterhvert sklir lyden ut og lyden kommer lenge før bilde. Har noen peiling om hva dette er? Har også dette problemet på 2 andre videoer jeg har lagt ut, men filen på Pcen fungerer helt fint.

 

Jeg bruker "gaming edition hd pvr".

 

Ikke sikker, men hørtes ut som enten Hz feil (lyd har ikke samme "fart" elns som video), eller random bug.

 

Hadde noe av samme feil på min HDPVR (før jeg trasha den), men ble fiksa med å oppdatere driver til nyeste (etter 1,5 år ca, først update 1.7 elns som fiksa).

Lenke til kommentar

Ikke sikker, men hørtes ut som enten Hz feil (lyd har ikke samme "fart" elns som video), eller random bug.

 

Hadde noe av samme feil på min HDPVR (før jeg trasha den), men ble fiksa med å oppdatere driver til nyeste (etter 1,5 år ca, først update 1.7 elns som fiksa).

 

Ookei! Takk :D Har bare hatt HDPVR i 3 mnd, men skal sjekke litt drivere og sånt når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar

Halo-spillene har vel allltid vært lineære. Kan dog si meg enig i at campaignen i Halo 4 har en god del trange korridorer.

Ja, de har alltid vært lineære i den forstand at du skal fra punkt A til punkt B, men jeg føler at jo lenger tilbake vi går i serien, jo mer valgfrihet var det innad i oppdragene med tanke på hvordan du kom deg dit. Jeg har til nå spilt de fire første oppdragene i Halo 4 og må si jeg begynner å bli litt utålmodig på mer åpne områder.

 

Utover det, og kanskje det faktum at de nye våpnene forsåvidt kun er nye versjoner av eksisterende våpentyper (hagle - fancy laserhagle osv) synes jeg spiller er helt konge til nå.

Lenke til kommentar

Må si meg enig der. Dette blir for likt stilen i CoD / annerledes en tidligere Halo.

 

Før var det mye mer fokus på nærkamp og det å vite triksene på banene, hvor powervåpen var. Man måtte holde på områder for å komme seg til disse. Så man en fiende på andre siden av banen kunne man nesten bare slappe av, de hadde ingen måte å drepe deg på stort sett. Nå har ALLE DMR/BR og kan drepe deg fra hvor som helst, og du rekker som regel ikke å reagere før du har tapt siden det trengs så få skudd. Det jeg nevnte tidligere med powervåpen og å kjenne banen er ikke lenger noe spesielt siden alle får det via ordenance drops, og de får man ved å få poeng/kills/assists. Av det jeg har spilt til nå så har det stort sett vært et lag som steamroller det andre, og de får også lov til det og hjelp, fordi de da mye oftere får ordenance drops og powervåpen. Alle de forskjellige perksene gjør spillet ubalansert og gjør at du som level 1 vil ha det vanskelig mot en på level 50. Slik var det aldri i tidligere spill.

 

Jeg syntes fortsatt det er artig, men om det er slikt jeg ønsker å spille, så går jeg heller til call of duty.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ikke spillet for multiplayeren sin skyld, så for meg personlig kan de gjøre hva de vil med den delen av spillet. Jeg synes likevel det er rart at de, som dere sier, valgte å filtrere inn Call of Duty sin måte å gjøre multiplayer på. Har ikke Halo allerede etablert seg som en av de bedre multiplayerspillseriene der ute? I flere titler på rad har man alltid kunne satset store penger på at det ville slå an på Xbox Live, og det er fordi kun Halo føles som Halo. Var det nødvendig å ta inn "CoD" for å holde det relevant i dagens marked? Jeg kan ikke se hvorfor de skulle tro det. Som flere her allerede har påmerket er det en modell stadig flere ser seg lei av. Etter min mening er det synd at de valgte dette. "CoD"-opplevelsen er etter min mening en enkel og til dels feig måte å sikre seg spillere på. Alltid dingle med en gulerot foran spilleren. Det er ikke spillbarheten som nødvendigvis får spillerne til å stadig vende tilbake, men følelsen av at de "må" unlocke neste ting hvert 15. minutt - noe jeg føler at Halo stort sett har unngått og tiltrakk seg spillere mer eller mindre kun fordi spillet i seg selv var utfordrende og konkurransedyktig.

 

Dere er klar over at det finnes en playlist som heter Slayer Pro?

Joda, og de satte opp en "Old School" playlist i Gears of War 3 og, men det er ikke det samme. Èn playlist kontra hele sulamitten er ikke en god deal for oss som likte det fra før.

Men jeg skjønner jo at ikke alle kommer til å like forandringene som blir gjort. Jeg har vært på den siden av gjerdet flere ganger. Jeg synes likevel det er dumt at halo vinkler seg mer mot CoD-modellen, spesielt nå som den modellen er på vei til å bli oppbrukt.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...