Gå til innhold

Halo 4 kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IGN: 9,8/10

Game informer: 9,25/10

Gamespot: 9/10

Gamer.no: 9/10

Eurogamer: 8/10

Giantbomb: 4/5

 

Metacritic: 91/100 etter 37 anmeldelser.

 

Det virker som om 343 leverte sakene. Spillet har fått en smule lavere anmeldelser enn Halo Reach, men det er ikke overraskende mtp at det er det tredje ekte Halo-spille på Xbox 360.

Lenke til kommentar

Å faen, jeg har ikke spilt Halo Reach jeg...

 

Gav meg etter odst og halo 3 (kjørte gjennom odst først)

 

Men Reach er en prequel sant?

 

Ja det er det.

 

Men en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil elites kjempe for -restende av- The Covenant? De ble jo utsatt for etnisk rensing tross alt og sluttet seg til menneskeheten i slutten av Halo 2 (eller Halo 3, spørs hvordan man ser på det)..

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

IGN: 9,8/10

Game informer: 9,25/10

Gamespot: 9/10

Gamer.no: 9/10

Eurogamer: 8/10

Giantbomb: 4/5

 

Metacritic: 91/100 etter 37 anmeldelser.

 

Det virker som om 343 leverte sakene. Spillet har fått en smule lavere anmeldelser enn Halo Reach, men det er ikke overraskende mtp at det er det tredje ekte Halo-spille på Xbox 360.

 

Og så kommer norske anmeldelser med terningkast 4.

 

Som på en 10 skala vel er 6.5/10. Synes det virker litt rart.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Å faen, jeg har ikke spilt Halo Reach jeg...

 

Gav meg etter odst og halo 3 (kjørte gjennom odst først)

 

Men Reach er en prequel sant?

 

Ja det er det.

 

Men en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil elites kjempe for -restende av- The Covenant? De ble jo utsatt for etnisk rensing tross alt og sluttet seg til menneskeheten i slutten av Halo 2 (eller Halo 3, spørs hvordan man ser på det)..

 

Å det er jo sant! Man spiller til og med som en elite i halo 3. hadde helt glemt det. Tipper det har noe med å gjøre at Master Chief og Cortana havner langt uti gokk iforhold til Covenant styrken som invaderte jorda? Kan hende at de forholdene som gjorde at Elites gikk sammen med "earthlings":p ikke er kjent for den massen med covenant som er der mchief of cortana havner.

Lenke til kommentar

Å faen, jeg har ikke spilt Halo Reach jeg...

 

Gav meg etter odst og halo 3 (kjørte gjennom odst først)

 

Men Reach er en prequel sant?

 

Ja det er det.

 

Men en ting jeg ikke skjønner, hvorfor vil elites kjempe for -restende av- The Covenant? De ble jo utsatt for etnisk rensing tross alt og sluttet seg til menneskeheten i slutten av Halo 2 (eller Halo 3, spørs hvordan man ser på det)..

 

Å det er jo sant! Man spiller til og med som en elite i halo 3. hadde helt glemt det. Tipper det har noe med å gjøre at Master Chief og Cortana havner langt uti gokk iforhold til Covenant styrken som invaderte jorda? Kan hende at de forholdene som gjorde at Elites gikk sammen med "earthlings" :p ikke er kjent for den massen med covenant som er der mchief of cortana havner.

 

Hmm ja det kan hende. At det var et Covenant skip (med kun elites, grunts og de "originale" covenants) "roter" seg bort til denne planeten og/eller skal utforske dem. Og at skipet ble slått at ut av forerunners soldatene, og at all kommunikasjon har blitt slått ut før borgerkrigen fant sted. Eller så er det rett og slett en splintergruppe, altså at de fortsatt trodde på "The Great Journey" (og at de ikke hører på The Arbiter og separatistene om sannheten om Halo) og alt det der selv om de ble forrådt. Og at de fortsatt mener at Halo ringene må aktivieres og menneskeheten utslettes.

 

Vel det er de eneste scenarioene jeg kan se meg for..

Lenke til kommentar

En gedigen nedtur er all oversettingen. Bortsett fra tale så er ALT på norsk; teksting, navn på våpen, navn på karakterer, menyer, osv.. Er jo komplett umulig å følge historien med de elendige oversettelsene (Nordmenn kan ikke oversette for fem flate øre..), og skrur jeg av teksten får jeg ikke med meg halvparten av hva som blir sagt pga eksplosjoner, skudd, osv. Greit hvis barn vil ha alt på norsk, men gi meg for pokker et valg i det minste :(

 

Eksempel; jeg løper nå rundt med 'lysrifle' og 'automatgevær'. Høres ikke dette ut som spennende våpen dere vil drepe fiender med? Har også sett 'strålepistol' og 'undertrykker' :nei2:

 

Edit: Glemte nesten å nevne at gjennom spillet kan man låse opp domenevideoer. Ja, oversetteren har ikke forstått hva det betyr på engelsk, og har oversatt ordrett uten tanke på at folk faktisk skal skjønne hva det betyr.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Er bare å endre til UK i system settings så slipper du det problemet.

 

Har noen prøvd dette? Er det ikke mulig å slå på engelsk tekst i spillet?

 

Jjeg prøvde å endre til UK for å slippe norsk tekst i dashboard, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...