Gå til innhold

Noen her som har peiling på tastatur????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. jeg har hørt fra andre at datavirus hopper fysisk over fra diskett til diskett. det betyr ikke at det stemmer. du svarer på en tråd som omhandler ergonomiske, trådløse tastatur uten å ha prøvd eller eid et slikt selv. husj ut med seg. man trenger heller ikke å sitte i sofaen bare fordi man eier et trådløst tastatur.. enkelte ganger er det greit å redusere haugen med kabler som dekker pulten.

2. siden er fucket opp for alle med oppløsning på 1024x768 og lavere. selv sitter jeg på en laptop nå, er ikke særlig begeistret for horisontal scolling.

3. bilde av et trådløst, ergonomisk utformet tastatur + spørsmål om "er dette et ok tastatur å spille med" = ikke en tråd om vanlige tastatur med ledning. husj, husj.

 

1. Jeg gjør han bare oppmerksom på at et tradisjonelt tastatur med vanlig utseende gjør jobben minst like bra som et trådløst med ergonomisk utforming. Tror ikke det er din jobb å avgjøre om jeg har rett til å svare eller ikke. Forøvrig har jeg både prøvd og eid slike tastatur men har ikke brukt det over lengre tid.

2. Ting er ikke alltid akkurat slik som man vil ha det... :roll:

3. Det er en tråd om en person som ønsker seg et bra tastatur å spille med.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har tidligere hatt et slik tastatur som du der på. Disse tatstaturene er etter min erfaring meget gode å skrive på hvis man bruke touch. Men hvis du skal bruke dem til spilling så er det litt tungvindt. Jeg bruker ofte taster som går "over knekken" på tastaturet når jeg spiller. Det er da meget slitsom og det tar lang tid å nå helt til disse tastene med en hånd siden du bruker den andre hånden til å styre musen med.

 

Når det gjelder trådløst så har jeg hatt dette også og har aldig opplevd noe forsinkelser på det i forhold til tastatur med ledning.

 

NB! space tasten på det tastaturet har en tendens til å bli litt slark slik at den bare fungerer når man trykker midt på den. Dette skjedde hos meg, er mulig de har forbedret det nå.

Lenke til kommentar

Har hatt trådløst tastatur med "knekk" fra logitech i to år, og har aldri opplevd problemer eller treghet/forsinkelser med dette. Har utgaven med ledning på jobb, og må rett og slett anbefale dette. Det gir god støtte for håndledd og er rett og slett fantastisk å skrive med over lengre tid i forhold til et vanlig tastatur. Dessuten er det genialt hvis du skal lære deg touch.

 

Spilling har jeg egentlig heller ikke spesielle problemer med, men jeg er ikke av de mest avanserte spillerene. bruker mest bare wasd og litt rundt, og det er ikke problemer der. Kommer ikke til å gå tilbake til et standard tastatur på de maskinene jeg bruker mest.

 

Når det gjelder batterier, tror jeg at jeg har byttet de tre eller fire ganger i løpet av to år...

Lenke til kommentar

Først takker jeg for mange gode svar :D

 

Jeg leser at noen lurer på hva jeg skal med et tråløst tastatur, grunnen til det er at jeg har koplet pcen på tven og derfor sitter jeg foran tven og spiller, ser film osv.

 

Jeg har faktisk et til spørsmål. Hvor lang rekkevidde er det på disse tråløse tastaturene og må man ha tastaturet rettet rett mot sensoren?

 

PS: jeg sitter ca 2.5-3 meter fra pcen (hvis jeg skal ha et tråløst) når jeg sitter og bruker tven som dataskjerm. Og for og se rett på pcen's skjerm må jeg vri meg 90 grader mot høyre. Tror dere sensoren klare og ta imot signalene fint da? :shrug:

 

Jeg er faktisk helt enig i at der er veldig unødvendig med tråløst når man sitter foran pcen hele tiden. Da har man det mest for og fete seg litt :wink:

Lenke til kommentar

På PC-en som er koblet til tv-en har jeg et M$- tastatur som er trådløst. Grunnen til at jeg handlet det var at det var så billig, betalte bare 150.- eller noe for det.

Jeg er veldig skuffet over rekkevidden, det står at den skal være 4 meter, men sitter rundt 2.5 meter unna. Da blir det utstabilt hvis jeg "gjemmer" mottakeren ved siden av TV-en. Kan hende det har noe med stråling/forstyrrelser å gjøre? Derfor må jeg legge mottakeren oppå bordet, med kabelen som en fin "snubletråd" bort til maskinen :(

 

Tror jeg hadde lånt et, eller handlet på et sted med returrett. Kanskje andre har erfaringer som er bedre?

Lenke til kommentar

har akkurat dette tastaturet bare i hvit utgave og med verjsonen som kom med annen mus. Kjøpte dette for snart 4 år siden og har brukt det hver dag siden. Musa har jeg desverre slitt ut, men tastaturet holder koken.

 

Var litt uvant i starten, men etter 2-3 dager var det ubehagelig med vanlige tastatur igjen. Grøsser hver gang jeg er på skolen og må klimpre på plastikk tastatur fra dell. (musa som følger med er enda værre)*grøsse*

 

Dersom du har senderen liggende langt fra tastaturet, og batteriene i tastaturet beynner å bli dårlige kan du merke at knappene ikke gir respons fra seg, men batteriene holder veldig lenge så det er uhyre skjeldent du merker dette. Uansett bare å skifte batteri (2 stk av vanlig type).

 

Har sett lignende delte tastatur fra microsoft, men der har piltastene vært knøttende små og helt ubrukelige i spilling. Logitech sine er store og bra.

 

Kan nesten garantere deg at du vil bli fornøyd med et slikt tastatur. uansett bedre for hendene og de er det jo nesten verdt å ta vare på.

 

Har skifta ut musa til en mx500, hadde ikke råd til mx700 men hadde nok kjøpt den om den ikke hadde kosta 700 spenn.

 

Kan legge til at når jeg kjøpte det var jeg ikke bedre på tastene enn at ikke mer en peke og langfingeren ble brukt. Nå går det mye bedre og hastigheten har økt, men bruker fortsatt ikke touch metoden selv om flere fingre er i bruk idag. Mener at du raskere vil lære å sette pris på ring-fingeren og litt lillefingeren raskere med et slik delt tastatur en med et av vanlig form.

 

Betalte 750,- for mitt med mus... råbillig. Aldri vært under eller i nærheten av denne prisen senere.

Det er enkelt å skru fra hverandre også så når det har gått ett år er det lurt å dele det og riste ut alle gamle brødsmuler og annen guffe som har falt oppi.

 

Selv etter 4 år er ingen av bokstavene på tastaturet slitt og ingen knapper har falt av eller sluttet å funke og jeg har brukt tastaturet MYE.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har Logitech Cordless Desktop Pro (både trådløs mus og tastatur). Tastaturet har også "ergo- brekk".

Mine erfaringer (etter å ha brukt det i nærmere 3 år):

 

1. Avstand uten problem: 5 meter mimimum

2. Kunne aldri tenke meg å bruke "standard" tastatur mer.

3. Har ett på jobben også - og det funker supert - skriver mye raskere.

4. Det som jeg har hjemme brukes også til spilling - og det er ingen dårligere eller svakere respons på dette enn noen andre tastaturer.

 

Anbefales ...........:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...