Gå til innhold

Noen her som har peiling på tastatur????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt diverse slike "ergonomiske" tastatur over de siste årene, og jeg greier meg ikke uten. En forutsetning for å bruke et slikt er at du er villig til å lære deg touch, da de kan bli litt slitsomme å skrive på om du hele tiden skal lete etter tastene.

 

Jeg for min del greier meg nesten ikke uten de. Til spilling og slikt er de vel omtrent like bra som alle andre tastaturer, iallefall så snart du har lært deg hvor knappene sitter.

Lenke til kommentar

Jeg har et slik tastatur fra Micro$oft, et av de første som kom. Har brukt det siden dengang, og har aldri angret, bortsett fra de to første dagene. Da trodde jeg det var bortkastede penger. Det er helt nydelig når du venner deg til det.

 

Så før påpekt- tror det er en nødvendighet å kunne touch.

 

Tror dette er et tastatur som du enten kommer til å elske- eller hate. Gi det en uke før du gir opp. Hvis du ikke liker det, kan du jo selge det billig til meg :D

Lenke til kommentar
Er det trådløst? I så fall ville jeg holdt meg unna. Har aldri prøvd tastatur med slik utforming men kan tenke meg det ville blitt veldig upraktisk med den konfigurasjonen jeg bruker i spill. Mitt råd er å satse på noe slikt som dette: <moderatoredit>når du klager på at Villmink ikke bruker BBcode, burde du i det minste fjerne URL'en i ditt eget innlegg... :yes: </moderatoredit>

 

1. jaha? hvorfor er trådløse tastatur dårligere enn vanlige, mon tro? dette blir spennende å høre..

2. bruk

[url=http://blabla]blabla[/url]

når du skal skrive lange url'er.

3. fyren spør ikke etter middelmådige, standard tastatur.

Lenke til kommentar
Er det trådløst? I så fall ville jeg holdt meg unna. Har aldri prøvd tastatur med slik utforming men kan tenke meg det ville blitt veldig upraktisk med den konfigurasjonen jeg bruker i spill. Mitt råd er å satse på noe slikt som dette:

 

1. jaha? hvorfor er trådløse tastatur dårligere enn vanlige, mon tro? dette blir spennende å høre..

2. bruk

[url=http://blabla]blabla[/url]

når du skal skrive lange url'er.

3. fyren spør ikke etter middelmådige, standard tastatur.

 

1. Trådløse tastatur har vel noe lengre responstid enn de med kabel. Det er hvertfall mitt inntrykk.

2. Jeg skriver url'r slik jeg vil inntil en moderator ber meg om noe annet.

3. Han spør etter et tastatur som er bra å spille på, sier ikke noe om at det må være dyrt. Noe dårlig tastatur er det ikke.

Lenke til kommentar

Ser ikkje heilt hvor det at det er trådløst skaper problemer.... :roll:

 

Ein kamerat av meg har slikt tastatur, mens eg har normalt. Eg kunna aldri tenkt meg å ha 2 tastatur der 1 var normalt og 1 var ergonomisk, det blir vanskelig å forholde seg til begge.

 

Men når du først har brukt det ei stund så fungerer det vel. Touch er ein fordel ja.

Lenke til kommentar
1. Trådløse tastatur har vel noe lengre responstid enn de med kabel. Det er hvertfall mitt inntrykk.  

2. Jeg skriver url'r slik jeg vil inntil en moderator ber meg om noe annet.

3. Han spør etter et tastatur som er bra å spille på, sier ikke noe om at det må være dyrt. Noe dårlig tastatur er det ikke.

 

1. ditt inntrykk basert på hva da? har du brukt et godt trådløst tastatur i lengre perioder? greit nok at trådløse mus ikke er godt egnet til spilling pga responstiden, men et tastatur skal sende over ting som "knapp A: på" og "knapp A: av", ikke tusen millioner oppdateringer i sekundet.

2. ja, drit i om hele siden blir fucket opp. unger.. :roll:

3. det blir det samme som å anbefale en 17" CRT-skjerm når noen spør etter en fin 40" plasma-tv.

Lenke til kommentar
Er det trådløst? I så fall ville jeg holdt meg unna. Har aldri prøvd tastatur med slik utforming men kan tenke meg det ville blitt veldig upraktisk med den konfigurasjonen jeg bruker i spill. Mitt råd er å satse på noe slikt som dette: Keytronic KT1000

 

Kan bekrefte at KT1000 ikke er et tastatur å satse på, overhodet!

Det FØLES billig, og etter litt bruk, streiker flere og flere knapper... Vet du hvor kjipt det er å være uten muligheten til å bruke CTRL?

Lenke til kommentar

1. Nei jeg har ikke prøvd det. Bare hørt erfaringer fra andre, Mulig responstiden er like bra på de trådløse men jeg spiller mye og ser ikke noen grunn til å "gamble" med et trådløst tastatur. Jeg liker å være foran pc'n når jeg bruker den og har derfor aldri hatt behov for noe trådløst. Når man skal spille er det naturlig å tro at personen skal sitte foran skjermen.

2. Siden er da ikke føkka opp. Tror ikke dette er et problem for så mange andre enn deg.

3. Denne sammenligningen er så dårlig at jeg kommer ikke på noen kommentar. Han er på utkikk etter et bra tastatur å spille med og det har jeg anbefalt.

Lenke til kommentar
Kan bekrefte at KT1000 ikke er et tastatur å satse på, overhodet!  

Det FØLES billig, og etter litt bruk, streiker flere og flere knapper... Vet du hvor kjipt det er å være uten muligheten til å bruke CTRL?

 

Hvis du ikke har slått det istykker selv kan du vel bare levere de der du kjøpte det og få ett nytt. Jeg har 2 av disse tastaturene og har aldri hatt noe problemer.

Lenke til kommentar
Kan bekrefte at KT1000 ikke er et tastatur å satse på, overhodet!  

Det FØLES billig, og etter litt bruk, streiker flere og flere knapper... Vet du hvor kjipt det er å være uten muligheten til å bruke CTRL?

 

Hvis du ikke har slått det istykker selv kan du vel bare levere de der du kjøpte det og få ett nytt. Jeg har 2 av disse tastaturene og har aldri hatt noe problemer.

 

Vel, jeg ønsker ikke å få et nytt et. Neste gang skal jeg prøve å skaffe et ordentlig tastatur.

Lenke til kommentar
1. Nei jeg har ikke prøvd det. Bare hørt erfaringer fra andre, Mulig responstiden er like bra på de trådløse men jeg spiller mye og ser ikke noen grunn til å "gamble" med et trådløst tastatur. Jeg liker å være foran pc'n når jeg bruker den og har derfor aldri hatt behov for noe trådløst. Når man skal spille er det naturlig å tro at personen skal sitte foran skjermen.

2. Siden er da ikke føkka opp. Tror ikke dette er et problem for så mange andre enn deg.

3. Denne sammenligningen er så dårlig at jeg kommer ikke på noen kommentar. Han er på utkikk etter et bra tastatur å spille med og det har jeg anbefalt.

 

1. jeg har hørt fra andre at datavirus hopper fysisk over fra diskett til diskett. det betyr ikke at det stemmer. du svarer på en tråd som omhandler ergonomiske, trådløse tastatur uten å ha prøvd eller eid et slikt selv. husj ut med seg. man trenger heller ikke å sitte i sofaen bare fordi man eier et trådløst tastatur.. enkelte ganger er det greit å redusere haugen med kabler som dekker pulten.

2. siden er fucket opp for alle med oppløsning på 1024x768 og lavere. selv sitter jeg på en laptop nå, er ikke særlig begeistret for horisontal scolling.

3. bilde av et trådløst, ergonomisk utformet tastatur + spørsmål om "er dette et ok tastatur å spille med" = ikke en tråd om vanlige tastatur med ledning. husj, husj.

Lenke til kommentar

2. Siden er da ikke føkka opp. Tror ikke dette er et problem for så mange andre enn deg.

 

Sitter på skolen nå (les : dårlige PCer) og som psilocybe skrev, da får du horisontal scrolling. Det er i tillegg litt slitsomt å lese.

 

Angående moderatorer så har også de sagt at du bør bruke bbcode på lange URLs, er det nødvendig at de sier det til deg spesifikt? Sånn barneskole opplegg?

 

Det tar deg 2 sekunder ekstra å bruke bbcode, hvorfor ikke gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...