Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke at man automatisk blir syk av å ikke spise kjøtt. Men det har en negativ effekt på helsen.

 

Må nesten også nevne at det er sant at vegetarianere som oftest er sunnere enn kjøttetere. Men det er fordi kjøttetere spiser for mye kjøtt. Det er selvsagt heller ikke bra.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er bra for helsa å ikke spise varmebehandlet kjøtt, spesielt rødt og behandlet kjøtt. Det er da vitterlig like mange kjøttspisere som tar kosttilskudd som vegetarianere/veganere i så fall.

 

Flere her innrømmer at de omtrent ikke spiser grønnsaker overhodet. Ikke frukt heller. Også jager de meg istedet for å se på seg selv.

 

Rå fisk kan inneholde hvalkveis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Og gå på en vegansk (vegetarisk kosthold er noe helt annet) diett bare pga etikk er idioti. Medfølelse for andre dyrearter er ikke naturlig. For at det skal være liv, så må noe dø. Ikke bland dødsangst eller følelser i diskusjonen når den handler om optimal kosthold.

 

 

For noe tull du kommer med.

Lenke til kommentar

Næringsgjær for eksempel inneholder B12, det spiser jeg mye av.

 

Og hvordan lages næringsgjær?

 

EDIT:

 

Nutritional yeast is produced by culturing a yeast in a nutrient medium for several days. The primary ingredient in the growth medium is glucose, often from either sugarcane or beet molasses. When the yeast is ready, it is killed (deactivated) with heat and then harvested, washed, dried and packaged. The species of yeast used is often a strain of Saccharomyces cerevisiae. The strains are cultured and selected for desirable characteristics, and often exhibit a different phenotype from strains of S. cerevisiae used in baking and brewing.

 

http://en.wikipedia....tritional_yeast

 

Gjær funker som meg bekjent best rundt romtemp og dør om det blir varmere. Om det må drepes for å lage næringsgjær høres det ikke veldig råvegansk ut.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...