Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke holde meg unne heller ikke sant...

 

 

Melk er til babyer, om de er valper, kalver, kattunger, mennesker...

 

Vi er de eneste som fortsatt drikker melk når vi blir voksne, og det er ett annet dyrs melk til og med!

 

Det er ikke naturlig.

Hey.

 

Melk er til primater i alle aldere.

 

Det er naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja det er fordi vi ikke er vant med dette kostholdet. Hadde vi vært vant med å spise ren rå natur som alle andre dyr, så hadde vi synes det var ekstremt med noen som spiste og drakk mat med kjemiske tilsetninger og oppvarmet og småbrent og fritert.

 

Målet er å tilføre ren næring til kroppen, gi det beste man kan inn til organene og få energi. Ikke leve lengst men på best mulig måte.

Lenke til kommentar

ja det er fordi vi ikke er vant med dette kostholdet. Hadde vi vært vant med å spise ren rå natur som alle andre dyr, så hadde vi synes det var ekstremt med noen som spiste og drakk mat med kjemiske tilsetninger og oppvarmet og småbrent og fritert.

 

Målet er å tilføre ren næring til kroppen, gi det beste man kan inn til organene og få energi. Ikke leve lengst men på best mulig måte.

 

Jeg er veldig overbevist at grilling av kjøtt over bål er noe mennesket har gjort siden begynnelsen. Er skeptisk til at de visste hva "raw food lifestyle" var for noe. Dehydrator hadde de i hvert fall ikke.

 

Andre dyr er ikke smarte nok til å skjønne at kjøtt blir enda bedre om det stekes. Så hvorfor skal vi late som om vi er dumme og spise det kaniner gjør?

 

Ser absolutt ingen forskjell på det og at vi heller bruker oljen vi finner under bakken til motorer, i stedet for å la det ligge der som dyr ville gjort.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det spiller ikek noen rolel hvor lenge mennesket har grillet kjøtt, det er ingen andre dyr som gjør det. Derfor forteller det meg at det er sunnest og best å spise mat slik naturen fremstiller det uten tukling fra mennesker.

 

Dehydrator er kun for vi råveganere er vant med å spise vanlig mat og da kan man lage spennende mat uten å koke det eller annet. Men man kan fint leve rått uten det og. Det er bare en bonus.

 

 

andre dyr er ikke smarte nok sier du, jeg sier at vi er dumme nok til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Det spiller ikek noen rolel hvor lenge mennesket har grillet kjøtt, det er ingen andre dyr som gjør det. Derfor forteller det meg at det er sunnest og best å spise mat slik naturen fremstiller det uten tukling fra mennesker.

 

Dehydrator er kun for vi råveganere er vant med å spise vanlig mat og da kan man lage spennende mat uten å koke det eller annet. Men man kan fint leve rått uten det og. Det er bare en bonus.

 

 

andre dyr er ikke smarte nok sier du, jeg sier at vi er dumme nok til å gjøre det.

 

De var disse "dumme" menneskene som har gitt deg muligheten til å drive med råveganerpropagandaen din på forum. Du driver med ekstrem dobbeltmoral.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

....du kommer langt etter, denne diskusjonen har vi allerede hatt her. Du får bla tilbake om du vil se hva synspunkter jeg har på det der.

 

Det er ikke noe nytt du kommer med her.

 

Du har heller ikke kommet med noe nytt siden side 1, da alt kun er "ditt synspunkt" og ingenting som er vitenskaplig bevist. Og ja, jeg har lest alle sidene.

 

I dag spiste jeg grillet svin. Det hadde mange brente flekker. Får nok kreft neste år om jeg skal tro på din propaganda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kalver drikker ikke melk fra mora veldig lenge. Etter kun et par uker er de på egenhånd og drikker vann. Skal vi bare kaste resten? Når kuene går veldig lenge med melken vil det bli veldig tungt og kan bli vondt (ble fortalt det når jeg var på melkegård).

 

Er ikke kuer gjennom lang tid avlet frem slik at de gir mest mulig melk? Og hva tror du kuene gjorde med resten av melken før mennesker begynte å drikke den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kalver drikker ikke melk fra mora veldig lenge. Etter kun et par uker er de på egenhånd og drikker vann. Skal vi bare kaste resten? Når kuene går veldig lenge med melken vil det bli veldig tungt og kan bli vondt (ble fortalt det når jeg var på melkegård).

 

Er ikke kuer gjennom lang tid avlet frem slik at de gir mest mulig melk? Og hva tror du kuene gjorde med resten av melken før mennesker begynte å drikke den?

 

Om man ikke melker kuene så vil det etterhvert renne ut igjen. Forskjellige arter har forskjellige fordeler. Noen gir bra melk, noen fløte og andre er til kjøtt.

 

På den gården jeg var, var de mest opptatt av kvaliteten på melken. Om man vil ha mer melk må man ha flere kuer.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det spiller ikek noen rolel hvor lenge mennesket har grillet kjøtt, det er ingen andre dyr som gjør det. Derfor forteller det meg at det er sunnest og best å spise mat slik naturen fremstiller det uten tukling fra mennesker.

 

Jeg er langt på vei enig i at kostholdet i dag burde være sunnere. Om du skal spise naturlig frukt og grønnsaker uten tukling av mennesker, hva velger du da? Vil tro at mye av det som dyrkes i dag er avlet frem slik at det blir større avlinger. Dermed er det ikke like naturlig lengre... Og en ting til, er klementin en naturlig frukt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...