Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, tok en omstart hvor jeg ifra begynnelsen satset mer på militæret og en større hær, da ordnet det seg greit med småstatene i Spania. Carthage har vel -40% upkeep kost på leiesoldater ettersom jeg husker + en lavere kjøpspris så man kommer langt med å benytte seg av disse og bare dismantle igjen når slaget er vunnet/byen er tatt. Men nå er det vel bare ett tidspørsmål om når Rome begynner å yppe seg, da holder det neppe med innleide slingers.. :p

Lenke til kommentar

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?2000-Radious-Total-War-Mod

 

Begynner å bli ordtlig bra denne modden nå!

 

Er dette en samling av mange forskjellige mods slik at man kan plukke det man måtte ønske å endre på eller er det en stor pakke? Og hva vil du trekke ut som de største forbedringene iforhold til originalspillet?

 

Og den har vel ikke Nexus støtte så man kan bruke Nexus Mod Managern formoder jeg?

Lenke til kommentar

Litt om patch 3 som går live senere i uka. Må jo nærmest sette av en time for å få lest seg igjennom patch notsa, mye som har blitt tatt tak i her med andre ord:

 

http://www.pcgamer.com/2013/09/23/total-war-rome-2s-third-patch-launches-another-attack-on-performance-and-ai-issues/

 

Well....er utrolig lett å skrive masse fine ord og settninger.....

 

"Radious" har mange mods og har delt disse opp etter hva slags mods de er, men han har også en samlemod for de som har lyst å bruke alle uansett. Nå har han også fått eget underforum på TWC.

 

What he said.

 

Det jeg liker best med Radious sin mod er battle forbedringen da dette nå føles mye mer realistisk nå og tar lengre tid. Han har begynt med campaign AI'n der han fokuserer på å få AI til å fremstå som litt mer intelligent enn hva vi har nå (DET SKAL IKKE MYE TIL).

 

Grunnen til at jeg foretrekker hans samle mod istedenfor å sy sammen min egen samling av alle de som er laget til nå er at han vet hva han driver med og alle er kompatible med hverandre.

 

Han har også begynt med unit packs, noe som sårt trengs i dette spillet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en fix for alt-tabbing-buggen i patch3beta? Siste versjon av Radious krever merkelig nok denne patchen.

 

EDIT: Nevermind! Vindu-modus funker.

 

Den blir fiksa når patchen går live (forhåentligvis)

 

Grunnen til at moden til Radious kun fungerer med siste patch er pga at den er tilpasset siste endelingene som CA har gjort. Om du bruker tidligere pacher så vil du få konflikter.

 

Andre som bruker win 8 her og som sliter med CTD? Dvs det kræsjer egentlig ikke til desktop men til blåskjerm også må man bruke svenskeknappen for å omstarte... Vet ikke om det er beta patchen som fører til dette men det skjedde ihvertfall aldri med win 7.

 

Har ikke lest om noen som hatt CTD med win 8, altså det har ikke vært noen tråder om det på forumene så kanskje det er et problem lokalt på din pc?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Startet en ny Egypt-kampanje på 'Hard' etter patch 3, siden jeg har hørt så mange ganger at Egypt kan være vanskelig og at alle går til angrep på de. Jeg har prøvd å være diplomatisk, og har faktisk etter bare én kveld med spilling fått allianser med det meste av de greske fraksjonene. Sparta, Athen, Makedonia, Kreta og et par til, i alle fall. Epirus ble fjernet fra kartet da jeg fikk alle mine allierte til å ta seg av de, med det var Roma som tok den siste byen. Jeg fikk alle mine allierte så til å gå til krig mot Roma, og satte et slikt angrepsmerke på den Romerske byen, og det varte ikke lenge før byen tilhørte Sparta. Jeg hjalp til med en flåte. Det er litt gøy å være en alliert i kamp av og til, for å støtte AI'en uten å være hovedperson. Poenget mitt var uansett at det går MYE bedre med Egypt enn min andre kampanje, Suebi på normal, allerede etter kun få runder. Synes igrunn AI'en har vært aggressiv, og treffer på flere store stacker enn før, og jeg merker også at jeg mister flere soldater på hard, men ved hjelp av mye mer diplomati kan jeg konsentrere meg om Afrika og Midtøsten mens mine greske allierte har kontroll på nord-middelhavet.

 

Jeg har ikke merket så mye til ytelsesforbedringer med patch 3, men liker mange av forandringene, spesielt visningen av begrenset AI-bevegelser. Uansett, her er en filmsnutt:

 

 

Redigert: Jeg ville også nevne sjøslagene. Jeg har ikke fått skikkelige krigsskip som Suebi, så jeg bygget meg en skikkelig Egyptisk flåte så snart som mulig. Jeg vil likevel si at transportskip med bueskyttere er sinnsykt farlig, selv for en militærflåte. Før jeg får kontroll på de og sunket de med flaggskipet mitt, forsvinner det utrolig mange soldater på skipene mine pga. målrettet bueskyting. Og artilleriskipene mine treffer ikke båter i bevegelse særlig bra. Så har jeg et spørsmål: Artilleriskipene mine får ikke alltid være med i kamp. Noen som vet hvorfor, og når det skjer?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Er dette en bug eller er det meningen?

 

Spiller som Makedonia, måtte starte på nytt siden patch og mods endret så mye. Athen er som kjent en av Makedonias vasaller i spillet, og noen runder ut i spillet ser jeg at de er i krig med Sardes, en av Seleucid Empire (norsk: selevkideriket, djeez) sine mange vasaller. Sardes har jeg lenge hatt lyst til å gå i krig med, men har latt være av hensyn til å unngå storkrig. Så, det jeg gjorde var å åpne diplomatiske handlinger med Athen der jeg tilbød meg selv å bli med i deres krig med Sardes, og de takket selvsagt ja. Så, nå er jeg i krig med lille Sardes uten at de fikk noen støtte fra sine allierte...

Lenke til kommentar

Bare bra at dette makkverket av et spill synker fortere en det tyngste grunnstoffet kjent for menneskeheten. Total war serien er herved død og begravet for min del. Rome (1) og spesielt Medieval 2 med mods skal selvfølgelig behandles som de klassikerne de er. Helt utrulig at det går an å mishandle en serie så mye som Creative Assembly har gjort siden Medieval 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...