Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Note II har fungert supert for mitt bruk til no. Eg er avhengig av Talkback som les opp all viktig info på skjermen (er svaksynt). For å få norsk tale har eg i tillegg installert ein app som heiter SVOX. Etter at eg oppgraderte til Android 3.4 stoppar SVOX og lagar feilmelding fleire gonger pr minutt, så eg blir nødt til å gå tilbake til forrige Android-versjon. Tok ikkje backup før oppgradering. Nokon som har prosedyren for korleis erstatta 3.4 med forrige Android versjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter oppgradering til Android 3.4 har jeg problem med;

 

1 at FM-radioen slår seg av, men lar seg ikke lukke.

2 mobilen viser tastatur i stedet for felt for håndskrift selv når pennen er ute. Må sette pennen inn igjen og trekke den ut på ny for å aktivere håndskrift-feltet.

 

Noen som har løsning på dette?

Ellers ble telefonen raskere etter avinstallasjon av SVOX og installasjon av Acapela (begge er program som gir tekst til tale på norsk).

Lenke til kommentar

Note II har fungert supert for mitt bruk til no. Eg er avhengig av Talkback som les opp all viktig info på skjermen (er svaksynt). For å få norsk tale har eg i tillegg installert ein app som heiter SVOX. Etter at eg oppgraderte til Android 3.4 stoppar SVOX og lagar feilmelding fleire gonger pr minutt, så eg blir nødt til å gå tilbake til forrige Android-versjon. Tok ikkje backup før oppgradering. Nokon som har prosedyren for korleis erstatta 3.4 med forrige Android versjon?

Du bør ikke prøve på å nedgradere fra 4.3 til 4.2.1, det er stor risk for å brikke telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

S-Note bestemte seg for å ikke virke i dag. Slutter å virke umiddelbart, stoppet appen og tømte mellomlager, denne gangen ventet den til den var ferdig med å synkronisere med å slutte å fungere.

Faens drit..

Har oppdatert.

Lenke til kommentar

Det har med hvor mye strøm USB - porten leverer. USB 2.0 pleier være begrenset til maks 0.5A, USB 3.0 pleier være begrenset til maks 0.9A. Laderen som følger med mobilen lader med 2.0A. Det betyr at hvis du har USB2 på PCen, vil det ta minimum fire ganger så lang tid å lade mobilen (i praksis lengre tid, fordi det går seinere på slutten). Og det er hvis du ikke har noen strømspareeffekter eller noe lignende, og porten gir maks strøm. Så ja, det vil ta en stund å lade mobilen via PCen. Erfaringen min er at det tar mellom halvannen og to timer å lade mobilen, så det skal i hvert fall ikke ta noe mindre enn seks til åtte timer å lade via USB, I aller beste fall....

Lenke til kommentar

Poenget er at dette fungerte fint før 4.3 updaten, så de 2 samme maskinene. Begge 2 har både usb 2.0 og 3.0. Er klar over at usb porten leverer mindre ampere, så lading vil ta lengre tid.

Problemet mitt er at den omtrent ikke lader lengre. Selv lading fra 220v tar lang tid nå.

 

Sjekket på nett og jeg er visst ikke den eneste med dette problemet.

Lenke til kommentar

Skulle nesten tro samsung ikke tester release før de slipper dem.

 

4.3 oppdateringen er helt håpløs

 

Har nå tatt en factory reset av telefonen og den er litt raskere. Det som ikke er ok er:

 

  • Går ikke å lade via usb lengre
  • Bakgrundsbilde på lockscreen er det ingen settings for lengre
  • Bluetooth virker dårlig på tvers av flere bluetooth enheter
  • Lockscreen sms beskjed går ikke å fjerne uten å fjerne notification i notifaction bar
  • Bilde på skjermen har blitt blassere uansett instilling
  • Utrolig mange bugs om man bare oppdaterer uten factory reset
  • Treg lockscreen som fører til at man taster feil kode ved pin lås

 

Bleh. Må nesten vurdere å bytte til noe annet.

Går ikke å nedgradere uten å miste garanti pga knox. Custom rom går ikke pga knox(firmatlf)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker s-pen i menyer og til sms-skriving.. Før siste Androidoppdatering var det nok å klikke med s-pen i feltet jeg ville skrive i, så forsvant tastaturet og jeg kunne skrive inn med håndskrift. Nå etter oppdatering til nyeste Android, spretter tastaturet fram for hvert nytt skrivefelt, og jeg må sette inn pennen og ta den ut igjen for å få aktivert håndskrift.

 

Noen som kan lære meg en bedre metode?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+45613274

Regner det går an å trykke på ikonet å holde, slik du får frem en meny og kan velge programinnstillinger eller noe sånt. Så kan du velge å ikke vise varslene fra den appen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...