Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Regner med vi bare kan glemme android 5 (lollipop)?

 

 

Note 2 er oppgitt til å få Android 5 etter det jeg har lest runt om på nettet.

 

Er overasket over at denne tråden fremdeles er aktiv etter så lang tid, men så er det fremdeles en svært god telefon.

 

Vurderte å selge min for 1500,- og kjøpe en Note 4, men har funnet ut at Note 2 fremdeles dekker mine behov.

 

Blir Note 5 vanntett og får 64 bit cpu, blir det dog ny telefon :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

64 bit CPU har så godt som ingenting å si så lenge den ikke har mer enn 3 gb ram.

Sitter på en Note 1 (N7000) som blir 3 år gammel. Begynner å bli en smule for treigt for meg. Skal sendes til filippinene og få nytt liv der.

Kanskje det jeg savner mest er IR sender. :)
Blir en Note IV på meg etterhvert (julegave til meg selv?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

64 bit CPU har så godt som ingenting å si så lenge den ikke har mer enn 3 gb ram.

 

 

Ja, ved å gå fra 32 til 64 bit system kan du øke ram fra ca 4GB til ca 16 EB.

 

 

Men, hadde det vært riktig at det kun er mer ram som kan benyttes, hadde ikke Iphone 5s hatt 64 bit system og kun 1 gb ram.

 

Et 64 bit system har mange flere registre, som igjen fører til betraktelig bedre tallknusing, som igjen gir betraktelig bedre ytelse. (blandt annet merkbart i video ytelse).

 

Det er garantert noen her som kan forklare dette bedre enn meg, men 64 vs. 32 bit er mer enn bare mengden minne som kan benyttes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Neon som bruker CM?

Aldri lagt inn custom ROM før, ei heller rootet eller noen av "disse begrepene".

Er lei ikonene øverst i nedtrekksmenyen (de er stygge, tar stor plass og bruker dem aldri).

 

Er det noe som helst krøll om man legger inn dette? Type funksjoner som er buggete eller ligenende. Norsk språk er vel bare å glemme i denne sammenhengen regner jeg med...

 

Er det ellers noen ulemper før man legger seg i vei med dette her?
Mister jeg f.eks. samsung sin kamera-app og s note-app?

Lenke til kommentar

Neon som bruker CM?

 

Aldri lagt inn custom ROM før, ei heller rootet eller noen av "disse begrepene".

Er lei ikonene øverst i nedtrekksmenyen (de er stygge, tar stor plass og bruker dem aldri).

 

Er det noe som helst krøll om man legger inn dette? Type funksjoner som er buggete eller ligenende. Norsk språk er vel bare å glemme i denne sammenhengen regner jeg med...

 

Er det ellers noen ulemper før man legger seg i vei med dette her?

Mister jeg f.eks. samsung sin kamera-app og s note-app?

 

Jeg bruker denne one click installern http://www.cyanogenmod.org/ Har 4.4.4 nå :)

 

Du mister selvsagt alt som har med Samsung å gjøre, men det gjør ikke noe.

Lenke til kommentar

Fungerer alt bra? Dette frister veldig, men det er vel ingen vei tilbake?

Håper dette kan gi "nytt liv" til telefonen, så jeg ikke smeller bort penger på ny tlf nå :)

 

S Note bruker jeg ikke så mye, og kameraappen til google er vel grei nok...

Kan ikke komme på noe annet fra samsung jeg bruker

 

Synes det meste fungerer bra, men noe kødd med kamera, måtte laste ned en egen app for å restarte kamera om det skulle stopp og funke.

Kamera appen til Google måtte jeg fjerne, husker ikke helt hvorfor nå i farta, men den var ikke helt kompatibel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...