Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Norge har Note II (GT-N7100) endelig fått Android 4.4.2. Bare 3 måneder forsinket og etter 4.4.4 ble lansert. Jeg trodde aldri denne dagen ville komme mtp at 4G-versjonen fikk 4.4.2 for lenge siden.

 

Sist jeg sjekket (21.06.2014) var Samsungs nettsider ikke oppdatert med denne informasjonen, men jeg lastet ned selv via Kies 3 i går og en venn som ikke fikk over Kies lastet ned OTA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Akkurat oppdatert. Foreløpig ingen bugs jeg har oppdaget. Var litt smålaggy i starten, men er nå tilbake på det samme. Likte fargeemdringene

Lenke til kommentar

4.4.2 tikket da vel inn for en god stund siden?

Husker ikke akkurat når,men...

 

På Note 2 4G kom den i april/mai i Norge. Flere land i Europa fikk dog 4.4.2 til originale Note II i april. Jeg har forsøkt å oppdatere min originale Note II omtrent hver uke siden april uten hell.

 

Edit: for øvrig alltid lurt å kjøre hard reset av telefonen når det har kommet ny versjon av Android. Sjelden de passer sammen ... :thumbdown:

Endret av IT-guy
Lenke til kommentar

Hei, jeg kan hente oppdateringa OTA, nå.

Men den sier jeg ikke har plass til 440 MB på enhetsminnet eller på SD - kort. Men på enhetsminnet har jeg 550,og på SD kort har jeg 17 GB ledig... Noen hint?

Og for dem som har hatt den en stund nå, er det batteribug eller ikke?

Lenke til kommentar

Hei, jeg kan hente oppdateringa OTA, nå.

Men den sier jeg ikke har plass til 440 MB på enhetsminnet eller på SD - kort. Men på enhetsminnet har jeg 550,og på SD kort har jeg 17 GB ledig... Noen hint?

Og for dem som har hatt den en stund nå, er det batteribug eller ikke?

OTA fungerte fint hos meg. Samme gode batteritid som før. Bl. a. FM-radioen er blitt ny og mer brukervennlig. Ta en omstart på telefonen før du oppdaterer, så går det sikkert på neste forsøk!

Lenke til kommentar

Har knust glasset på min kjære Note2. Glasset henger fortsatt på og alt fungerer. Noen som har gjør-det-selv-tips så jeg kan holde liv i den til Note 4 kommer i butikken?

 

Kan jeg for eksempel dekke hele skjermen med glassfiberduk og lime den på med klar poly-uretan-lakk eller epoxy og regne med at den fungerer nesten like bra etterpå? :confused: :confused: :confused:

Endret av Doffen jr.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er ikke umulig at den kommer, i min verden er det helt i grenseland om Samsung velger å oppdatere Note II. Note I stoppet vel på 4.1, så jeg blir ikke veldig overraska om de stopper Note II på 4.4, akkurat. Jeg hadde ikke blitt sjokkert om de valgte å oppgradere Note II heller, men jeg tror det ikke før jeg ser det, for å si det slik.

 

Gleder meg uansett veldig til å endelig bytte ut min Note II med Note 4 iløpet av måneden! :-)

Lenke til kommentar

Har sett meg lei på varslingsmenyen (rullgardina).

Jeg bruker ikke toggles da lyd og wifi er automatisert.
Værvarsling, any.do, llama med mer tar opp plass, jeg vil ha dem der. Men det begynner å bli mye å scrolle med noen varslinger (typisk et par mail og en sms, noe fra facebook).

Mulig å fjerne touchwizskallet uten for mye dikkedarer?
Eller er det rimelig umulig å få android sin orginale med "to sider"

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med å fjerne. Kjører du stock rom så får du ikke fjernet touchwiz. Du kan jo bruke en annen launcher som f.eks Nova Launcher, så slipper du touchwiz launcher og kommer ganske nærme stock android.

 

Hvis du ønsker å fjerne touchwiz helt, så må du roote telefonen, legge inn custom recovery og så flashe en annen rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...