Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er ikke statusbaren helsvart, kan du legge ut et screenshot med statusbar her?

Statusbaren var helt svart. En screenshot vil ikke vise noen hvordan innbrenningen ser ut siden den viser ting hvordan ting skal være, ikke hvordan ting blir gjengitt på skjermen.

 

Men det er vel feil å kalle det innbrenning. Det som skjer er et cellene/bildepunktene på AMOLED-skjermene blir brukt opp ved bruk, at lysstyrken avtar over tid. Og siden punktene på statusbaren er helt svart og blir lite brukt sammenlignet med resten av skjermen så vil disse bildepunktene ha større lysstyrke og sterkere farger enn de bildepunktene som er mye brukt. Og det er der jeg er redd for at en helt svart skjermbakgrunn vil kunne forsterke "innbrenningen" siden en god del av bildepunktene vil bli mindre brukt enn de bildepunktene som alltid blir brukt, f.eks der det alltid er noen ikoner osv.

 

En stund var jeg inne på tanken på å ta en skjermdump, gjøre skjermdumpen til negativ slik at statusbaren ville bli hvit på skjermdumpen og fjerne resten av bildet (gjøre den svart) slik at det bare var statuslinjen som var synlig. Dette bildet skulle da vises på mobilen ved hjelp av bildefremviser og håpet var at bildepunktene på statusbaren da ville bli brukt litt mer slik at "innbrenningseffekten" forsvant.

 

Jeg løste problemet med å bytte mobil til en med tradisjonell LCD, men jeg savner ofte AMOLED og det svartnivået den kan ha.

Lenke til kommentar

Jeg har sett endel beskrivelser av dette problemet hvor det bl.a. ble hevdet at "innbrenningen" ikke var ved statusbaren, men på resten av skjermen, omtrent som når du tar ned et bilde av veggen som har hengt der lenge. Det er under bildet den opprinnelige fargen er. Har også sett at Samsung har avslått garantireparasjon under argumentet at skjermen har vært påslått under lang tid sammenhengende med høy lysstyrke. Det som beskrives som skadelig er altså lyse bakgrundfarger, høy lysstyrke og påslått lenge i ett. Svarte pixler bruker visstnok ingen strøm, og jo lysere de er jo mer strøm. Jeg har ikke en susning om hva som er rett og kan ikke påstå verken til eller fra, på min egen telefon kan jeg ikke se noen missfargning etter et års relativt mye bruk.

Endret av geobjork
Lenke til kommentar

Vil ikke dette egentlig forsterke problemet med innbrenning, eller gjøre det mer synlig? Det eneste stedet jeg virkelig slet med innbrenning på min gamle S2 var øverst på skjermen, på statuslinjen som alltid var svart med unntak av ikonene for battery, wifi, dekning osv. Ved vanlig bruk var ikke denne innbrenningen synlig siden men straks jeg f.eks skulle se på et bilde så var det lett å se at fargene på bildet var ulik der statuslinjen og statuslinjens ikoner pleide å være.

 

Ja jeg tror du har rett, jeg endrer min påstand om at svart wallpaper reduserer risken for "innbrenning".

Det er jo fortsatt mange hvite punkter på icon, klokka etc. så risken for "innbrenning" der er nok den samme enten man har svart bakgrund eller ikke. En sak dog, jeg kan ikke se noen "bikinirand" mellom statuslinjen og resten av skjermen, så man slipper kanskje noen fargeforskjell der i det minste. Også såvidt jeg forstår så er statuslinjeni 4.3 transparang så den vil få omtrent samme farge som bakgrunden. Vet ikke om det er gjort for å redusere den negative efekten av svart statuslinje som du beskriver. Sorry for feilinfo. i mitt tidligere innlegg.

Jeg ser også at "Auto" instillingen av lysstyrken i 4.3 har blitt mye bedre, bruker den nå så slipper jeg problemene når jeg glemmer å stille om før jeg går ut i sola.

Endret av geobjork
Lenke til kommentar

Klarte å miste telefonen ned i snøen/vann/sørpa som er ute no.

Det resulterte i at høgtalern slutta å fungere.

Det er den man bruker når man held telefonen opp mot høyret.

 

Høgtalern man bruker når alle i rommet skal høyre fungerer som den skal.

 

Dette var i går, men no fungerer den igjen plutslig.

Eg har forsikring på telefonen, og meldte jo inn ein skade, men no er eg litt usikker på kva eg skal gjere. Når vil den slutte å fungere igjen f.eks?

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som sliter med meldings-widgeten? Om jeg skal skrive melding til noen som ikke er øverst på listen, så er det ofte den går inn i samtalen til den jeg sendte melding til sist, og ikke den jeg faktisk trykket på. Fører til at irriterende mange meldinger blir sendt til feil person, er det noe jeg kan få gjort med dette? Den har alltid vært slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Verste er at jeg igår hadde tenkt å skrive her inne at jeg var irritert over hvor lang tid det tok for oss å få oppdateringen.

 

Bugs til nå:

 

-mye treigere å skifte volum

-gjennomsiktig informasjonslinje øverst er lite gjennomført.

-noen apper som har gått helt bananas

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg syns m oppdateringen... Den ble litt raskere, og litt penere på visse områder ;) Lockscreenen ble fantastisk, samt notificationbaren (litt bugs derimot). Likte derimot ikke den nye innstillinger- menyen, og s-note klarer jeg ikke åpne :/ FØlte hele greia (fargene osv) ble mye mer gammeldags og "tregt" :/ Savnet også en del s4 funksjoner, som for eksempel kamera appen ;)

Lenke til kommentar

4.3 = bleeeh

 

Nye lockscreen saken er jo håpløs. Trodde man skulle få kamera widgets o.s.v på den, men finner ingen instillinger for dette.

 

Font i sms appen er alt for stor, finner ingen steder å justere dette.

S-Calendar widget sluttet å virke her

Email appen(for exchange) har blitt helt elendig, så ser etter noe annet.

Fortsatt ikke noen notification panel lommelykt shortcut.,

Får ikke easypark appen til å virke lengre.

Lenke til kommentar

Jeg vet, men den er fortsatt for stor. Får ikke stilt den mindre. Irriterende. Nesten så jeg vurderer å nedgradere til 4.1.2 igjen.

 

Største problemet jeg har nå er email appen. Denne har gått fra ok til basic uten funksjonalitet.

 

Noen som har forslag til alternativt e-post program som støtter exchange?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Nå for tida virker det som uansett til hvilken høyttaler jeg sender musikk via bluetooth med min note2,så blir lyden hakkete når jeg bruker mobilen til annet (sms, Facebook, surfing og lignende) samtidig som musikken spiller. Er dette normalt? Skulle tro at en såpass saftig mobil kunne klare å gjøre to ting på en gang uten problemer?

Lenke til kommentar

Jeg vet, men den er fortsatt for stor. Får ikke stilt den mindre. Irriterende. Nesten så jeg vurderer å nedgradere til 4.1.2 igjen.

 

Største problemet jeg har nå er email appen. Denne har gått fra ok til basic uten funksjonalitet.

 

Noen som har forslag til alternativt e-post program som støtter exchange?

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsck.k9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...