Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Kjæresten kjøpte seg nett 5S, så hadde hun tatt noen bilder før jeg fikk henter bildene fra forrige 4S.

Så jeg gjenopprettet fra sikkerhetskopien fra 4S, og det overskrev bildene på 5Sen. Skjønner ikke. Er det mulig å hente de tilbake, uten å overskrive noe? icloud og bilder var aktivert på 5Sen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Ser ut som om det er kjøpers marked på brukte iphones nå! Da er jeg glad jeg fikk min på forsikring istedet for å gå igjennom slitet med å selge i dårlig marked :p

Lenke til kommentar

Problem: I appene sliter jeg med å få lyd. Jeg har ofte telefonen på lydløs, og når jeg da åpner en app (feks FB) er det vilkårlig om lyden fungerer. Også når jeg slår av "lydløs-knappen" på telefonen.

Telefonen får ikke bestemt seg om det skal benyttes medielyd eller "ringetone" lyd. Må gjerne spole i videoer for å få lyden til å fungere.

 

Noen tips? Jeg mener at dette problemet begynte på slutten av iOS7, altså før 8.

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Samme feil her. Opplever egentlig veldig mye problemer med iOS 8, veldig ulikt Apple dette. AirPlay er også blitt veldig ustabilt.

 

Forresten andre her som har NRK nett tv app? Jeg har veldig store problemer med den, andre som har det?

Jeg har NRK nett tv app. Fungerer som en drøm, har ikke opplevd noen problemer. (Versjon: 4.1.1, finner det under innstillinger i Appen.

 

Kjører den på iPhone 6 64GB. (Fungerte også på min 5s som jeg byttet ut for en uke siden)

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Hvordan er batteriet deres på iPhone 5? Min er ett år gammel og varer med moderat bruk under en dag. Langt fra så dårlig som den jeg reklamerte på for et år siden, men dårligere enn før. I dag har jeg ikke brukt den så mye, mest lytting til LevelUp Cast på SoundCloud.:) Bergen har 4G "overalt", men ofte varierende dekning, som dere kan se på bildet så tar det mye batteri når jeg ringer:

 

post-168094-0-34797400-1413154152_thumb.png

Lenke til kommentar

Nyeste iOS er noe forbanna piss. Angrer på at jeg var kjapp i avtrekkeren denne gangen.

 

Enig. 8.0.2 har jeg på min 5s. Det skulle jo fikse problemene. Men sliter med batteri som fordufter. Lukker alle apps hver bidige kveld. Likevel taper den 10-20% i løpet av 6-7 timer på natta i standby-modus.

 

Flere apps kræsjer støtt og stadig. Og noen starter ikke i det hele tatt.

 

Med jevne mellomrom slutter autorotasjonen å fungere. Moro da med bilder som blir lagret opp-ned eller på høykant. Og enda verre: videoer som blir lagret i feil retning. Har lastet ned en app som skal kunne fikse på dette. Men den kræsjer hver bidige gang jeg kjører den... Restarter hjelper, men etter kort tid er problemene tilbake.

 

Skjermresponsen er også blitt helt rævva. Bommer mye oftere på tastene, så her må jeg tydeligvis lære meg nytt bevegelsesmønster for tommelen og øvrige fingre jeg bruker for å taste på skjermen. Og slide finner med ujevne mellomrom på å la være å respondere. Spesielt moro når jeg ikke får slått av alarmene om morgenen. Hjelper ikke at jeg er ekstremt morragretten...

Lenke til kommentar

Jeg opplever ingen av de problemene du nevner på min 5S. Batteriet varer nesten 50% lenger enn før, autorotasjon funker som den skal, og skjermresponsen merker jeg ikke noe forskjell på. Etter oppgradering til 8.0.0 (samme kveld som den ble sluppet) var det 2-3 apps (jeg har godt over 100 apps installert) som enten kræsjet ved start, ikke hadde riktig funksjonalitet (som søkefelt som ikke funket) eller kræsjet i bruk, men alt dette var løst ved oppdateringer av appene i løpet av 2-3 dager.

 

Som alltid, ved ny generasjon av iOS, tok jeg full reset av telefonen både før og etter oppgraderingen, og installerte alle apper på nytt. Har så langt ingen negative erfaringer med 8.0.2.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det du sier etter dårlig erfaring med overskriving. Nå har jeg ikke like mye tull som wirrumsen, men sliter fortsatt med samme problemene som før jeg kjørte full resett. Så det virker å være litt tilfeldig.

 

Men helt klart den dårligste oppdateringen dette her, for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...