Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det da? Syntes nå alltid Apple har beskrevet det som en backup tjeneste.

 

iCloud storage and backup overview

 

When you sign up for iCloud, you automatically get 5 GB of free storage. Your iCloud storage is used for iCloud Backup, app data and documents stored in iCloud, and iCloud Mail (your @icloud.com email account).

 

http://support.apple.com/kb/ph12519

 

Photos

Photos and videos in your Photos tab (or Camera Roll in iOS 7) are included in your iCloud backup and will download to your iOS device during the restore process.

 

http://support.apple.com/kb/TS4605

 

-

 

Selv bruker jeg dropbox til bildene da jeg har langt mer gratis lagringsplass der, samt at jeg syntes oversikten og kontrollen er bedre.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Noen som har sett at skilletegnet mellom timer og minutter er endret fra : til .? Nå står det 12.34, før stod det 12:34. Finner ingen måte å få det riktig på, virker som om det er feil i norsk regionformat.

 

Edit: Endret til norsk nynorsk, der var det riktig...

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Åh stresser som faen.

Skiftet skjerm på 5eren. Når skjermen er fra hverandre og står oppreist 90 grader og skrur den på så fungerer alt, viser bilde og touchen funker. Men med en gang jeg legger den ned og på plass, mister jeg bilde. Da er det kun lys og viser bare et opplyst svart bilde.

Jeg skjønner ikke, hva kan det være?

 

Edit: Fikset det. Viste seg at det var hele skjermen, så skiftet, igjen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Noen som har sett at skilletegnet mellom timer og minutter er endret fra : til .? Nå står det 12.34, før stod det 12:34. Finner ingen måte å få det riktig på, virker som om det er feil i norsk regionformat.

 

Edit: Endret til norsk nynorsk, der var det riktig...

Den korrekte måten å skrive klokkeslett på norsk er med punktum.

 

http://www.korrekturavdelingen.no/K4Klokkeslett.htm

Lenke til kommentar

Noen med iPhone 5 som har oppdatert til 8.1? Kjenner jeg er blitt skeptisk til updates fra Apple i det siste, synes de har hatt en lei tendens til å pushe oppdateringer som ikke virker ferdige. Hovedårsaken til at jeg byttet til osx/ios-produkter var at alt bare fungerte og jeg slapp å bruke tid på å fikle med innstillinger og annet hver gang det kom en ny oppdatering. Nå har ikke Apple nådd Windows/android-nivå enda men jeg opplever oftere problemer nå enn før.

 

Så, erfaringer med iOS 8.1 noen?

Lenke til kommentar

Noen med iPhone 5 som har oppdatert til 8.1? Kjenner jeg er blitt skeptisk til updates fra Apple i det siste, synes de har hatt en lei tendens til å pushe oppdateringer som ikke virker ferdige. Hovedårsaken til at jeg byttet til osx/ios-produkter var at alt bare fungerte og jeg slapp å bruke tid på å fikle med innstillinger og annet hver gang det kom en ny oppdatering. Nå har ikke Apple nådd Windows/android-nivå enda men jeg opplever oftere problemer nå enn før.

 

Så, erfaringer med iOS 8.1 noen?

 

Har en 5S og ikke hatt noen problemer med iOS 8.1. Men nå skal sant sies at jeg ikke hadde noen problemer med iOS 8/iOS 8.0.2 heller :)

Lenke til kommentar

Er iPhone5 god nok til å kunne være en god telefon i noen år?

Min samboer har kjøpt en iPhone5 (Pre-Owned Apple Certified) for 3200 på Elkjop, og er fornøyd med den. Har ikke de mest avanserte behovene og bruker den stort sett til enkle ting, og den kommer til å bli behandlet pent. Størrelsen var avgjørende, den kan lett betjenes med en hånd. Samt har pent design (noe som for eks Galaxy mini'ene IKKE har). Jeg lurer på om det er et bra kjøp, eller ikke, tatt i betraktning at iPhone5 nå etterhvert begynner å bli en ganske gammel modell... Er det stupidity og kjøpe en iPhone5 i dag i stedet for en ok telefon av de nyere modellene (Android eller iOs)? Er den veldig treg ifht de nyere modellene?

Vi har lite erfaring med Apple-produkter :)

Lenke til kommentar

 

Noen med iPhone 5 som har oppdatert til 8.1? Kjenner jeg er blitt skeptisk til updates fra Apple i det siste, synes de har hatt en lei tendens til å pushe oppdateringer som ikke virker ferdige. Hovedårsaken til at jeg byttet til osx/ios-produkter var at alt bare fungerte og jeg slapp å bruke tid på å fikle med innstillinger og annet hver gang det kom en ny oppdatering. Nå har ikke Apple nådd Windows/android-nivå enda men jeg opplever oftere problemer nå enn før.

 

Så, erfaringer med iOS 8.1 noen?

 

Har en 5S og ikke hatt noen problemer med iOS 8.1. Men nå skal sant sies at jeg ikke hadde noen problemer med iOS 8/iOS 8.0.2 heller :)

 

Ok, kjører oppdateringen nå. Har selv hatt en del problem med ustabil wifi, dårlig video-avspilling og airplay-problemer. Ser at to av de tingene er nevnt i updaten så da får jeg håpe at video-avspillingsproblemene er relatert til apper og at det kommer oppdateringer til de snart (gjelder spesielt facebook og nrk-tv).

Lenke til kommentar

Forskjellen er nok minimal for noen som ikke er vant med Apple-produkter. Det eneste jeg tror man vil merke stor forskjell på er kameraet som er en del bedre på de nye iphonene. Ellers er det nok mye likt selv om ihuga «techies» vil påstå noe annet ;)

Ok, takk :) Da er det nok no problem. Greit nok kamera er greit nok. Da regner jeg med at den ikke er spesielt mye tregere eller på andre måter mer "stone age" enn en middelklasse 2013/2014-modell.

Lenke til kommentar

 

Noen som har sett at skilletegnet mellom timer og minutter er endret fra : til .? Nå står det 12.34, før stod det 12:34. Finner ingen måte å få det riktig på, virker som om det er feil i norsk regionformat.

 

Edit: Endret til norsk nynorsk, der var det riktig...

Den korrekte måten å skrive klokkeslett på norsk er med punktum.

 

http://www.korrekturavdelingen.no/K4Klokkeslett.htm

 

 

Her er det nok mulighet for flere varianter, da ISO8601 definerer dette med : (kolon). Poenget er uansett at dette var med : før iOS 8, og det fortsatt er med : i nynorsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...