Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å innse at jeg på mange måter bruker min iPhone 5 relativt ineffektivt, det å stadig aksessere dusinvis med nettsider for å lese meg opp på litt nyheter og småsnacks via Safari er ikke den mest effektive måten å gjøre ting på så tenkte jeg kanskje skulle sette meg litt inn i RSS å se om jeg kan få brorparten av det jeg skummer igjennom daglig til å fungere oversiktlig og smertefritt igjennom en snasen RSS-løsning.

 

Noen som har erfaring med noe lignende å har noen anbefalinger å komme med? Gjør meg absolutt ingenting om de beste løsningene koster litt penger da jeg har 600kr på AppStore å gå på uansett, samtidig så betaler jeg gjerne noen kroner for noe som er hakket mer strømlinjeformet og snasent i bruk kontra noe som er gratis og mer kronglete.

 

Åssen er det å få lest seg opp på VG, RBNett, ITAvisen, Tek osv nyheter via RSS, går man glipp av noe, har det noen baksider ved seg eller er det rett og slett mer langt mer ryddig og moderne måte å få gjort ting på? Regner med at ting som diskusjon og kommentarfelt ikke lar seg videreføre via RSS så man stort sett utelukkende ender opp med artiklers innhold og ingenting annet.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg bruker Feedly nå som Google Reader er borte. Finnes i web-versjon, og har en fantastisk mobilapp også. Samler alle sidene i oversiktlige kategorier, som enten kan gå på innhold (typisk teknologi, spill, nyheter) eller man få en samlet kronologisk oversikt over alt som har skjedd.

 

Det beste er at mobilappen er ekstremt smart utformet, med tiltalende og oversiktlig visning av de forskjellige artiklene, ofte med bilder og ingress av varierende størrelse og kvalitet. (Du velger selv hvordan det skal settes opp)

 

Siden det er snakk om en skjerm på 4 tommer er det klart at man vanligvis må inn på selve nettsiden for å lese artikkelen. Noe annet er uoppnåelig. Men det fine er at Feedly ikke åpner nettleseren din og røsker deg ut av appen, den har faktisk en egen nettleser inni programmet. Dette gjør det ekstremt enkelt å oppdage en sak, trykke seg inn på den, lese den, og så trykke seg tilbake igjen på et blunk.

 

 

En app som ser bra ut, er veldig rask og enkel å bruke og i tilegg faktisk er gratis. (Dette var ikke viktig for meg heller, kan godt betale for en god nyhetsleser)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Har alltid brukt RSS siden det først var tilgjengelig og ikke bare til å lese nyhetsstoff men også til å styre mange typer dataprosesser. Desverre går google et skritt tilbake og legger ned Reader fordi de ønsker at folk skal jobbe på den tungvinne måten. Dette tror man altså vil generere mer inntekter for sidene, huff.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg fant ikke noen bedre plass å poste dette innlegget, så jeg bare benytter denne tråden.

 

Jeg, som mange andre, synes ikke alle ikonene i iOS 7 har falt i smak, så jeg tok meg friheten til å redesigne noen av dem. Personlig synes jeg ikke hvit bakgrunn gjør seg godt ut på et ikon, så jeg ville derfor prøve å komme med egne utgaver av Safari og Game Center. Når sant skal sies, så synes jeg Game Center-ikonet er direkte uforståelig – jeg får absolutt ingen assosiasjoner til et «Game Center» av noen bobler i ulike farger.

 

Så, hva synes dere om mine iOS 7-ikoner?

post-115637-0-90833300-1372531197_thumb.png

post-115637-0-78558600-1372531206_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg fant ikke noen bedre plass å poste dette innlegget, så jeg bare benytter denne tråden.

 

Jeg, som mange andre, synes ikke alle ikonene i iOS 7 har falt i smak, så jeg tok meg friheten til å redesigne noen av dem. Personlig synes jeg ikke hvit bakgrunn gjør seg godt ut på et ikon, så jeg ville derfor prøve å komme med egne utgaver av Safari og Game Center. Når sant skal sies, så synes jeg Game Center-ikonet er direkte uforståelig – jeg får absolutt ingen assosiasjoner til et «Game Center» av noen bobler i ulike farger.

 

Så, hva synes dere om mine iOS 7-ikoner?

safari-ikonet ditt så bedre ut, "tommel opp" :p men på gamesenter-ikonet mener jeg at du burde brukt litt lysere og "gladere" farger hvis du skjønner :p uansett var det bedre enn det ifra ios7 :p det var meningsløst
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at Låse/av-knappen slutter å fungere?

 

Min ble gradvis dårligere og er nå helt kaputt...

 

Jeg kjøpte telefonen fra en halvshabby mobilsjappe på Hawaii, siden

Applestore ikke solgte ulåste iphone 5 når den kom ut

 

Kan jeg bare kontakte Apple og få ny på reklamasjon?

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at Låse/av-knappen slutter å fungere?

 

Min ble gradvis dårligere og er nå helt kaputt...

 

Jeg kjøpte telefonen fra en halvshabby mobilsjappe på Hawaii, siden

Applestore ikke solgte ulåste iphone 5 når den kom ut

 

Kan jeg bare kontakte Apple og få ny på reklamasjon?

 

Hadde samme problem med min, gikk til eplehuset og fikk ny på en uke :)

Endret av Baugenyeah
Lenke til kommentar

Kjøpte du den på Eplehuset? fikk du beholde telefonen, eller reservetelefon når du ventet?

 

 

Nei, eg kjøpte den på Apple Store, så kan hende de stiller seg kritisk vist du har kjøpt den en annen plass, det tenkte jeg ikke på :S

 

De tok inn tlf, så måtte gå uten 1 uke,,,, Eg spurte ikke etter reserve da, siden eg har en gammel nokia med Sim adapter liggende :p

 

Så vist de er vanskelige kan du bare mase på, å diskutere, eller punge ut 1990 for en erstatnings enhet...

Det beste er vell bare å gå inn der å høre hvordan du ligger ann, det er jo en iPhone fra Apple(?) så garantien skulle vell gjelde uansett om du ikke har kjøpt den i Norge eller ikke etter min mening :p

Lenke til kommentar

Noen her som har merket en lyd fra telefonen,som høres ut som om noe er løst?

Har lest litt og ser at mange har det,og hos noen er det løst batteri,vibratormotoren eller linse.

 

Jeg hører det når jeg legger den ned på bordet med baksiden ned eller om jeg har den ved øret og tapper med finger på baksida rundt linseområdet..

Lenke til kommentar

Bytta skjerm idag på iphone 5 og det gikk jo greit, har bytta på flere og det er ganske så lett :)

 

men etter litt bruk, så blir skjermen svart eller man kan ved å sette telefonen mot ett spesielt lys se at det er liv, men veldig vanskelig å se noe siden skjermen er så mørk. Touch funker for jeg kan dra på slideren for å åpne skjermbildet.

 

Da jeg trodde det kunne være skjermen som var feilen, så bytta jeg tilbake til den gamle skjerm samt prøvde enda en med samme resultat.

 

Kan det være lysknappen i meny som er blitt nullstilla eller hva kan det være, og hvordan få dette til å funke som normalt igjen??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...