Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk fra S3 til iPhone 5 her om dagen, og må si det har vært et stort sett trivelig gjensyn med iOS.

Jeg skal ikke nekte for at jeg noen ganger savner skjermstørrelsen, men til gjengjeld tar den mindre plass både i hånd og lomme. Jeg er en fan av Android, men du verden så deilig det var å bruke iOS igjen. Alt bare funker. Fornøyd så langt. I tilfelle dere lurte!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Godt å høre! Bruker ikke å svartmale verken iPhone eller Android, selv om jeg jobber med kun førstnevnte. Begge systemene har sine fordeler og ulemper, så får man velge den man føler er rett for seg :)

 

Når det er sagt er det selvfølgelig nyttig å kunne teste begge deler!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gikk fra S3 til iPhone 5 her om dagen, og må si det har vært et stort sett trivelig gjensyn med iOS.

Jeg skal ikke nekte for at jeg noen ganger savner skjermstørrelsen, men til gjengjeld tar den mindre plass både i hånd og lomme. Jeg er en fan av Android, men du verden så deilig det var å bruke iOS igjen. Alt bare funker. Fornøyd så langt. I tilfelle dere lurte!

 

Gjorde det samme selv for rundt fjorten dager siden og må si meg enig med deg. Og det med skjermstørrelsen går overraskende fort over. Tenker ikke på det i det hele tatt lenger. Noe av det beste for min del er at iPhone 5 er fullstendig overlegen S3 når det gjelder batterikapasitet. Nå har jeg igjen 30 - 40% med strøm ved dagens slutt, S3en måtte jeg lade to ganger om dagen. Pluss at grensesnittet til iOS er etter mitt skjønn mye mere strømlinjeformet :)

Endret av KontraBass
  • Liker 3
Lenke til kommentar

2 ganger om dagen hørtes urovekkende ut.

 

Ja, men jeg var nok litt upresis. Den holdt ikke ut dagen, så når laderen ble tatt av kl. 0800 så var den tom for strøm ved 1900-2000 tiden slik at den måtte settes på lading ved det tidspunktet for så å settes på lading når jeg la meg. Med dette slipper jeg altså med god margin på iPhonen :)

Endret av KontraBass
Lenke til kommentar

Ja, men jeg var nok litt upresis. Den holdt ikke ut dagen, så når laderen ble tatt av kl. 0800 så var den tom for strøm ved 1900-2000 tiden slik at den måtte settes på lading ved det tidspunktet for så å settes på lading når jeg la meg. Med dette slipper jeg altså med god margin på iPhonen :)

 

Merkelig... Då eg hadde S3-en kunne eg sette mobilen på lading på kvelden, legge meg med 100%, la den vare ut neste dagen, og morgonen etter der igjen kunne eg ha rundt 20-30% igjen. Trur det kanskje er litt meir spreiing på batteritida på dei telefonane.. :hmm:

Lenke til kommentar

Merkelig... Då eg hadde S3-en kunne eg sette mobilen på lading på kvelden, legge meg med 100%, la den vare ut neste dagen, og morgonen etter der igjen kunne eg ha rundt 20-30% igjen. Trur det kanskje er litt meir spreiing på batteritida på dei telefonane.. :hmm:

 

Ja, det er mulig. Leser om flere som skriver om god batteritid på S3, for meg var det som nevnt ikke sånn med min telefon.

Lenke til kommentar

Gratulerer :)

 

Kan også formidle at Apple kundeservice sender meg en helt ny Iphone etter at skjermen har løsnet litt. Får beholde den gamle i noen dager etter at jeg mottar erstatningen, og det låses ikke beløp på konto.

 

Det skulle bare mangle (tre uker gammel telefon) men det ordnet seg uten spørsmål, noe jeg setter pris på.

Lenke til kommentar

Veldig varierende. En kollega på jobb hadde bedre standbytid på sin S3 kontra min og en annen sin iPhone 5. Hans batteritid virker ihvertfall veldig bra sånn generelt sett :)

 

Ja, Android telefoner virker å være svært avhengig av hvilke apps du har installert. Jeg gikk fra å lade min gamle S3 på ca 40% hver kveld, til å måtte lade 2 ganger om dagen bare pga en vær-app jeg installerte som konstant dreiv å prøvde å oppdatere været, og sannsynligvis hindret telefonen å gå i dvale.

 

Mulig det finnes apps som påvirker iPhone5's batteritid veldig negativt også, men jeg har ikke funnet noen så langt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Gratulerer :)

 

Kan også formidle at Apple kundeservice sender meg en helt ny Iphone etter at skjermen har løsnet litt. Får beholde den gamle i noen dager etter at jeg mottar erstatningen, og det låses ikke beløp på konto.

 

Det skulle bare mangle (tre uker gammel telefon) men det ordnet seg uten spørsmål, noe jeg setter pris på.

 

På meg låste de 5000 Kr. Og fikk en ødlagt erstatningstelefon og for å sende ny igjen ville de låse 5000 til. Makan til dårlig service. Selger min tlf og kjøper android

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...