Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Nettopp fått meg iPhone 5 og er strålende fornøyd! Hvilken skjermbeskytter (film) vil dere anbefale? Jeg vil helst at den skal være mulig å ta av uten at telefonen får merker av dette.

 

Også noen tips til case?

 

Alt annet en invicibleshield. Sistnevnte er alt for tykk og ødelegger, etter min mening, funksjonen til skjermen i form av at det blir mer motstand for fingre. Ofte blir bildet fra skjermen mer uklart.

 

Etter min mening er skjermbeskyttelse helt unødvendig på en iphone så sant du ikke oppbevarer den i en lomme med nøkler og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valgte å droppe film i denne omgang. Skjermen tåler vanlig bruk helt fint, altså at man dedikerer en lomme til den for seg selv.

 

Det er så vidt kommet slike solstriper i skjermen en gang, så jeg har dannet meg ett godt inntrykk så langt :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Valgte å droppe film i denne omgang. Skjermen tåler vanlig bruk helt fint, altså at man dedikerer en lomme til den for seg selv.

 

Det er så vidt kommet slike solstriper i skjermen en gang, så jeg har dannet meg ett godt inntrykk så langt :)

 

Det kom striper i min skjermfilm den gangen jeg installerte invicible shield på min iphone 4. Men jeg la en ny senere og brukte mikrofiberklut da den skulle strykes ut. Da ble det bra. Men jeg liker ikke tykkelsen og teksturen på i.s. Den gangen dette ble installert skulle det heller ikke mye varme fra fingrene til før filmen begynte å løsne.

Lenke til kommentar

Bruker Xqisit skjermbeskyttelse:

 

Var innom Telebutikken i dag:

 

post-121186-0-37529300-1357571682_thumb.jpg

 

Xqisit skjermbeskyttelse

 

Forsåvidt grei film. Ikke som vist på pakken da, så for eksempel litt snålt ut her oppe ved front-kameraet og lydutgangen for samtaler:

 

post-121186-0-31747100-1357571775_thumb.jpg

 

Ellers greit, bortsett fra at det var lagt opp for å begynne øverst ved kameraet, noe som fort resulterte i dette:

 

post-121186-0-74827200-1357571880_thumb.jpg

 

So far so good :)

 

Har også nettopp fått min awesome case til den, skal legge ut bilde seinere!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Ok. Bruker dere noen case eller bumper til den da?

 

En random gjennomsiktig semi-rubber case, tynn og grei så den ikke bygger ut særlig. Gjennomsiktig slik at den ikke skjemmer ut designet på telefonen i stor grad. Får ett bedre grep rundt telefonen også, egentlig bare plusser her. Fant det på ebay til 40 kroner inkludert frakt.

Lenke til kommentar

En random gjennomsiktig semi-rubber case, tynn og grei så den ikke bygger ut særlig. Gjennomsiktig slik at den ikke skjemmer ut designet på telefonen i stor grad. Får ett bedre grep rundt telefonen også, egentlig bare plusser her. Fant det på ebay til 40 kroner inkludert frakt.

 

Link^^

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny mobiltelefon snart. Har nå htc sensational xl, og har hatt htc de 4 siste årene, og er veldig fornøyd med det! Men tenkte jeg kanskje skulle prøve ut Iphone nå. Har hørt mange si at " du kan like så godt gå for 4s, siden den er billigre - og prikk lik som Iphone 5. Hjelp ?

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny mobiltelefon snart. Har nå htc sensational xl, og har hatt htc de 4 siste årene, og er veldig fornøyd med det! Men tenkte jeg kanskje skulle prøve ut Iphone nå. Har hørt mange si at " du kan like så godt gå for 4s, siden den er billigre - og prikk lik som Iphone 5. Hjelp ?

 

5ern er bedre på absolutt alle områder sammenlignet med 4S, så vil definitivt anbefale deg den. Definitivt ikke "prikk lik" selv om OS er det samme og telefonene tilsynelatende ser "like" ut. 4s har litt bedre lyd ut på musikkavspiller, men så er den da også klasseledende på akkurat det.

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Uenig. Når hvert 5 samtale ender opp med samtale misslyktes og robotstemmer i 2 av 5 samtaler så er det ille. Dette er et problem som gjelder stort antall telefoner. Mange jeg kjenner har dette problemet samt flere hundre siders forumtråder bekrefter dette. Jobber i bransjen og kommer regelmessigt in kunder som klager på samtalekvaliteten. Dette er en bug Apple må få fikset asap. Ryktes at det fikses i 6.1 oppdatering. Personlig selger jeg min og kjøper android så jeg kan ringe igjen. Hjelper ikke å få swap når den oppfører seg likt:/

Lenke til kommentar

Hmm, aldri hatt problemer med samtalekvaliteten og jobber selv i butikk hvor vi har solgt bøttevis med iPhone 5 og har til gode å høre andre som sliter med det problemet.

 

Det eneste problemet jeg har hørt med iPhone 5 er at bipene når du ringer noen har forsvunnet hos endel folk, men det er vell også det eneste. Tror nok du hauser opp dette problemet litt, over 50% av av kollegene mine har iPhone 5 og de har heller aldri vært borti et slikt problem.

 

 

Personlig så opplever jeg at støydempingen på iPhone 5 er langt bedre enn 4S, kjæresten kan sitte på en bråkete buss uten at jeg i det hele tatt hører at det er folk rundt henne i det hele tatt. Å de som påstår at iPhone 5 er kliss lik iPhone 4S må ta seg en bolle, både prosessor og skjermkortytelse er merkbart bedre, du har en større skjerm som er bedre kalibrert enn noen annen mobilskjerm på markedet, den veier en god del mindre, er tynnere og en skjerm som generelt tåler med juling og har byttet glasset bak med aluminium så du slipper å frykte at telefonen din kan knuse både foran og bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste merkelig med min telefon, er at stort sett hver bidige samtale virker det som om andre parten ikke får med seg mitt første "Hallo" Akkurat som om den ikke registrerer stemmer raskt nok :p Ikke det store problemet i hele tatt, men litt merkverdig.

 

Akkurat samme her!

Men det er ikke alltid det hender :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...