Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart at noen er så plaget av dette med robotstemme og andre ikke. Nesten så man skulle tro at mottakerforholdene der de enkelte oppholder seg spiller inn. Det er jo litt snodig at man mottar flere telefoner på rad som har akkurat samme problem.

 

Jeg for min del har nok vært heldig. Ringedelen er noe av det jeg er mest fornøyd med, god lyd og støydemping. Bor ikke i by, så mottakerforholdene er en blanding av til dels dårlig edge og opp til "rask" 3G. Ingen robotstemme uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har med både mottaker og den du prater med å gjøre - jeg hadde dette problemet på en gammel Samsung óg, det er ikke et problem unikt for iPhone. Det kommer av tregt nett og dårlig dekning - og det er absolutt vært forbedret fra iPhone 4 jeg hadde før til 5.

Endret av WheelMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg skal nå på en lang å slitsom tur der jeg ikke har mulighet å dra med meg pcen, men min lille Iphone 5 skal være med. og jeg tenkte å få ned en serie som jeg kan kose meg med under dyna, har lastet ned serien på pcen, koblet til Iphonen og prøver å dra serien mappen over til iphone "internal storage" mappen men da kommer det opp "kan ikke kopiere elementet. enheten har sluttet å svare eller er frakoblet."

 

noen som vet hva jeg kan gjøre for å få serien min inn på Iphonen? :)

Lenke til kommentar

jeg skal nå på en lang å slitsom tur der jeg ikke har mulighet å dra med meg pcen, men min lille Iphone 5 skal være med. og jeg tenkte å få ned en serie som jeg kan kose meg med under dyna, har lastet ned serien på pcen, koblet til Iphonen og prøver å dra serien mappen over til iphone "internal storage" mappen men da kommer det opp "kan ikke kopiere elementet. enheten har sluttet å svare eller er frakoblet."

 

noen som vet hva jeg kan gjøre for å få serien min inn på Iphonen? :)

få tak i/konverter serien i mp4 format, legg den inn i iTunes også overfør den derfra.

:)

har du itunes?

Lenke til kommentar

Fikk igjen telefonen min i dag etter to veker på reparasjon. Har ikkje hatt nokon problem endå, så det ser lovande ut :)

 

 

Kan fortelle meg hvordan man legger inn serie på Itunes og hvordan jeg konverterer den til mp4 ?

 

Du kan bruke Handbrake til å konvertere, og når du har gjort det, er det berre drag-and-drop til iTunes :)

 

Edit: Du kan og laste ned iMedia Player, då slepp du konverteringa. Du laster ned appen, syncer den til iTunes, og då kan du legge filmane inn i appen via iTunes, sånn at du kan sjå dei via appen på telefonen

Endret av medlem-156941
Lenke til kommentar

Fikk igjen telefonen min i dag etter to veker på reparasjon. Har ikkje hatt nokon problem endå, så det ser lovande ut :)

 

 

 

 

Du kan bruke Handbrake til å konvertere, og når du har gjort det, er det berre drag-and-drop til iTunes :)

 

Edit: Du kan og laste ned iMedia Player, då slepp du konverteringa. Du laster ned appen, syncer den til iTunes, og då kan du legge filmane inn i appen via iTunes, sånn at du kan sjå dei via appen på telefonen

 

Konvertering hører fortiden til. AvPlayer er en fin og hendig mediaplayer, ligger på AppStore. I iTunes under applikasjoner blar du ned til AvPlayer, og drar filene over dra fatamaskinen og inn i denne mappen. Dårlig forklart, men er knappe med tid samt jeg skriver fra telefon.

 

Men kan virkelig anbefale denne appen. Google litt så finner du nok ut av det :)

Lenke til kommentar

Konvertering hører fortiden til. AvPlayer er en fin og hendig mediaplayer, ligger på AppStore. I iTunes under applikasjoner blar du ned til AvPlayer, og drar filene over dra fatamaskinen og inn i denne mappen. Dårlig forklart, men er knappe med tid samt jeg skriver fra telefon.

 

Men kan virkelig anbefale denne appen. Google litt så finner du nok ut av det :)

 

Var ikkje AVPlayer vekke fra AppStore ei stund? Den er tilbake no altså?

Lenke til kommentar

Var ikkje AVPlayer vekke fra AppStore ei stund? Den er tilbake no altså?

 

Det kan være ? Jeg har nylig kommet tilbake til iOS selv, så har ikke fulgt så mye med der bortsett i fra at jeg har brukt dama sin iPad 2 sporadisk. Men den ligger ihvertfall på storen nå ihvertfall :)

Lenke til kommentar

AVPlayer fungerte bare halvveis for meg, det er vell ingen maskinvareakselerering inne i bilde ved blant annet MKV avspilling så det var kun moderat bitrate 720P jeg fikk spilt av knirkefritt, kunne helt glemme høy bitrate 1080P hvertfall.. Dette testet jeg vell med iPad 3, iOS 6.0 for et par måneder tilbake. Overføring via FTP tok jo sin tid også.

 

 

Fremtiden ligger vi transcoding, hvor du lagrer alt innhold på maskinen din hjemme i akkurat det formatet som passer deg best også har du programvare som transcoder dette on-the-fly til formater som støttes av de forskjellige enhetene dine og vips så kan du lagre alt på den måten du vil, i så god kvalitet du vil og fremdeles kunne spille det av på akkurat de enhetene du vil og få utnyttet de til det fulle.

 

Utfordringen med Apple enheter per i dag er dog det at Apple har satt kjepper i hjulene for standard DNLA støtte som 99% av alle transcoding servere og programvare baserer seg på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...