Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er drømmedama? Utseende/personlighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drømmedama mi er ei litt høy brunette. Ho skal ikke være syltynn, skal være litt å ta i, men ikke for mye. Kan jo ta med at ho skal være søt og fin. Det skal være litt stor fin rompe og den skal passe til resten av kroppen.

 

Jeg skal kunne stole på ho og at ho kan tøye grenser. Det skal ikke være ett stort problem om jeg er med andre jenter. Ho skal ikke prøve å forandre meg heller. At ho er snill, morsom og hyggelig er jo selvfølgelig viktig

 

Edit:Skriveleif

Endret av WilliamMJ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Pen og søt (er kresen), digg kropp med fine pupper! Hårfarge er ikke så nøye (men liker ikke krøller eller rød/orange farge) og fine/snille øyne med et pent smil er alltid viktig...

 

Personlighet: omtenksom, ærlig, snill osv. Viktig at hun er til å stole på, ikke er utro eller falsk :)

Lenke til kommentar

Hei, Bea!

 

Svarene du kommer til å få når du stiller et slikt spørsmål kommer ikke til å være særlig informative for hverken deg eller andre jenter.

 

En grunn til dette er at alle gutter har forskjellige preferanser når det gjelder det motsatte kjønn. Noen sier de liker høye brunetter som snakker mye, mens andre kanskje foretrekker en rolig blondine.

 

For det andre, og ikke minst viktigste grunn, er at gutter egentlig ikke aner hva de tiltrekkes av. Mange har kanskje sett et tiltrekningsmønster hos jenter de ha blitt tiltrukket av, uten at dette forklarer hva som egentlig er årsaken til deres tiltrekning. Vil du vite mer om dette, burde du lese evolusjonspsykologisk eller psykologisk litteratur

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For det andre, og ikke minst viktigste grunn, er at gutter egentlig ikke aner hva de tiltrekkes av. Mange har kanskje sett et tiltrekningsmønster hos jenter de ha blitt tiltrukket av, uten at dette forklarer hva som egentlig er årsaken til deres tiltrekning. Vil du vite mer om dette, burde du lese evolusjonspsykologisk eller psykologisk litteratur

Yes.

Lenke til kommentar

For det andre, og ikke minst viktigste grunn, er at gutter egentlig ikke aner hva de tiltrekkes av. Mange har kanskje sett et tiltrekningsmønster hos jenter de ha blitt tiltrukket av, uten at dette forklarer hva som egentlig er årsaken til deres tiltrekning. Vil du vite mer om dette, burde du lese evolusjonspsykologisk eller psykologisk litteratur

Det strides mellom filosofene om hva som er tiltrekkende. Mye handler om de stadig skiftende idealene. Imidlertid er det en statistisk overhengende sannsynlighet for at vi i ung alder velger våre partnere ut fra 2 prinsipper:

Fysisk: Darwinismen utviklet; peker på at vi ser etter det proporsjonerlige. Her er preferansene svært ulike, men det grove idealet er at kvinnen skal ha så brede hofter at det ser ut som om hun kan føde barn uten problemer. Likeså skal brystene avspeile muligheten for å kunne fore barnet etter fødsel. Hva vi ser etter i et ansikt er at det ser "friskt" ut, altså at det ikke foreligger fare for medfødte lidelser hos barna.

Psykisk: Jung utviklet; peker på at vi velger våre partnere etter preferansene til våre foreldre. Enten velger vi partner for å gjøre opprør, eller for å blidgjøre. Når vi først når den alder der vi har klippet navlestrengen til våre foreldre fullstendig, leter vi etter en partner der vi ikke kommer i en verdigrunnlagskonflikt, noe som da også seff er veldig individuelt.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

Utseende: Har faktisk ikke noen klare preferanser på utseende,men jeg omgir meg med aktive mennesker siden jeg liker å holde på med mye forskjellige aktiviteter selv.

Så en som ikke tar vare på kroppen og sånt har jeg aldri blitt interessert i før,og tviler på at jeg blir det.

Og er man aktiv og tar vare på seg selv så får man jo en bra kropp,enten det er med store hofter,stor rumpe,små pupper,store pupper eller hva nå enn man har slag kroppsfasong.

 

Personlighet: Først og fremst høflig og snill mot andre.

 

Har fått høre at jeg kan virke både kald og avvisende mot enkelte,vel der har man grunnen,jeg godtar ikke at man er uhøflig,såkalt bitch,eller noe sånt mot noen.

Da ser jeg helst at man egentlig bare går ett annet sted og er ekkel,og jeg tar meg ikke fem øre for å påpeke at man ikke oppfører seg slik,samme hvem det gjelder.

Og sånn har jeg alltid vært,jeg lurer faktisk på hvorfor mange velger partnere som oppfører seg dårlig

mot andre,jeg fatter det ikke.

 

Vet ikke hva andre kompisgjenger her inne diskuterer,men måten kvinnfolk oppfører seg på diskuteres nå ofte med gutta i gjengen,og enda ikke hørt om en kompis som vil ha noe annet enn en snill og høflig jente.

 

Greit,man kan jo gjerne høvle over noen "fysaker",men å investere tid i ett slikt kvinnemenneske som kanskje skal presenteres for vennegjengen og familie senere,det gjør faktisk få ordentlige menn slik jeg ser det.

 

Forøvrig så var det ett kvinnfolk som alltid var frekk,spydig og uhøflig mot meg da jeg var i 17-18 års alderen,som 19 åring høvla jeg over henne i fylla og rota med flere ganger(topp utseende,dårlig personlighet)Gadd jeg å bli sammen med henne selv om hun ville,nope,da lå det i bakhodet hvilken side av seg selv hun hadde visst tidligere.

Lenke til kommentar

Drømmedama har forandret seg mye gjennom tiden. Sannsynligvis vil hun forandre seg i fremtiden også.

 

Det viktigste for meg er at hun oppfører seg modent, er smart og at jeg kan gjøre mye sammen med henne. Vil ikke ha en fjortisjente(har ikke noe med alder å gjøre) som ikke skjønner noe og som bare er god for kos. Det er ikke viktig at vi har de samme interessene, bare at vi har veldig god kontakt. Da kan det til og med være en fordel å ha forskjellige interesser så lenge ingen har noe mot det den andre liker å gjøre.

Ellers skal hun være sunn og frisk og ha en sunn livsstil. Hun må være i god form og være aktiv.

En ting jeg må legge til i ettertid er at det er viktig for meg at en jente som er kjærestemateriale liker nærhet og å kose mye.

 

Når det gjelder det ytre er det sånn at de fleste guttter/menn i sin aldersgruppe er enige om hvem som er fin og hvem som ikke er det. Så klart er det mange uenigheter der også, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som gjør det. Hun skal være fin, jeg vet ikke hva som gjør at jeg synes at en jente er fin.

 

Kan jo komme med noen preferanser jeg vet om:

Helst litt over gjennomsnittet høy og med en slank kroppsfasong. Da mener jeg ikke mager/syltynn, bare beinbygningen. At hun er like høy eller høyere enn meg er turnoff.

Faste pupper som er srunde og fine. Sprettrumpe er fint, men har aldri skjønt hva noen har for svære rumper.

Liker ikke rødt eller oransje hår, bare brunt eller blondt. Må legge til at jeg ikke synes naturlig lyseblondt er så fint heller. Det er fordi øyenbrynene har samme farge, og tydelige øyenbryn er fint. Tegnede øyenbryn er det værste jeg vet om.

Store, mørkebrune øyne er også noe jeg vet at jeg foretrekker. Det høres veldig klisjeaktig ut, men fine øyne er på toppen. Sammen med et stt smil som virkelig smitter.

Er ikke noen fan av blek hud, men solariumvrak er verre.

 

Har skrevet et annet innlegg om hvordan jeg synes det er fint at jenter kler seg, men hovedsaken er at jeg synest jenter ser best ut når de ser naturlig fine ut. Det er stygt med jenter som ser tilgjort ut, men alle kjenner vel noen som tenner på det også...

Endret av Von Apen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun bør være over 150 cm høy, men fortsatt ikke høyere enn meg (176 cm). Jeg har ingen preferanser på hårfarge eller øyenfarge eller størrelser på det ene eller det andre, men hun må se sunn og frisk ut. Hun må helst være rolig og trives med stillhet og støyløse omgivelser, eller i alle fall ha en god forståelse for at jeg er slik. Hun må være flink og villig til å lage mat.

 

Hun må ikke nødvendigvis ha de samme interessene som meg, men hun må være villig til å møtes på halvveien når vi er uenige. Hun bør være rimelig, reflektert og økonomisk bevisst. Ellers bør hun være snill og grei mot meg og andre, altså ikke slå og sparke og slikt.

Lenke til kommentar

I all nysgjerrighet og kjedsomhet er jeg litt nysgjerrig på hva menn ønsker i/av en kone/dame/kjæreste?

 

Hvordan er drømmedama? Både i utseende og i personlighet :)

 

Utseende:

 

Petite med former. Helst ikke arisk og ihvertfall ikke norsk (rett og slett fordi det er det jeg tenner mest på). Og heller søt enn sexy, altså ikke noen diva.

 

 

Personlighet:

 

Liberal til sinns. Gir for det meste faen. Foretrekker morro fremfor trygghet. Smart men ikke nødvendigvis boksmart. En kompis, rett og slett. Hun skal tenke som en mann og være med på alt som er morro uavhengig om det er "umoralsk" eller ulovlig. For alt i verden, hun kan ikke være noen moralist.

 

Edit: Som ex'en, rett og slett :hmm:

Endret av Pjoltergeist
Lenke til kommentar

Det ble gjort et eksperiment i USA når det kom til speeddating. 83 speeddating eventer ble testet der de spurte (i dette tilfellet) kvinner hva de så etter hos en mann. Det viste seg at det de besvarte og de mennene de bestemte seg for å kontakte i ettertid ikke sammenstemte i det hele tatt.

 

Begrunnelsen var at mennesker dømmer potensielle partnere etter det som befinner seg i nærområdet i en mye større grad enn etter sitt eget ideal. Derfor er det tåpelig, hvis ikke overfladisk og stille et slikt spørsmål. Alle vil ha en partner som aksepterer dem slik de er, har humor, er sjarmerende osv osv osv. Men det er sjeldent, når man kommer ned på spesifikke detaljer, det blir realisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...