Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Min telefon lagrer ikke ord jeg legger inn. Heller ikke hvis jeg legger ord inn i min ordliste. Er utrolig tungvint å skrive mld. Søkte på Xda i går om det gikk å legge inn S2 tastaturet, men fant ingenting. Prøvde Htc tastaturet, men det hang seg bare opp.

 

Anbefaler Swiftkey X altså, helt vanvittig bra tastatur det.

 

Stakk innom Telenorbutikken på mercursenteret i trondheim og plukket opp deres siste SGS3 i morges.

 

Sykt fornøyd så langt. Går fra 3.7" lavoppløsningsskjerm på Lumiaen til denne Gudegaven av en skjerm, bare det er sinnsvakt bra. Så er den raskere enn toget, tøffere enn lynet og ENDELIG har stockbrowseren en desktop useragent toggle som holder seg aktiv selv om man lukker browseren.

 

Så langt er jeg strålende fornøyd.

 

Er det noen vanlige feil med SGS3 jeg bør sjekke nå mens telefonen er ny, type produksjonsfeil jeg bør reklamere på? Vanskelig se alt når man ikke vet hva man skal titte etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke bakdeler med å roote. Rooting betyr egentlig bare at man åpner for tilgang dypere inn i mappestrukturen.

Jeg rootet med en gang jeg fikk min, kun for å legge inn AdfreeAndroid. hater reklame på apps:)

Touchwiz tror jeg faktisk jeg skal beholde en stund til. Ellers så kan jeg anbefale Launcherpro (behøver ikke root) Den har en widget jeg liker godt og som jeg overhodet ikke klarer å finne i Playstore. Scrollable contacts widget.

nå tror jeg ikke touchwiz støtter scrollable widgets, men er det noen som vet et alternativ? liker å ha favorittkontaktene mine lett tilgjengelig

Lenke til kommentar

En sykt irriterende ting - nettleseren på mobilen går i en slags strømsparingsmodus automatisk (nivå 3). Dette gjør at skjermen blir mye mørkere, og at den også får en blåaktig bakgrunn.

 

Jeg må manuelt overstyre denne hver eneste gang jeg starter nettleseren, den husker ikke valgene mine.

 

Er det noen andre som har dette problemet? Evt en annen måte å fikse det på?

Lenke til kommentar

En sykt irriterende ting - nettleseren på mobilen går i en slags strømsparingsmodus automatisk (nivå 3). Dette gjør at skjermen blir mye mørkere, og at den også får en blåaktig bakgrunn.

 

Jeg må manuelt overstyre denne hver eneste gang jeg starter nettleseren, den husker ikke valgene mine.

 

Er det noen andre som har dette problemet? Evt en annen måte å fikse det på?

 

Dolphin Browser® HD... nuff said, Enjoy!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.mgeek.TunnyBrowser&hl=no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes ikke bakdeler med å roote. Rooting betyr egentlig bare at man åpner for tilgang dypere inn i mappestrukturen.

Jeg rootet med en gang jeg fikk min, kun for å legge inn AdfreeAndroid. hater reklame på apps:)

Touchwiz tror jeg faktisk jeg skal beholde en stund til. Ellers så kan jeg anbefale Launcherpro (behøver ikke root) Den har en widget jeg liker godt og som jeg overhodet ikke klarer å finne i Playstore. Scrollable contacts widget.

nå tror jeg ikke touchwiz støtter scrollable widgets, men er det noen som vet et alternativ? liker å ha favorittkontaktene mine lett tilgjengelig

Vet du hvor stor sjansene er for at man bricker telefonen når man rooter? Når jeg først har brukt 5.000 kr på en telefon vil jeg ikke at den skal bli ubrukelig med det første...

Og hvordan gjør man det om man ønsker å "unroote" den?

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med djuice. Dere som har blitt fortalt at det ikke er operatørlås på telefonen har fått feil informasjon. Han jeg har snakket med sa også først at den kunne være låst, men at jeg fikk koden gratis dersom jeg bestilte uten abonnement. Men han virket litt usikker og gikk for å dobbeltsjekke, og fant ut at den er operatørlåst og at det koster 600kr for å bryte operatørlåsen før det har gått 12 mnd. Bare så dere er klar over det, dere som skal bestille uten abonnement

 

I følge han jeg snakket med kan ikke SGS3 operatørlåses (evt mente han at de ikke hadde fått de med lås enda), men om den er det blir det retur... Krysser fingra for at den ikke er låst, for jeg har fått bekreftelse på at pakken er levert på posten =D Syns det er litt rart at estimert leveringsdato er 12/6 når den allerede er i Stokke. Er jo ikke langt til Oslo...

Lenke til kommentar

Fikk beskjed fra Moobi i dag at de hadde fått bekreftet levering av sin første batch med blå S3 til mandag...

Ikke stol på Moobi, dette har de fortalt meg i en uke nå. Fikk beskjed om at de skulle få inn på mandag denne uken, så sier de onsdag/torsdag, så er det torsdag/fredag. Det virker som om de egentlig ikke aner, og prøver å holde folk til bestillingene sine ved å sette korte leveransedatoer som de ikke holder.

 

Uansett så er det veldig rart at de ikke har fått inn denne, når Telenor/Djuice og CDON allerede har sendt ut mange, og har på lager.

Lenke til kommentar

Finnes ikke bakdeler med å roote. Rooting betyr egentlig bare at man åpner for tilgang dypere inn i mappestrukturen.

Jeg rootet med en gang jeg fikk min, kun for å legge inn AdfreeAndroid. hater reklame på apps:)

Touchwiz tror jeg faktisk jeg skal beholde en stund til. Ellers så kan jeg anbefale Launcherpro (behøver ikke root) Den har en widget jeg liker godt og som jeg overhodet ikke klarer å finne i Playstore. Scrollable contacts widget.

nå tror jeg ikke touchwiz støtter scrollable widgets, men er det noen som vet et alternativ? liker å ha favorittkontaktene mine lett tilgjengelig

 

Her er widgets som har alt du har i launcherpro uten å bytte launcher.. den scroller også i touchwiz..

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rdr.widgets.core

Endret av DroidOle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

snip...

 

Syns det er litt rart at estimert leveringsdato er 12/6 når den allerede er i Stokke. Er jo ikke langt til Oslo...

 

enig. Har fått samme leveringsdato (12.) på min. Vanligvis (når jeg har bestilt fra komplett (med postlevering) og de har levert inn på kvelden) har jeg fått den dagen etterpå...

Lenke til kommentar

Finnes ikke bakdeler med å roote. Rooting betyr egentlig bare at man åpner for tilgang dypere inn i mappestrukturen.

Jeg rootet med en gang jeg fikk min, kun for å legge inn AdfreeAndroid. hater reklame på apps:)

Touchwiz tror jeg faktisk jeg skal beholde en stund til. Ellers så kan jeg anbefale Launcherpro (behøver ikke root) Den har en widget jeg liker godt og som jeg overhodet ikke klarer å finne i Playstore. Scrollable contacts widget.

nå tror jeg ikke touchwiz støtter scrollable widgets, men er det noen som vet et alternativ? liker å ha favorittkontaktene mine lett tilgjengelig

 

Her er widgets som har alt du har i launcherpro uten å bytte launcher.. den scroller også i touchwiz..

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rdr.widgets.core

tusen takk!

perfekt!

Lenke til kommentar

Har problemer med å motta mms på telefonen min. Har telenor abonnement, ser ikke ut til at det automatiske oppsettet til telenor fikser det. Og vet noen om mobildata må aktiviseres for å sende og motta mms, måtte ikke det på min gamle htc desire hd

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med djuice. Dere som har blitt fortalt at det ikke er operatørlås på telefonen har fått feil informasjon. Han jeg har snakket med sa også først at den kunne være låst, men at jeg fikk koden gratis dersom jeg bestilte uten abonnement. Men han virket litt usikker og gikk for å dobbeltsjekke, og fant ut at den er operatørlåst og at det koster 600kr for å bryte operatørlåsen før det har gått 12 mnd. Bare så dere er klar over det, dere som skal bestille uten abonnement

 

I følge han jeg snakket med kan ikke SGS3 operatørlåses (evt mente han at de ikke hadde fått de med lås enda), men om den er det blir det retur... Krysser fingra for at den ikke er låst, for jeg har fått bekreftelse på at pakken er levert på posten =D Syns det er litt rart at estimert leveringsdato er 12/6 når den allerede er i Stokke. Er jo ikke langt til Oslo...

 

Telenor har enda ikke fått låste telefoner på lager. Om en telefon skulle være telenorlåst, og du er bundet till abo, er telenor pålagt å åpne låsen for deg uten ekstra kostnad. Ringer inn og åpner telefoner til kunder flere ganger om dagen, og det har aldri vært noe som helst problem.

Lenke til kommentar

http://www.xda-devel...xy-s-iii-i9300/

 

cf-root er på plass for s3.

 

Jeg tolker det dithen at for oss som bare skal roote, og ikke noe mer, skal følge Instruksjonen som står i post nr. 2 i din link.

 

Altså det som starter med

Long: (...)

og slutter med - Done (if it took you more than 30 seconds, you need practise!)

 

Har jeg forstått det rett?

Posten fortsetter jo med en hel del annet, bl.a. med noe som heter "TriangleAway". Hva er det?

 

Det som står fra "Mobile ODIN" og videre nedover posten er vel det som omhandler Custom ROM?

 

Og hva med USB-Debugging? Står ingenting om det i den guiden.

Endret av oyvindpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...