Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg installert 4.1.1 AOSP-rom fra XDA, og fyttikatta - jeg har hørt at jellybean var raskt, men kunne ikke forestille meg at det var SÅ raskt. Det må rett og slett bare oppleves for å kunne beskrive det nærmere.

 

Alt er lynraskt. På en eller annen måte har de også fått opp responsen på touch-skjermen for tegning. Før var det alltid den lille "touch-delayen" som gjorde at den alltid hang litt etter (beskrevet her: http://www.theverge....-touch-research), men nå er den så raskt at den er fullt mulig å bruke som et minitegnebrett.

 

Det som er synd er at paid apps ikke funker ennå med denne rommen, men det kommer nok fiks på det i løpet av kort tid. I tillegg er Google Now litt buggete.

 

Noen uker til, og dette blir mitt førstevalg :)

 

Noen uker til og vi begynner å se Jelly Bean fra Samsung. Er tross alt ikke mer enn 4 uker til september...

Lenke til kommentar

Hei, må un-roote telefonen min og flasha med I9300XXBLFB_I9300NEEBLF1_NEE

Og våres CSC er vel NEE hvis jeg ikke tar feil?

 

Og når jeg skal installere CSC får jeg ikke opp noen!

 

fjAfO.png

 

Når jeg bruker *#1234# får jeg også CSC: Unknown, hvordan fikser jeg den til NEE CSC?

Du prøver å installere stock rom? Er i samme situasjon, men fikk vite at versjonen jeg skal laste ned er I9300XXBLFB_I9300TENBLF1_TEN

Fant det på denne siden. Correct me if I'm wrong! Trenger sårt stock rom

 

TEN er vel telenor sin S3, jeg har kjøpt S3'en ulåst. Fungerer ovenfor kies med NEE så går utifra at dte er korrekt. Fikk det til å fungere med ett eldre ROM, alt stock på telefonen nå :D

Lenke til kommentar
Alle micro-USB-kabler vil fungere akkurat som den som fulgte med.
Dette er vel teorien. I praksis er det ikke alle kabler som fungerer. Om dette er manglende tilkoblinger (kun lading) eller mekaniske avvik i plugg, så gjør det at man ikke får dataforbindelse.

Joda, det stemmer det, men jeg har kjøpt slike jojoer fra diverse eBay-selgere flere ganger (typ 5stk for $10) og alle har jeg kunne overføre data med så jeg anser ikke det som noen stor fare.

 

Mulig det er spurt om før også, men vet noen om et sted der man kan skaffe det originale bakdekselet til s3?
MyTrendyPhone har.
I og med at det er en useriøs svindlergjeng ville jeg ikke handlet der.

Har hørt litt negativt om den norske versjonen, men har personlig bare gode erfaringer med .dk siden uten at jeg har helt på det rene hvordan eierforholdet der i gården er.

Lenke til kommentar

Uæh! Skulle innstallere den siste fastvareoppgraderingen, men nå virker det helt stucked her. Det via USB og via Kies.

 

Får opp et vindu der det står "Fremdrift av fastvareoppgradering

Fastvareoppgraderingen av GALAXY S III ....pågår...Ikke trekk ut kabelen til datamaskinen".

 

Og på telefonen står det "Downloading...Do not turn off target!!"

 

Problemet er jo at slik har det stått i to timer nå, og 0 fremdrift...

 

(Det installerte noe i et vindu tidligere, men så kom altså dette vinduet opp, og nada skjer).

 

Så hva gjør jeg nå?? Vurderer jo å dra ut ledningen, men hva skjer da?

 

Noen som har peiling så blir jeg takknemlig!

Endret av Shadow600
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uæh! Skulle innstallere den siste fastvareoppgraderingen, men nå virker det helt stucked her. Det via USB og via Kies.

Får opp et vindu der det står "Fremdrift av fastvareoppgradering

Fastvareoppgraderingen av GALAXY S III ....pågår...Ikke trekk ut kabelen til datamaskinen".

Og på telefonen står det "Downloading...Do not turn off target!!"

Problemet er jo at slik har det stått i to timer nå, og 0 fremdrift...

(Det installerte noe i et vindu tidligere, men så kom altså dette vinduet opp, og nada skjer).

Så hva gjør jeg nå?? Vurderer jo å dra ut ledningen, men hva skjer da?

Noen som har peiling så blir jeg takknemlig!

Det samme skjedde meg i går, men fikk da etterhvert opp et vindu på pc'n som sa at datamaskina ikke kjente igjen mobilenheten. Så stod detaljert framgangsmåte for hva jeg skulle gjøre:

 

1) Trekk ut kabelen

2) Ta ut batteriet

3) Sett inn batteriet

4) Slå på telefonen (vær sikker på at den er ordentlig slått på)

5) Koble kabel mellom mobil og datamaskin igjen, og følg instruksjonene.

 

Deretter begynte den på igjen fra scratch, men det fungerte i alle fall for meg.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Mulig det er spurt om før også, men vet noen om et sted der man kan skaffe det originale bakdekselet til s3?

MyTrendyPhone har.

I og med at det er en useriøs svindlergjeng ville jeg ikke handlet der.

 

Jeg har bestilt ting til mine telefoner og telefoner som venner og familie har der uten problem før, så jeg ser ikke akkurat problemet med dem?

Har heller aldri hatt noen problemer, når jeg har handlet der. Men har ikke hatt noen retursaker der ennå. Kan jo være de er kjipe der. Men da bør jo det komme frem...

Lenke til kommentar

Uæh! Skulle innstallere den siste fastvareoppgraderingen, men nå virker det helt stucked her. Det via USB og via Kies.

Får opp et vindu der det står "Fremdrift av fastvareoppgradering

Fastvareoppgraderingen av GALAXY S III ....pågår...Ikke trekk ut kabelen til datamaskinen".

Og på telefonen står det "Downloading...Do not turn off target!!"

Problemet er jo at slik har det stått i to timer nå, og 0 fremdrift...

(Det installerte noe i et vindu tidligere, men så kom altså dette vinduet opp, og nada skjer).

Så hva gjør jeg nå?? Vurderer jo å dra ut ledningen, men hva skjer da?

Noen som har peiling så blir jeg takknemlig!

Det samme skjedde meg i går, men fikk da etterhvert opp et vindu på pc'n som sa at datamaskina ikke kjente igjen mobilenheten. Så stod detaljert framgangsmåte for hva jeg skulle gjøre:

 

1) Trekk ut kabelen

2) Ta ut batteriet

3) Sett inn batteriet

4) Slå på telefonen (vær sikker på at den er ordentlig slått på)

5) Koble kabel mellom mobil og datamaskin igjen, og følg instruksjonene.

 

Deretter begynte den på igjen fra scratch, men det fungerte i alle fall for meg.

Takker! Prøvde dette, men etter tre forsøk virker det fremdeles ikke. Kommer til et vindu der alt stopper opp, samme sted som før... Veldig festlig dette! :/ Og uten kabel vil den heller ikke oppdatere seg.

Lenke til kommentar

Uæh! Skulle innstallere den siste fastvareoppgraderingen, men nå virker det helt stucked her. Det via USB og via Kies.

Får opp et vindu der det står "Fremdrift av fastvareoppgradering

Fastvareoppgraderingen av GALAXY S III ....pågår...Ikke trekk ut kabelen til datamaskinen".

Og på telefonen står det "Downloading...Do not turn off target!!"

Problemet er jo at slik har det stått i to timer nå, og 0 fremdrift...

(Det installerte noe i et vindu tidligere, men så kom altså dette vinduet opp, og nada skjer).

Så hva gjør jeg nå?? Vurderer jo å dra ut ledningen, men hva skjer da?

Noen som har peiling så blir jeg takknemlig!

Det samme skjedde meg i går, men fikk da etterhvert opp et vindu på pc'n som sa at datamaskina ikke kjente igjen mobilenheten. Så stod detaljert framgangsmåte for hva jeg skulle gjøre:

 

1) Trekk ut kabelen

2) Ta ut batteriet

3) Sett inn batteriet

4) Slå på telefonen (vær sikker på at den er ordentlig slått på)

5) Koble kabel mellom mobil og datamaskin igjen, og følg instruksjonene.

 

Deretter begynte den på igjen fra scratch, men det fungerte i alle fall for meg.

Takker! Prøvde dette, men etter tre forsøk virker det fremdeles ikke. Kommer til et vindu der alt stopper opp, samme sted som før... Veldig festlig dette! :/ Og uten kabel vil den heller ikke oppdatere seg.

 

Da må du vel gjøre det jeg måtte - laste ned stock ROM og flashe via Odin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...