Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg ladet mobilen igår, og siden det har jeg nesten ikke brukt den noen som helst. Da jeg våknet idag var jeg mildt sagt overrasket over at batteriprosenten var nede i 49%.

Jeg ser den har vært aktiv når jeg ikke brukte den. Hva kan det skyldes?

 

Skru av wifi lukk alle bakgrunnsprogrammer ved og holde inn home knappen og trykk på fjern alle programmer og så hvis det ikke funker kan du skru mobilen i offlinemodus når du sover siden da bruker ikke celllestandby så mye strøm og du blir ikke plaget av alle som skal ha taki deg om nattet som noen selger venner osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere når jeg skrev sms og trykket mellomrom etter et ord kom det opp en linje hvor jeg kunne velge bl.a. utropstegn og spørsmåltegn. Når jeg trykket på ett av disse kom tegnet automatisk rett bak det siste ordet, samtidig som det kom et mellomrom etter tegnet. Dette skjer ikke lenger. Vet noen hvordan jeg kan få det tilbake?

 

Er det noen som har tips til dette? :)

Dette er ikke en direkte løsning på problemet ditt, men jeg kan sterkt anbefale deg å bruke Swiftkey istedet for det originale tastaturet. Har enda til gode at en jeg anbefalte det til ikke gikk permanent over til dette.

Endret av LtdEdFred
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En aldri så liten Bug?

Ikonet for SMS på startskjermen viser hele tiden et tall inni en rødt runding, som etter det jeg forstår, skal angi "x" antall uleste SMS. Denne blir ikke borte selv om jeg vitterlig har lest alle meldingene. Blir ikke borte før jeg restarter telefonen. Har siste oppdatering. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
kies air

 

Det høres jo helt merkelig ut i og med at kies air går via nettleser...

 

Kanskje installasjon av f.eks. Firefox løser saken?

syntes jeg også men den fungerer ikke...den vil ikke koble seg til nettet engang.

 

I S3 kan du og installere microsd kort. Dette mountes i telefonen som FAT under /extsdcard.

Installer appen "Android File Transfer program for Mac OSX"

"http://lifehacker.com/5925560/android-file-transfer-takes-the-pain-out-of-the-macandroid-combo"

Med dette programmet installert på telefonen får du aksess til både intern lagring i S3 samt micro sd kortet (om du har installert et micro sd) for filetransfer fra eple maskinen.

 

Edit:

Programmet installeres på mac maskinen.

http://www.android.com/filetransfer/

tusen takk for linken:) nå har jeg lastet den ned.Eneste er at når jeg åpner programmet så står det jeg må koble androiden til macen og det gjør jeg men den finner ikke enheten:((

Lenke til kommentar

Tidligere når jeg skrev sms og trykket mellomrom etter et ord kom det opp en linje hvor jeg kunne velge bl.a. utropstegn og spørsmåltegn. Når jeg trykket på ett av disse kom tegnet automatisk rett bak det siste ordet, samtidig som det kom et mellomrom etter tegnet. Dette skjer ikke lenger. Vet noen hvordan jeg kan få det tilbake?

 

Er det noen som har tips til dette? :)

Dette er ikke en direkte løsning på problemet ditt, men jeg kan sterkt anbefale deg å bruke Swiftkey istedet for det originale tastaturet. Har enda til gode at en jeg anbefalte det til ikke gikk permanent over til dette.

Takk skal prøve det :)

Lenke til kommentar

Har akkurat fått en oppdatering via kies.

Om jeg søker trådløst får jeg beskjed om at det ikke finnes noen oppdatering tilgjengelig nå, men kobler jeg tlf til min pc og slår på kies, finnes det oppdateringer...

 

Vel, etter å ha lest litt rundt står det at den nye oppdateringen skal bl.annet skal fikse slik at et enkelt mms bilde ikke vises som slideshow.

Men hos meg virker det ikke. Fikk nå et mms bilder og det går som slideshow.

Lenke til kommentar

2 venner har nettopp kjøpt seg S3. Den ene erfaren Androidbruker, den andre helt grønn. Kan den erfarne brukeren, som har en nyere Samsung plasma-TV få sin S3-skjerm til å vises på TV'en for å vise den grønne? Blir så mye lettere å lære bort da...

 

Har et beslektet spørsmål. På S2 kan man enkelt vise skjermen viå USB-kabel - på hvilken som helst TV med USB inngang. Finnes denne muligheten på S3?

 

Prøvde via USB-kåbel og Allshare å vise noen bilder på TV, TV'en fant mobilen, men fant ingen bilder på den...

 

Noe jeg gjør feil...?

 

Har du prøvd input funnet riktig inngang og har bare prøvd å starte å vise bilder på s3 skjermen?

 

Skulle følge opp en S2 med samme USB kabel, så det er korrekt koblet mot TV.

Lenke til kommentar

Kan kjøpe batterier som har det å ;) Uoriginale altså.

 

Mulig det, men jeg har iallefall ikke sett noen enda :(

 

 

Hver er forresten deres verson?

Mener da grunnbånd og buildnr.

 

I9300XXLG8

Vet ikke hva slags rom det er, men den er iallefall ubranda og engelsk. Jeg ville bare bli kvitt den branda franske rom'en min kom med.

Lenke til kommentar

Hvis man har kjøpt Swiftkey på Galaxy Tab, kan man bruke det på S3-en, eller må man kjøpe på nytt for hver enhet?

 

Kjøpte apps er vel i utgangspunktet knytta til gmailen din, så du skal vel kunne bruke den på fleire enheter. Men Swiftkey har vel en tab-versjon og en mobil-versjon, så du må nok kjøpe til S3-en trur eg :)

Lenke til kommentar

Tidligere når jeg skrev sms og trykket mellomrom etter et ord kom det opp en linje hvor jeg kunne velge bl.a. utropstegn og spørsmåltegn. Når jeg trykket på ett av disse kom tegnet automatisk rett bak det siste ordet, samtidig som det kom et mellomrom etter tegnet. Dette skjer ikke lenger. Vet noen hvordan jeg kan få det tilbake?

 

Er det noen som har tips til dette? :)

Dette er ikke en direkte løsning på problemet ditt, men jeg kan sterkt anbefale deg å bruke Swiftkey istedet for det originale tastaturet. Har enda til gode at en jeg anbefalte det til ikke gikk permanent over til dette.

Har programmet en norsk ordbok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...