Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå Netcom "fastpris medium abonnement" til min SGS3.

 

Får laget mms melding, - men får ikke sendt den.

Tar i mot mms melding, - men får ikke lastet den ned.

 

Andre som har/har hatt liknende problem?

 

Løsning?

 

Skrudd av datatrafikk og roaming?

Lenke til kommentar
Hva er siste oppdatering? kobler til med kabel og kies men ikke noe oppdateringer ? veldig dårlig batteri på min s3 også

 

På telefonen: Meny -> instillinger -> om enheten -> Grunnbåndsversion I9300XXLLFB

 

Er det Grunnbåndsversion I9300xxLLfb eller I9300xxLfb som er den nyeste? For jeg har den med én L.

Lenke til kommentar

Skader det batteriet av å lade batteriet når det ikke er helt tomt, men f.eks når det er 50%?

Jeg synes det kommer litt forskjellig informasjon fra forskjellige hold, men en guide jeg leste for en tid tilbake anbefalte faktisk at man ladet så ofte man kunne og det eneste ille man egentlig kunne gjøre var å tømme batteriet helt (altså helt til telefonen skrur seg av automatisk og så la telefonen ligge en stund (for da vil det lekke litt strøm selv om tlf ikke er på). Først da vil batteriet risikere å bli tilnærma dødt.

Lenke til kommentar

Takk til Jan Skrotnes, Rudde93 og olbo92 for svar!

 

Jeg var nok litt tidlig ute med å ta opp mms problemet mitt her. Jeg har hatt flere kontakter med Netcom Kundeservice, de er hjelpsomme. De har nullstilt instruksjonene, lagt inn nye, - som sendes til min tlf., og som oppdateres hos meg ved restart. De har gått i gjennom hvilke innstillinger jeg må velge. Alt dette gjorde jeg, men til ingen nytte. Alt som har med operative funksjoner å gjøre var oppdatert til siste versjon.

 

For tre dager siden overlot "første linje i kundeservice" mitt problem til tekniske eksperter hos Netcom. Det kunne ta tid før jeg fikk respons derfra. Vel, - derfor spurte jeg her etter løsning.

 

Da jeg tok dagens "restart" på telefonen, fungerte plutselig mms perfekt. Kan være at "teknisk" hos Netcom har sendt meg reviderte innstillinger senest i dag morges.

 

I alle fall - nå fungerer mms! :D

Lenke til kommentar

Finnes det en app noe lignende en "oppslagstavle" alle kan ha tilgang til å endre, lese osv?

Elektronisk korktavle kan man si.

 

Prøv Evernote. Tilgjengelig for PC og mange mobilplattformer. Kanskje MAC også.

Alle du gir tilgang kan legge inn notater, lenker, bilder etc i samme notisbok. Mange youtube videoer som gir tips til bruk og brukssområder

Ja, den hadde en slik funksjon men må betale i dyre dommer for å la andre skrive på samme vegg.

Noen flere alternativer?

Rart det ikke flere etterspør dette.

En "korktavle" alle (eller de du tillater kan skrive på)

Noe ale Pinterest

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Har noen av dere fått denne: http://www.androidce...tability-update Har prøvd både OTA og Kies, men ingen oppdatering enda!
Da blir det CM10 så fort den kommer som final,

 

Faen ta Apple.

 

Jepp blir CM10 på meg også.

 

 

Finnes det en app noe lignende en "oppslagstavle" alle kan ha tilgang til å endre, lese osv? Elektronisk korktavle kan man si.
Prøv Evernote. Tilgjengelig for PC og mange mobilplattformer. Kanskje MAC også. Alle du gir tilgang kan legge inn notater, lenker, bilder etc i samme notisbok. Mange youtube videoer som gir tips til bruk og brukssområder

 

+1 til Evernote. Fantastisk applikasjon, har den installert på mange enheter, og det er autosync.

 

Bare skriv noe inn i den, trenger ikke lagre engang, så går det noen sekunder (avhengig av synkefrekvens) så er det du skrev tilgjengelig på alle enheter du har den installert (pc, mobil, mac, pads/brett)

 

__________________

 

 

Er det noen måte og få skjermen til alltid og være på? Eneste jeg har funnet er 10 minutt + den face gjennkjennings greia. Ingen av de tingene fungerer når mobilen er i en taske på sykkelstyre.

Samt og forhindre at lockscreen går på

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Har noen av dere fått denne: http://www.androidce...tability-update Har prøvd både OTA og Kies, men ingen oppdatering enda!
Da blir det CM10 så fort den kommer som final,

 

Faen ta Apple.

 

Jepp blir CM10 på meg også.

 

 

Finnes det en app noe lignende en "oppslagstavle" alle kan ha tilgang til å endre, lese osv? Elektronisk korktavle kan man si.
Prøv Evernote. Tilgjengelig for PC og mange mobilplattformer. Kanskje MAC også. Alle du gir tilgang kan legge inn notater, lenker, bilder etc i samme notisbok. Mange youtube videoer som gir tips til bruk og brukssområder

 

+1 til Evernote. Fantastisk applikasjon, har den installert på mange enheter, og det er autosync.

 

Bare skriv noe inn i den, trenger ikke lagre engang, så går det noen sekunder (avhengig av synkefrekvens) så er det du skrev tilgjengelig på alle enheter du har den installert (pc, mobil, mac, pads/brett)

 

__________________

 

 

Er det noen måte og få skjermen til alltid og være på? Eneste jeg har funnet er 10 minutt + den face gjennkjennings greia. Ingen av de tingene fungerer når mobilen er i en taske på sykkelstyre.

Samt og forhindre at lockscreen går på

 

 

Evernote var super helt til den skulle la andre endre ting jeg hadde skrevet, da kostet det flesk.

 

Hadde prøve Astrid før men så prøvde jeg den en gang til og den har funksjonen som lar deg dele kalender, notater og legge til endringer osv helt gratis, så for meg ble det Astrid.

Samtidig som den sync raskere enn Evernote. Dog synes jeg Evernote var noe med brukervennlig, mulig Astrid er noe avansert for meg :)

Lenke til kommentar

 

Evernote var super helt til den skulle la andre endre ting jeg hadde skrevet, da kostet det flesk.

 

Hadde prøve Astrid før men så prøvde jeg den en gang til og den har funksjonen som lar deg dele kalender, notater og legge til endringer osv helt gratis, så for meg ble det Astrid.

Samtidig som den sync raskere enn Evernote. Dog synes jeg Evernote var noe med brukervennlig, mulig Astrid er noe avansert for meg :)

 

Sjekk ut wunderlist. Skal visst være veldig bra uten at jeg har testa det selv foreløpig.

Lenke til kommentar
Samsung has disabled an advanced search function in an update to the international version of its flagship Galaxy S3 smartphone, following a patent dispute with Apple.

 

BBC.com

 

Dette blir vel gjeldende i norge og. Begynner å virkelig hate apple nå. Herre så de ødeleger for oss forbrukere.

Endret av Akidon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Søk-funksjonen betyr fint lite for meg. Vi får heller håpe EU snart begynner å se på Apple slik de har sett på Microsoft de seneste årene. Hvorfor skal for eksempel Apple få pushe Safari som default nettleser når Microsoft ikke får lov?

 

Får ikke OTA enda, men er neppe langt borte, serveren svarer at jeg er satt i kø, ellers sier den jo bare at det ikke er tilgjengelig. Ifølge brukere på XDA er det en del ytelsesforbedringer i patchen også, så med mindre man må ha dette søk-greiene så er det vel verdt tradeoffen.

Endret av zoomsalabim
Lenke til kommentar
Samsung has disabled an advanced search function in an update to the international version of its flagship Galaxy S3 smartphone, following a patent dispute with Apple.

 

BBC.com

 

Dette blir vel gjeldende i norge og. Begynner å virkelig hate apple nå. Herre så de ødeleger for oss forbrukere.

 

Apple har jo funent ut at de aldri vil vinne over Galaxy S3 i butikken så tar den heller i rettssalen. Synd for dem jeg bruker hele telefonkiosk enn og kjøpe meg en iphone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har funnet en svært uheldig bi-effekt av at når du er i en samtale så skrur den av skjermen (som er bra og ønsket). Bi-effekten er feks dersom man ringer til en tjeneste der man må skrive inn på keypad feks for en meny, så merker mobilen at hånda er nær telefonen og skrur av skjermen....rofl...

 

Noen gode løsninger på dette?..

 

jarle

Lenke til kommentar

Søk-funksjonen betyr fint lite for meg. Vi får heller håpe EU snart begynner å se på Apple slik de har sett på Microsoft de seneste årene. Hvorfor skal for eksempel Apple få pushe Safari som default nettleser når Microsoft ikke får lov?

Fordi Microsoft har en enorm markedsandel, mens apple har en mye mindre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...