Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg endret DPI'en til 180 og hele interfacen ble gjort om til de for større touch Pad'er, men den funker nice på SGS 3, vil dette bruke mer batteri siden det er så lav oppløsning?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har de siste dagene oppdaget en delay på min sgs3. Dette da når jeg trykker power og home knappen. Skjermen ser ut til å være treg med å komme på....

 

 

Hva er den nyeste programvareoppdateringen til S3?

Når jeg søker etter oppdateringer får jeg følgende

 

"Tilgang til programvareoppdateringstjeneste tilbys til brukere i rekkefølgen som de etterspurte det i. Prøv igjen senere." :?

Endret av ikingkong
Lenke til kommentar

Da blir det mest sansynlig en s3 på meg imorgen da :D Gleder meg som en drittunge på julaften!!

 

Lurer på en ting, ser at tele2 har den til 1kr med fastpris medium på siden sin, er det samme pris hos forhandler? Vill helst ikke vente til over helgen :hmm:

Jeg har sett at prisene er høyere enn hos tele2s nettsider, men det kan variere med bare et par hundre kroner. Men jeg har ennå ikke sett den til 1kr.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Hei mine kjære smarte medmennesker:3 Jeg vet ikke om dette har blitt spurt men med tanke på at det er 230 sider orker jeg ikke lete gjennom alle for å finne svaret.

 

Greien er at jeg har fått galaxy s3 for et par uker siden og jeg har en macbook pro. Nå er det slik at galaxien min kan kobles med usb på andre pc'er men IKKE på min macbook:( noen flere som har samme problemet? jeg har prøvd alt....usb,kies air, prøvd å ta på kamera moduset itillegg, men ingenting fungerer. Så det jeg har funnet er å kopiere musikk fra macbooken til en usb stick og bruke morens laptop til å overføre fra usb sticken til galaxien...men dette her er stress for meg. så om dere smartinger har noen ideer om noe som kan hjelpe meg,er dere hjertelig velkomne til å rope ut:))

Lenke til kommentar

I S3 kan du og installere microsd kort. Dette mountes i telefonen som FAT under /extsdcard.

Installer appen "Android File Transfer program for Mac OSX"

 

"http://lifehacker.com/5925560/android-file-transfer-takes-the-pain-out-of-the-macandroid-combo"

 

Med dette programmet installert på telefonen får du aksess til både intern lagring i S3 samt micro sd kortet (om du har installert et micro sd) for filetransfer fra eple maskinen.

 

 

Edit:

Programmet installeres på mac maskinen.

http://www.android.com/filetransfer/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
kies air

 

Det høres jo helt merkelig ut i og med at kies air går via nettleser...

 

Kanskje installasjon av f.eks. Firefox løser saken?

 

S3 (Android) benytter MTP protokoll som ikke er nativt støttet av MAC OS.

Derfor må man installere android file transfer tool til mac på maskinen for direkte USB kopiering vha MTP.

Lenke til kommentar

S3 (Android) benytter MTP protokoll som ikke er nativt støttet av MAC OS.

Derfor må man installere android file transfer tool til mac på maskinen for direkte USB kopiering vha MTP.

 

Hva i all verden har det med kies air (som funker utmerket via Firefox på Mac) å gjøre?

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

S3 (Android) benytter MTP protokoll som ikke er nativt støttet av MAC OS.

Derfor må man installere android file transfer tool til mac på maskinen for direkte USB kopiering vha MTP.

 

Hva i all verden har det med kies air (som funker utmerket via Firefox på Mac) å gjøre?

 

Ingenting men spørsmålet var :

"Nå er det slik at galaxien min kan kobles med usb på andre pc'er men IKKE på min macbook:"

 

Jeg ga en løsning på det ene det ble spurt om (overføring via USB kabel). Det enkleste .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da blir det mest sansynlig en s3 på meg imorgen da :D Gleder meg som en drittunge på julaften!!

 

Lurer på en ting, ser at tele2 har den til 1kr med fastpris medium på siden sin, er det samme pris hos forhandler? Vill helst ikke vente til over helgen :hmm:

 

Er det en bra pris den på tele2? Må si det frister en del å slå til, hadde vært en grei oppgradering til desire'en. Noen som vet om en rootet htc desire med ICS kan selges for og om det er et lett salg?

Lenke til kommentar

Da blir det mest sansynlig en s3 på meg imorgen da :D Gleder meg som en drittunge på julaften!!

 

Lurer på en ting, ser at tele2 har den til 1kr med fastpris medium på siden sin, er det samme pris hos forhandler? Vill helst ikke vente til over helgen :hmm:

 

Er det en bra pris den på tele2? Må si det frister en del å slå til, hadde vært en grei oppgradering til desire'en. Noen som vet om en rootet htc desire med ICS kan selges for og om det er et lett salg?

 

For meg personelig passer det best. Det er fordi jeg da slipper og betale alt med engang, noe jeg ikke har råd til. Totalprisen er noelunde samme som de fleste andre leverandører :)

Endret av Roxxen96
Lenke til kommentar

Jeg ga en løsning på det ene det ble spurt om (overføring via USB kabel). Det enkleste .

 

Litt teit å quote mitt forslag om å bruke Kies Air i den forbindelse da kanskje? ;)

 

Ja -kanskje det . Men Kies fra Samsung har vært og er fremdeles et søppelprogram med masse bugs og inkompabilitet.

 

Men tilbake til problemet med Kies Air for Mac . Man må forsikre seg om rett/installert java først og fremst.

 

Kople til med kabel er det enkleste og letteste med hensyn til troubleshooting ( få faktorer).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kople til med kabel er det enkleste og letteste med hensyn til troubleshooting ( få faktorer).

 

Å koble til uten kabel er da 100x enklere spør du meg. Særlig siden Kies Air ikke er et program man må installere andre steder enn på selve telefonen - det kjøres jo i nettleseren på PC/Mac'en du kobler deg til og unngår dermed all problematikk med drivere o.l. så lenge man har en nettleser som fungerer greit på nett ellers.

Endret av Schnapps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg legger inn en annen offisiell rom fra Mac OS X? Den galaxy'n jeg fikk hadde fransk oppsett.

Husker jeg brukte Odin på PC når jeg hadde S2, men nå har jeg Mac :(

 

 

Edit; nevermind, umulig på Mac så jeg ordna meg virtual windows i paralells, fikk flasha til nyeste engelske rom.

post-3895-0-73680000-1343356432_thumb.png

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Har funnet en svært uheldig bi-effekt av at når du er i en samtale så skrur den av skjermen (som er bra og ønsket). Bi-effekten er feks dersom man ringer til en tjeneste der man må skrive inn på keypad feks for en meny, så merker mobilen at hånda er nær telefonen og skrur av skjermen....rofl...

 

Noen gode løsninger på dette?..

 

jarle

 

Vet jeg kan skru det av, men da må man jo drive å trykke på av/på knappene manuelt. Hadde aldri dette problemet på min Desire, som hadde samme funksjon. Problemet kommer når man skal taste inn tall som er høyt oppe på den virtuelle keypaden. Regner og med problemer oppstår dersom du skal bruke telefonen samtidig som du har noen på tråden.

 

Ingen flere innspill på denne? Det er 'ingen' av dere som kjører med automatisk slå av skjerm når telefonen legges mot øret, og som har også oppdaget at dette skaper problemer når man skal taste menyvalg på telefontjenester, og som vet om noen annen løsning på dette problemet?..

 

jarle

Lenke til kommentar

Go dialer på forsiden, men kan teksten under ikonet endres til noe annet enn "go dialer EX" ?

 

Ps! Batteritiden etter oppdatering ble verre, nå holder batteriet knapt en dag, før varte det 2 dager med samme setting, merkelig greier.

 

Min batteritid har bare blitt bedre og bedre, selv før patchen.

 

Den widgeten øverst på skjermen der, er det Yr eller? Hva er navnet på appen?

 

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...