Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Har hatt S3 siden den kom, og er meget fornøyd med funksjonene. Likevel er jeg på nippet til å skifte tilbake til iPhonen min. Android er mye mer funksjonelt og åpent, men likevel får jeg en betafølelse når jeg bruker det. Det er ingen DIGRE problemer, men heller små, periodiske irritasjonsmomenter.

Jeg savner iOS, men vet at jeg vil savne den store skjermen, som jeg har fått for vane å se The Big Bang Theory og andre godbiter på.

Ikke spør meg hvorfor jeg forteller dere dette, for jeg vet ikke selv.

 

Edit: Noe av det som irriterer meg mest er at visse innstillinger ikke klarer å forbli. Vibrasjon fra tastatur og lysstyrke i nettleser f.eks. Noen som har en løsning på dette?

 

Det er en egen setting for lysstyrke i nettleseren:) du finner den under instillinger når du er i nettleseren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Orly?

 

Not sure if ironic or uninformed...

 

Men som DroidOle skriver så har mange apps sine egne innstillinger som kan overstyre systeminnstillingene når appen er i bruk - er det noe som oppfører seg merkelig i så måte så vil det ofte kunne løses ved å ta en titt under 'options'/'settings' i den aktuelle appen.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at cellestandby'en bruker 70% av batteriet? Virker forholdsvis rart?

 

Husk at %-andelen viser nettopp det - en prosentandel av totalforbruket. Hvis man ikke bruker telefonen stort i en periode vil nødvendigvis cellstandby stå for en ganske stor del av totalen da det ikke er mye annet å bruke strøm på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja - det betyr vel at i oppladingstiden din har telefonen vært "ubrukt/standby" 70%

Er samme på min S3 når jeg sjekket akkurat nå. Nevner at 1d 22t på batteri med 58% igjen (wifi off/use ony 2G/Edge).

Så det betyr ikke at det brukes masse strøm.

Hvordan får du til at batteriet varer så lenge? Bruker du standard Samsung batteri som var inkludert i telefonen eller bruker du en annen? Jeg må lade batteriet hver dag.

Lenke til kommentar

Det er en bug som gjør at den viser omtrent 10x mer enn det virkelige forbruket. Jeg vet ikke om det er fikset i noen av oppdateringene som har kommet. http://techsplurge.c...-drain-problem/

Nei det er ikke fikset i de oppdateringene, heller ikke at det står "RYD" for å slette varsler.

Jeg la inn den fixen du linket til og det funker fint. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Hvordan får du til at batteriet varer så lenge? Bruker du standard Samsung batteri som var inkludert i telefonen eller bruker du en annen? Jeg må lade batteriet hver dag.

Det handler stort sett om å spare på ressurser som bruker strøm.

Egentlig er det så enkelt som å plusse sammen forbruket til det forskjellige tingene.

Men i tillegg har man apper som kan vekke telefonen i tide og utide. Hvis telefonen ikke får sove, så bruker den naturlig nok strøm hele tiden. CPU spy er en fin app til å sjekke aktiviteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen spørsmål:

 

1. Når skjermen er låst er det fire "hurtigstart" ikoner. Hvordan endrer jeg disse?

 

2. Når en kompis av meg legger inn film så kan han fint legge inn avi filer (han har en mac). Når jeg derimot prøver å legge det inn fra min pc (windows) så får jeg beskjed om at det ikke støttes. Hvorfor skjer dette?

Lenke til kommentar

Orly?

 

Not sure if ironic or uninformed...

 

Men som DroidOle skriver så har mange apps sine egne innstillinger som kan overstyre systeminnstillingene når appen er i bruk - er det noe som oppfører seg merkelig i så måte så vil det ofte kunne løses ved å ta en titt under 'options'/'settings' i den aktuelle appen.

Da skal jeg hjelpe deg: Jeg er i hvert fall ikke uninformed :)

 

Innstillingene i de aktuelle programmene er jeg fullt klar over. Problemet er at disse ser ut til å stille seg tilbake av seg selv. Som en pirkete jævel finner jeg dette SVÆRT frustrerende.

Lenke til kommentar

Har brukt S3 nå i et par dager under Slottsfjellfestivalen.

 

Batteritid første dag med 3G, WiFi og alt dilldall slått på var ikke spesielt imponerende, holdt såvidt en (lang) dag.

 

Batteritid andre dag derimot var positivt overraskende. Dog med WiFi OFF og kun 2G. Nå hadde jeg 37% igjen når jeg våkna for en time siden, har ikke vært lada siden i går morges :) Har brukt strømsparemodus begge dagene (gjør dere det?). Har filma og tatt noen bilder og litt forskjellig, brukt HeyTell og ringt en del

 

Hva slags Facebook-app bruker dere forresten? Tungvind den derre Android-appen synes jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som lurte :

S3'n er kun en uke gammel - helt orginal og orginalt batteri. Noen få 3'de parts applikasjoner (OI-Safe/TVGuiden/MXPlayer/SmartKeyboard) . Bruker KUN 2G/edge - trenger ikke noe annet til enkel web browsing og exchange e-mail synkronisering - dessuten er Telenor 3G dekningen innendørs hjemme helt ræva og fører til høyt strømforbruk fordi sendestyrken økes i takt med hvor dårlig signalet er.

WIFI skrur jeg på når jeg behøver det til noe. Har også stilt den til aldri å være aktiv under dvale. GPS er slått av - har Garmin i bilen og klarer meg med det. Strømstyringen = Strøm-sparing har jeg ikke aktivert.

Bluetooth er alltid på - har BT handsfri i anlegg i bilen.

Mail synk er satt opp uten push - dvs exchange intervall sjekk hvert 30 min , gmail ingen synk (etter behov) , pop.online ingen synk (etter behov).

Ikke spiller jeg av musikk på den heller.

 

Sammenliknet med andre smartphones jeg har hatt er denne i toppsjiktet mtp på batteri bruk.

Som alle bør vite : 3G (m dårlig signal) , spotify/streaming av musikk , GPS , vær , aksjer , push mail , m.m korter ned batteritid på ALLE mobiltelefoner,

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...