Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hei mine kjære smarte medmennesker:3 Jeg vet ikke om dette har blitt spurt men med tanke på at det er 230 sider orker jeg ikke lete gjennom alle for å finne svaret.

 

Greien er at jeg har fått galaxy s3 for et par uker siden og jeg har en macbook pro. Nå er det slik at galaxien min kan kobles med usb på andre pc'er men IKKE på min macbook:( noen flere som har samme problemet? jeg har prøvd alt....usb,kies air, prøvd å ta på kamera moduset itillegg, men ingenting fungerer. Så det jeg har funnet er å kopiere musikk fra macbooken til en usb stick og bruke morens laptop til å overføre fra usb sticken til galaxien...men dette her er stress for meg. så om dere smartinger har noen ideer om noe som kan hjelpe meg,er dere hjertelig velkomne til å rope ut:))

 

Prøvd appen airdroid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg er det en service som suger en del batteri:

 

BroadcomMEMsService

 

andre som har det problemet, eller er det normalt?

Styrer glonasst og a-gps - prøv med gps avslått og se om det er noen bedring.

på XDA nevnes det problemer med denne iform av korrupt/feil i en system fil som kun en "wipe/factory resett" vil rette.

Lenke til kommentar
Hos meg er det en service som suger en del batteri: BroadcomMEMsService andre som har det problemet, eller er det normalt?
Styrer glonasst og a-gps - prøv med gps avslått og se om det er noen bedring. på XDA nevnes det problemer med denne iform av korrupt/feil i en system fil som kun en "wipe/factory resett" vil rette.

 

GPS har ikke vært påslått de 6h 18m 4s som den har vært på batteri. og den servicen står for 6%

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har veldig lyst til å se filmer på min s3.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å få subtitles på tlf til å funke?

 

Dersom jeg har en mp4 fil f.eks med en srt.fil som jeg også legger over på telefonen får jeg opp subtitles da?

 

Og f.eks dersom en video har 2 eller flere lydspor hvordan kan jeg da velge hvilket jeg vil ha? fe.ks velge mellom hindi-english.

 

 

Eller må jeg hardkode subtitle på filmen selv for at jeg kan se film med subs?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har veldig lyst til å se filmer på min s3.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å få subtitles på tlf til å funke?

 

Dersom jeg har en mp4 fil f.eks med en srt.fil som jeg også legger over på telefonen får jeg opp subtitles da?

 

Og f.eks dersom en video har 2 eller flere lydspor hvordan kan jeg da velge hvilket jeg vil ha? fe.ks velge mellom hindi-english.

 

 

Eller må jeg hardkode subtitle på filmen selv for at jeg kan se film med subs?

 

Takker for svar

 

Når du ser film trykk menyknappen -> innstillinger -> undertekster. Min egen erfaring med det er både bra og dårlig

Lenke til kommentar

Hvordan overfører jeg filer til telefonen som en egen "harddisk"? På min gamle HTC kom alltid tlf opp som en egen stasjon i windows.

For å finne telefonen nå må jeg gjennom Kies, legge til MP3-ene i "Library" så velge hvilke låter som skal sendes til telefonen. Det er jo latterlig tungvindt, skulle tro jeg holdt på med en iPod.

 

Jeg finner en GTI-9300 "stasjon" i windows utforsker, men det er bare en mappestruktur på C:-disken ikke selve telefonen. Finner ingen MP3'r der, selv om jeg har massevis på telefonen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

2 venner har nettopp kjøpt seg S3. Den ene erfaren Androidbruker, den andre helt grønn. Kan den erfarne brukeren, som har en nyere Samsung plasma-TV få sin S3-skjerm til å vises på TV'en for å vise den grønne? Blir så mye lettere å lære bort da...

 

Har et beslektet spørsmål. På S2 kan man enkelt vise skjermen viå USB-kabel - på hvilken som helst TV med USB inngang. Finnes denne muligheten på S3?

 

Prøvde via USB-kåbel og Allshare å vise noen bilder på TV, TV'en fant mobilen, men fant ingen bilder på den...

 

Noe jeg gjør feil...?

Lenke til kommentar

2 venner har nettopp kjøpt seg S3. Den ene erfaren Androidbruker, den andre helt grønn. Kan den erfarne brukeren, som har en nyere Samsung plasma-TV få sin S3-skjerm til å vises på TV'en for å vise den grønne? Blir så mye lettere å lære bort da...

 

Har et beslektet spørsmål. På S2 kan man enkelt vise skjermen viå USB-kabel - på hvilken som helst TV med USB inngang. Finnes denne muligheten på S3?

 

Prøvde via USB-kåbel og Allshare å vise noen bilder på TV, TV'en fant mobilen, men fant ingen bilder på den...

 

Noe jeg gjør feil...?

Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe meg med dette?

 

Når jeg har mobilen i vesken, ringer den utrolig høyt! Er dette en funksjon det er mulig å slå av?

Er ikke så veldig teknisk av meg på slike ting så litt hjelp hadde vært fint.

 

Det skal være en innstilling som du kan slå av.. dette er en funksjon som sjekker om mobilen ligger i en lomme eller veske for så å ringe på maks lydstyrke..

 

Tror det er under "call settings" og "increase volume in pocket" :)

 

 

"More Useful Call Settings: Get extra volume in calls when you’re in noisy places by enabling the extra volume in call settings. Another option is to increase the volume of the ringtone if the phone detects that its in a pocket/handbag"

 

Tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Får stadige advarsler om at jeg ha mistet mobildataforbindelsen. når jeg slår åv wi-fi kobler den helt fint over på mobildata, og tilbake igjen når jeg slår Wi-Fi på på igjen.

Har krysset av for både pakkedata, mobildata og 3G. Bruker Onecall

 

Noen andre som opplever problemer med dette eller med Onecall? Kan det være en setting noe sted som ikke er på plass?

Lenke til kommentar

Får stadige advarsler om at jeg ha mistet mobildataforbindelsen. når jeg slår åv wi-fi kobler den helt fint over på mobildata, og tilbake igjen når jeg slår Wi-Fi på på igjen.

Har krysset av for både pakkedata, mobildata og 3G. Bruker Onecall

 

Noen andre som opplever problemer med dette eller med Onecall? Kan det være en setting noe sted som ikke er på plass?

Slå på dataroaming.

http://onecall.no/kundeservice/oppsett-galaxy-s2.php

Lenke til kommentar

Får stadige advarsler om at jeg ha mistet mobildataforbindelsen. når jeg slår åv wi-fi kobler den helt fint over på mobildata, og tilbake igjen når jeg slår Wi-Fi på på igjen.

Har krysset av for både pakkedata, mobildata og 3G. Bruker Onecall

 

Noen andre som opplever problemer med dette eller med Onecall? Kan det være en setting noe sted som ikke er på plass?

Slå på dataroaming.

http://onecall.no/kundeservice/oppsett-galaxy-s2.php

 

Allerede påslått..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...