Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk Ballistics SG Maxx beskyttelsen i dag, og det bør gjøre jobben når man må ... jobbe. Solid i alle kanter, Lett å få av og på (3 deler, glassbeskyttelse, mykt gummiholder og en hardplast skall som holder det hele på plass. Er også med en klipsholder, som holder telefonen med skjermen ned. Legger til en del størrelse, men ligger fortsatt godt i hånden min, det er egentlig vektøkningen som merkes bedre enn størrelsen.

 

En sammenligning av Ballistics og Otterbox Defender:

Trident Aegis er vel den tredje casen som er i samme kategori.

 

Har også kjøpt noen Loksak 9" vanntette poser. Reklamen sier at de er sertifisert ned til 60 meter, så telefon i casen oppi en slik pose burde være bankers på tur.

Lenke til kommentar

Hei! har lest en del her på forumet men ikke funnet noe lignende mitt problem. (har kansje ikke sjekket nok)

Jeg får ikke lyd når jeg ringer..ingen ringetone å ingenting når samtalen har startet...har prøvd å sette i headsett og ta det ut igjen flere ganger...har også prøvd bluetooth headsett...høytaler og alt annet funker ellers...men altså ikke i en vanlig samtale...

Lenke til kommentar

Endelig konfigurert mobilen så jeg får god batteritid uten tap av funksjonalitet!

 

3G, roaming, sjekker mail vært 5 min, push vært minutt, auto skjermlys og strømsparing på. Lavetid på 35 timer. en lang og noen korte tlf samtaler. en haug sms :) Svært fornøyd :) Stock batteri

 

ROM: Omega 9.0

Kernel: Siyah 1.3.8a

Meget fornøyd med omega:)

Lenke til kommentar

 

Jeg oppdaterte i går kveld til den nyeste oppdateringa som ligger ute nå. Har brukt telefonen med kart og kamera i veldig mange timer i dag+hørt på radio. Nå har jeg igjen over 60% med strøm.

 

Opplevd akkurat det samme etter update i går. Hadde 97% strøm igjen da jeg våkna i morges kl. 08.00. Og da tok jeg den av lading ca. 01.00.

 

Hatt et par telefonsamtaler, en god del wordfeud, litt facebook og fortsatt på 60% etter 20 timer. Virkelig imponert!

Lenke til kommentar

Er det noen her som har gått fra Galaxy Nexus til SIII? Jeg vurderer det pga skjermen, kamera og fordi jeg er lei Nexusen. Men jeg er redd jeg kommer til å savne Stock Android.

 

Noen som evt. vil dele noen ord som har gått fra SII til SIII, var det egentlig verdt det? Er det bare en litt større skjerm og en kjappere prosessor man ikke merker stort til, eller er det alle småtingene som gjør at det er verdt det?

 

Synes det har kommet så "lite" nytt på mobilfronten siste halvåret. Det kommer heftigere modeller for hver gang, men det er lite synlig. Menysystemer er like og noe særlig annet OS enn Android finner jeg ikke som jeg kan prøve. RIM blir for sært. Kanskje Sense kan gi meg mer nytt siden jeg ikke har hatt det siden Desire, men det får jeg ta i en annen tråd.. :)

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte i går kveld til den nyeste oppdateringa som ligger ute nå. Har brukt telefonen med kart og kamera i veldig mange timer i dag+hørt på radio. Nå har jeg igjen over 60% med strøm.

 

Opplevd akkurat det samme etter update i går. Hadde 97% strøm igjen da jeg våkna i morges kl. 08.00. Og da tok jeg den av lading ca. 01.00.

 

Hatt et par telefonsamtaler, en god del wordfeud, litt facebook og fortsatt på 60% etter 20 timer. Virkelig imponert!

 

Hva er siste oppdatering? kobler til med kabel og kies men ikke noe oppdateringer ? veldig dårlig batteri på min s3 også

Lenke til kommentar

Hvordan laster man ned kart derfra da?

Det er greit å gjøre et lite forsøk før man spør.

 

Gå inn på Google Maps-applikasjonen, velg menyen, velg offline, velg kartutsnitt og lagre...

 

Har faktisk forsøkt , men det var på s1'n... var inne på s3'n å sjekket, der fant jeg det. men det var ikke slikt da jeg sjekket når jeg fikk rede på at det gikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan laster man ned kart derfra da?

Det er greit å gjøre et lite forsøk før man spør.

 

Gå inn på Google Maps-applikasjonen, velg menyen, velg offline, velg kartutsnitt og lagre...

 

Har faktisk forsøkt , men det var på s1'n... var inne på s3'n å sjekket, der fant jeg det. men det var ikke slikt da jeg sjekket når jeg fikk rede på at det gikk.

 

Du må logge inn med google kontoen din også må kartprogrammet være oppdatert. Jeg tror ikke det funker på S1 heller.

Lenke til kommentar

Batteritiden idag ble på 14 timer der skjermen var på i ca. to og en halv time. Til tross for at Juice Defender har forbedret batteritiden med ca. 1.50x, syntes jeg den drar umåtelig mye strøm. Mistenker at jeg bruker feil kernel. Kommer ihvertfall til å teste ut Siyah kernelen i morgen sammen med JD.

 

Noen andre som bruker Juice Defender? Hvordan er forbedringen der?

Lenke til kommentar

Nei, USA-telefoner bruker et GSM-nettverk vi ikke kan bruke i europa. Er ingen måte å "unlocke" det på, da det er hardware i telefonen.

Det er mulig jeg seiler på tynn is her nå, men jeg tror du tar delvis feil..

Så vidt jeg veit, så bruker amerikanerne to forskjellige nettverk. GSM og CDMA.

En telefon fra f.eks AT&T, med tri eller quad-band teknologi skal fungere like godt her hjemme..

CDMA må man selvfølgelig styre unna.

OM det er noe rimeligere å kjøpe telefon i usa med shipping, toll/moms og evt merkostnader i fall man må sende telefonen tilbake på service er en annen historie..

Lenke til kommentar

Kan jeg kjøpe en Samsung Galaxy S III I9300 i USA og få den til å fungere i Norge?

 

Skal selvsagt kjøpe den "unlocked"! Er det slik som med DVD at det er regionlås på telefoner også?

 

Du kan fint kjøpe den i USA sålenge det er GSM versjonen. Tingen er at de som selges i butikkene er merket med AT&T, Verizon, T-Mobile osv, men det er ganske stor forskjell i at de har kun Dual Core CPU, men så har de 2GB ram. Usikker om de er raskere eller treigere enn Quad Core versjonen.

Selv så bor jeg i USA, men jeg bestilte den internasjonale versjonen på ebay. Kanskje ikke kjempebillig, men synes prisen var ok.

http://www.ebay.com/...006%26rk%3D1%26

 

 

Nei, USA-telefoner bruker et GSM-nettverk vi ikke kan bruke i europa. Er ingen måte å "unlocke" det på, da det er hardware i telefonen.

Det er mulig jeg seiler på tynn is her nå, men jeg tror du tar delvis feil..

Så vidt jeg veit, så bruker amerikanerne to forskjellige nettverk. GSM og CDMA.

En telefon fra f.eks AT&T, med tri eller quad-band teknologi skal fungere like godt her hjemme..

CDMA må man selvfølgelig styre unna.

OM det er noe rimeligere å kjøpe telefon i usa med shipping, toll/moms og evt merkostnader i fall man må sende telefonen tilbake på service er en annen historie..

 

Det er riktig.

AT&T og T-Mobile bruker GSM og kjøper du en mobil fra dem så kan den brukes i Norge såfremt den ikke er operatørlåst.

Verizon, Sprint og Virgin Mobile bruker CDMA og kan ikke brukes i Norge i det hele tatt.

 

Angående kostnad; se ebay linken over for den billigste internasjonale versjonen (altså den samme som i norge) av S3 jeg har funnet i USA. Legg til 25% moms så er det ikke stort å spare på å kjøpe den her.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...