Gå til innhold

Diablo 3: Demon Hunter - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som helst vits for en DH å bruke 2 handed bow i dette spillet som DH?

Har vært innom både hand crossbow + quiver, dual hand crossbow og 2h bow + quiver. Har primært brukt 2h bow + quiver, det har sparket mer enn nok rumpe. Velger det alternativet som har gitt meg høyest dps i forhold til hva som har vært tilgjengelig. Har ikke funnet så mange brukbare hand crossbows, frem til nå, lvl 48 act 3 NM, så det begrenser erfaringen jeg har med de forskjellige alternativene.

 

Grunnen til å gå vekk i fra dual hand crossbows må være stats'ene man får på quiver er bedre. Er vel stats man kan få på quivers som ikke er tilgjengelig på våpen (og sikkert motsatt). Er ikke slik at dps er alt, når man kommer utover i NM (og sikkert i større grad i Hell og Inferno) så er det andre egenskaper som begynner å bli viktig. Hjelper ikke med høy dps hvis du ikke klarer å holde deg i live, er vel dette som omtales som glass canon.

 

En 2h bow er ikke spesielt treg med en attack speed på 1,4. Det raskeste er 1,6 som man finner (primært) på daggers og hand crossbows, uten +ekstra attack speed.

--

 

Fant denne How is listed DPS calculated when dual-wielding weapons?:

dual-wielding dsp = ((Main Hand APS*1.15) + (Off-hand APS*1.15))*1/2

 

Which means that if you had two identical weapons, dual-wielding would give you a 15% attack speed bonus.

 

The main reason to dual-wield is that you get the bonus attributes from both items. This doesn't mean much early on when attributes aren't very strong, but is a big incentive later on. However, compared to a two-handed weapon that does more DPS, there isn't a clear winner. It will mostly come down to whether you've found better one-handed weapons or two-handed, and what your preference is for faster attack versus stronger attack.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er disse skillene som baserer seg på prosenter av weapon damage. de må vel kalkulere inn begge, ellers så er vel ikke dual noe å samle på ettersom 2 hand som regel har høyere max damage? får dessverre ikke sjekket linken fra jobb, men det skal definitivt sees over hjemme :) takk.

Lenke til kommentar

Det andre svaret i det jeg linket til er også interessant, hvis det stemmer

http://www.osirisgui...al-wield-guide/

 

When you are dual-wielding weapons, you alternate attacks between them for most attacks. Each weapon retains its own damage and attack speed. For example, if you have a 1.0 attack speed weapon and a 1.5 attack speed weapon, your main-hand weapon will swing first at an attack speed of 1.15 attacks per second (15% bonus from dual wield) and then your next weapon will swing at 1.725 attacks per second.

 

If we convert these numbers, this means that your main-hand will swing, there will be a .87 second delay (1 second / 1.15 attacks per second) and then your off-hand will attack. Once your off-hand attacks, there will be a .58 second delay before you swing with your main hand again.

 

Since you alternate attacks when you dual wield weapons, as a general rule of thumb your weapons need to be somewhat close in damage or else you may actually lose damage when you dual wield.

 

Imagine if you have a 20 DPS club and a 6 DPS club in your mainhand and offhand slot respectively. Even with a 15% attack speed buff, you still have to swing that weak offhand weapon one time for every time you swing your mainhand weapon. This will likely lower your DPS since it is slowing down the number of times you are swinging your much more powerful main-hand weapon.

 

Edit: En annen ting man må ta med i beregningen er at alle/de fleste(?) quivers gir 10%+ attack speed, og at +attack speed på våpen kun gjelder for det våpnet stat'en er på.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Har eksperimentert med nesten alle skills, og dette er det mest solide som funker for meg.

http://eu.battle.net...jcXV!ebY!ZaYbZb

 

Prinsippet med DH er: Minimum 1 hatred charger (Altså en skill som regenerer hatred on attack, primary skill tabben i skill calc)

2 Hatred spender; 1 single target, 1 AoE

Resten er egentlig bare å mate inn i CC (creep control) og survival samt utility skills. F eks, Mark of Death med den riktige runen, regener 3 hatred on attack.

 

1) Frost Arrow: Angrepsmessig den sykeste skillen Demon Hunter har. Det er INGENTING denne skillen ikke har. 170% Weapon Dmg for 10 hatred + semi split shot effekt + slow. Dette er min primære hatred spender mot mange mobs (AoE)

2) Hungering Arrow: Hatred regen, den av primary skillsene som gir mest dmg. Å ta denne over, si, Entangling Shot krever seriøse kite skills, men gir mye igjen for pengene. NB: Puncturing Arrow gir mer dmg enn noen av de andre runesene.

3) Marked for Death (Mortal Enemy): Regenner ekstra hatred når du attacker, veldig grei å ha mot elites.

4) Rapid Fire (Fire Support): Bra skill overall. Mange andre runes å like, men de treffer ikke like bra totalt som Fire Support. Den har mest dmg totalt sett. Grenade runen er ubrukelig selv om damagen er fin, granatene treffer sjelden raske creeps og bosser, og har elendig projectile speed.

5) Smoke Screen: INSANE. Dette er grunnen til at alle som spiller Barb og WD roper etter nerfs på DH. Bruker du ikke denne skillen, så spiller du klassen helt feil. Den gjør deg invulnerable i 3 sek med lingering fog rune for 14 discipline. Den breaker også alt av CC (litt usikker på diablos bone prison). Ufattelig kjekk skill å ha mot elites.

6) Preparation (Battle Scars): Er stort sett kun en synergy skill til Smoke Screen for å få lengre duration. Egentlig er det aller beste å bruke Backup plan, da den gir en teoretisk mulighet med lucky procs til 30 sekunder med invulnerability(!) for man går tom for discipline, men jeg er blitt for glad i healen til å ofre den.

 

Passives: Egentlig full smak og behag.

 

Angående våpen vil jeg KUN anbefale 2h bow + quiver. Unntaket er hvis du får en 1HCB som gir deg bedre DPS, da bruker du 1HCB + Quiver midlertidig til du fnner en bedre 2H bow. Ytterst få DH spillere vil få perfekte nok 1HCBs til at dual wielding &--#62; 2h bow. Den største grunnen er Archery passiven. Den gir 15% extra dmg hvis du bruker bow, på 1HCBs gir den 10% crit chance. Legg så på Steady Aim og du har 20% dmg til.

 

Den generelle dual wield regelen jeg har lært er, begge våpen må maks ha en DPS forskjell på 15% (eks 100/115), og aller, aller helst ha lik att spd. Et godt tips er også: finn en ok quiver, ditch den dårligste 1HCBen din hvis du dual wielder, og se dmg forskjellen. Jeg mistet 100 dps da jeg ditchet min ene 1HCB i act2 normal, og byttet det med et shield uten dex. Den sykeste dmg increasen utover selve våpenet, kommer fra attack speed.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Fullførte NM i går, og det jeg har brukt SS til er å komme meg langt nok unna, ved hjelp av Tactical Advantage, og det fungerer fortsatt bra. Og å bryte ymse ting, f.eks. frozen, slik at jeg kan raskest mulige begynne å gjøre skade igjen og være flyttbar. Så nerfen har ikke påvirket spillestilen min til nå. Men nå er det hell som venter, så vi får se hvilke endringer det tvinger frem :)

Lenke til kommentar

Har endret mitt syn på Ball Lightning, den er effektiv. Og veldig morro i store grupper, spesielt når man har frenzy shrine buff'en :) Men hastigheten er både en styrke og svakhet, alt etter omstendighetene. Og så er den veldig kjekk til å ta ut tønner og slikt med.

 

Hvor ofte crit'er dere? Vet ikke om jeg har blitt bedre til å oppdage det eller om DH har gode crit egenskaper, men jeg syntes jeg crit'er ofte. Og etter at jeg satt på Sharpshooter passiven så er det "nesten hele tiden". Noen Ball Lightning/Chakram/Bola Shot inn i en gruppe og skjermen kan "fylles" med crit damage tall.

Lurer på om det kan være mer effektivt å sett inn en emerald i stedet for ruby i bua, noen som har gjort noen tester på dette?

 

Edit: Byttet ut en square ruby med en perfect square emerald, og gikk fra 6967 (100% crit chance) til 8262 i skade, så gjenstår det å se hvordan dette fungerer i kamp.

 

Gjeldende build: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#WRYTXk!aeT!aaZZZY (lvl 52)

Sentry med Aid Station runen er mest for å teste healingen. Praktisk å stå i sirkelen å sende ut skade, men hvis man må flytte mye på seg så er jeg mer usikker. Greit å ha ett sted å komme tilbake til for litt påfyll av liv hvis det ikke er noen health globes i nærheten. Har ikke kommet til noen konklusjon enda.

 

Stats:

post-70961-0-80359200-1338103755_thumb.png

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

http://eu.battle.net...RXVh!ace!bZaYYb

 

Mitt build. Har begynt med solo hell nå.

 

Entangling shot med chaingang rune for å kontrollere og få 15% bonus skade fra passiv

 

Impale med chemical burn for bosser og monstre med mye helse som kommer alene

 

elemental arrow med ball lightning. Det er absolutt den beste aoe skillen dh har. Koster kun 10 hatred så kan bruke den konstant ettersom jeg mikser inn entangling shot for slow. Sverga til dobbel chakram lenge, men det er ikke i nærheten så bra.

 

smokescreen. Den beste skillen i hele spillet uansett klasse. Fjerner fear, slow, stuns, gjør deg invulnerable og monstrene går tilbake til followern din (om du har det)

 

Preperation med focused mind. en fin strøm av discipline som gjør at man kan holde smokescreen gående LENGE. Eneste grunnen til at jeg klarte å solo nightmare diablo (etter mange forsøk)

 

Fan of knives. Yup., jeg er en fan av kniver. (puntastic...) Enormt med aoe skade hvis du har mange rundt det. Så er det bare å bruke smokescreen for å komme unna igjen, om noe i heletatt overlever.

 

passive skills bruker jeg Tactical advantage for litt ekstra fart, om det er for å komme unna no skadelig på bakken eller for kjappere transport. Cull the weak ettersom jeg har entangling shot gående hele tida, og Archery ettersom bue + quiver er den beste kombinasjonen og 15% ekstra skade er alltid fint.

 

En ting lurer jeg dog på; hva er egentlig den store forskjellen mellom 2h+quiver, 1h+quiver og dual wielding?

 

dual weilding er aldri så bra som å bruke quiver, hvertfall når du får et bra quiver. Mye kjappere = mer hatred = mer skade.

 

Sverger til bue + quiver ettersom jeg bruker archery passive. 15% ekstra skade, yum yum

 

Bruker så og si akkuratt det samme som deg, bare at jeg har bytta ut preperation med Caltrops(Slow trapen) med hooked spines runen :=) For mer slow effekt!

 

Bruker forsåvidt Spike trap mot bosser, da de stacker et par ganger.. = SYK dmg!

Endret av elx90
Lenke til kommentar

Er det så mange andre løsninger? Har man en programmerbar mus med nok knapper så er vel det ett alternativ. Men min erfaring er at de skillene du trenger å "spamme" setter du på musa, og der holder det med to knapper. De skillsene som ender opp på knapp/tast 1-4 blir kun brukt ved behov (buffs, komme seg unna o.l.).

Har satt move til midtre mus knapp, greit å kunne si at du skal gå/løpe til ett sted, i stedet for at spillet tror du vil angripe noe. Er ikke ofte jeg bruker denne, men er greit å ha tilgjengelig. Move er ikke mappet til noe som standard, så det må settes opp manuelt.

--

 

Må endre mitt tidligere utsagn om elemental arrow med screaming skull rune (40% fear chance). Den har nå blitt meget nytt i Hell (lvl 53 act 1), fungerer bra mot både elite og champion packs til å få og holde de på avstand. Har hatt problemer med at de kommer opp i melee range alt for raskt, selv med caltrops med torturous ground runen. Har blitt alt for mye løp-løp-løp skyt en gang og løp igjen, det er ikke effektivt. Disciplin forsvinner veldig raskt hvis man må "spamme" caltrops og smoke screen for å prøve å opprettholde litt avstand.

Men jeg har kun fått testet screaming skull solo, vet ikke hvor god det er i grupper.

Lenke til kommentar

Det er så mye kiting i inferno at man får ikke utnyttet så veldig mye av attack speed. Man må løpe litt, skyte, løpe litt, skyte osv hele tiden. Og da er treige 2h+quiver bedre (xbows pleier å være bedre da de generelt sett er treigere). Jo kjappere buen/buene er, jo sykere og mer perfekte kite skills må man ha.

 

I multiplayer får man stå stille litt oftere, men det er jammen ikke mye.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...