Gå til innhold

Diablo 3: Demon Hunter - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig et ca absolutt minimum på hp? Den elitepacken jeg møtte på nå var trege og hadde ingen andre skumle ting, kun reflect damage. Allikevel sleit jeg såpass. To hungering arrow i kissern tar jo knekken på meg. Og hp regen er vel på kun ca 50. Tør ikke tenke på hvordan det blir når jeg møter på grupper med reflect damage i tillegg til en haug med annet snacks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet meg igjennom act I, men act II ble alt for tøft (normale mobs er som elite mobs i act I føles det som). Gikk inn i Inferno med litt over 50K liv (tror jeg, tviler på at det var under 45k), 55k i øyeblikket, og ca 18-20k dps (30-35k med 3%/sek passiv på maks), har en ca 850 dps 2h bue.

 

Act I er greit, er kun noen elite og champions med "rette" mods som tilnærmet umulig. De fleste andre går greit, men kan dø noen ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat begynt på Inferno, og hadde 20,2k dps og 37,2k hp. Merket fort at det ble hårete, og etter å ha lest litt rundt, forstår jeg det som at dps all the way for demon hunter er det som gjelder. Så fulgte en guide og kjøpte litt på ah (budsjettutgaven). Endte opp med 37,4k dps og 13,2k hp(!).

 

Var veldig skeptisk til så lav hp da jeg skulle ut og teste. Møtte et par elite packs, og ble overrasket over hvor greit det gikk. MEN! Så møtte jeg på en tilsynelatende enkel gruppe. Men disse er slik at når jeg nuker, så tar jeg skaden selv. Og innen 1 sekund er jeg dau. :)

 

Hvordan går jeg frem på denne typen mobs? Har disse elitene denne "moden" alltid på, eller kan man se når de setter den på? Noen tips?

 

Den er alltid på, trikset er å sende ut masse seine nukes.( nether tentacles feks) og så poppe Smoke Screen når dem skal treffe. Alltid klar HP pot in case! Ellers må du regne med dø et par ganger om reflect dmg er oppsatt med noe annet vanskelig dritt :p

 

AtW: Når du når 60 bør du enkelt klare 25k+ uten SharpShooter, 35k burde enkelt oppnås. Med SS kan du lett komme opp i 60-100k

 

Edit. AtW: 21k er det jeg og har act1 inferno når jeg kjører, da i MF gear. Så 21k er viable, eneste er butcher som du kan få trøbbel med om ArcHooken hans oneshotter deg. Den gjør det på meg og, men jeg brukte litt tid på å lese/tvinge fram hooks for så å poppe SS

Endret av JeepersCreepers
Lenke til kommentar

Buen har socket for grønn gem? Det er vel noe av det viktigste å ha på våpen, høy critt dmg. Helst gem, om ikke høy blå critt dmg bonus. AS er og bra da, men det er jo innlagt i våpenet

 

Nei, buen min har ikke socket eller extra crit. Får se hva jeg får tak i, endel av lev60-buene er relativt dyre.

 

AtW

Lenke til kommentar

100% Stat fokusering Anathema :)

 

Det som mange tenker er at som DH trenger man som alle andre, resistance all, og HP. dette er ikke fakta. Men vrøvl av folk som ikke er kommet halveis dit dem påstår :p (oftest)

 

Stats som du ikke trenger se bortifra er det jo, men å fokusere på det er det ikke.

 

Det som er problemet er at en DH er ikke designa til å ta et slag virker det som. som nevnt i en annen tråd, så testet jeg en venn sitt gear, han er barbar, sutrer dagen lang for alt gearet han trenger.

 

Selv om det er mest str vitality tenkte jeg å teste (ettersom DH snaut merker bonus dodge av dex har det ikke så mye å si med det for science skyld.) så jeg lånte hans gear, testa.

 

Selv med 60k hp, og 1k res (970 ish om en skal være fin på det) ble jeg onehita av det aller meste, noen sjeldne ganger av de fuglene i act 3 kunne jeg en solskinns gang ta 2 og i ett tilfelle 3 hits.

 

Etter dette dreit jeg i All res totalt.

 

Alt som DH virker om å dodge alt. mens eneste som trengs fokusere på er DPS. Personlig liker jeg at items har vitality også, og at jeg dabber rundt 40k hp + en god del health globe healing.

 

Dette er simpelten fordi at skulle jeg møte mobs som er små raske adds till andre mobs, så tåler jeg 3-4 hits uten noe res i det hele tatt. og treffer jeg mobs med decetration, molten, plague, firechains, reflect damage og så videre er health globes uendelig bra å ha.

 

akkuratt nå ligger jeg på 114k dps 40k hp 114 resistance all. kom meg forøvrig til Izual med mye lavere dps og gear en hva jeg har nå. men er litt ork med act 4 så langt på gang å løpe noe ala: http://www.youtube.com/watch?v=dZCsXsg4k_g hele tiden lol så jeg har hatt meg en uke med bare farming

 

en ting jeg ikke forstår. er hvordan folk som har noe ala mitt gear, kanskje en håndfull mer dex får 200k + dps :p

Lenke til kommentar

Hvordan greier du 20k dps? Min DH er min første char, er level 53 nå og har litt over 5k. Twinket?

 

Frem til level 60 er -level requirement den best affixen et våpen kan ha, er ikke problem å ha 30k+ DPS rundt level 50, uansett hvilken class man er.

 

Husker ikke hva stats DH min hadde rundt level 50 siden det var min første char i retail, men Wizarden min hadde rundt 30k DPS og 20k HP (med exp gem i helm) rundt level 50 ihvertfall, gearet kostet rundt 10-20k hver piece. Int og Vit på armor pieces, DPS og lvl req reduce på våpen, trenger ikke å bry deg om andre ting før inferno.

Lenke til kommentar

100% Stat fokusering Anathema :)

 

Det som mange tenker er at som DH trenger man som alle andre, resistance all, og HP. dette er ikke fakta. Men vrøvl av folk som ikke er kommet halveis dit dem påstår :p (oftest)

 

Stats som du ikke trenger se bortifra er det jo, men å fokusere på det er det ikke.

 

Det som er problemet er at en DH er ikke designa til å ta et slag virker det som. som nevnt i en annen tråd, så testet jeg en venn sitt gear, han er barbar, sutrer dagen lang for alt gearet han trenger.

 

Selv om det er mest str vitality tenkte jeg å teste (ettersom DH snaut merker bonus dodge av dex har det ikke så mye å si med det for science skyld.) så jeg lånte hans gear, testa.

 

Selv med 60k hp, og 1k res (970 ish om en skal være fin på det) ble jeg onehita av det aller meste, noen sjeldne ganger av de fuglene i act 3 kunne jeg en solskinns gang ta 2 og i ett tilfelle 3 hits.

 

Etter dette dreit jeg i All res totalt.

 

Alt som DH virker om å dodge alt. mens eneste som trengs fokusere på er DPS. Personlig liker jeg at items har vitality også, og at jeg dabber rundt 40k hp + en god del health globe healing.

 

Dette er simpelten fordi at skulle jeg møte mobs som er små raske adds till andre mobs, så tåler jeg 3-4 hits uten noe res i det hele tatt. og treffer jeg mobs med decetration, molten, plague, firechains, reflect damage og så videre er health globes uendelig bra å ha.

 

akkuratt nå ligger jeg på 114k dps 40k hp 114 resistance all. kom meg forøvrig til Izual med mye lavere dps og gear en hva jeg har nå. men er litt ork med act 4 så langt på gang å løpe noe ala: http://www.youtube.com/watch?v=dZCsXsg4k_g hele tiden lol så jeg har hatt meg en uke med bare farming

 

en ting jeg ikke forstår. er hvordan folk som har noe ala mitt gear, kanskje en håndfull mer dex får 200k + dps :p

 

Grunnen er rett og slett fordi de skaffer seg mye gear med + critical hit damage% og så kjører de Sharpshooter, så de har insane damage i 1 sekund så crappy damage resten av kampen så må de vente i ca 25 sekund før de kan sloss igjen uten at damagen deres suger. Også hvorfor mesteparten av de ikke klarer å soloe boss fights og sliter hardt med elites.

Lenke til kommentar

Ok, høres bra ut.

 

Har fått mye kritikk for spillestilen min med alt for stor fokus på DMG. Artig å se at det faktisk kan fungere med rett gear!

 

Jeg ville ELSKET å sett en DH som IKKE fokuserer på DMG :p de er i ekstremt fåtall, å kiting er broken.

 

Når folk sier til meg de kiter alt, da orker ikke jeg den praten lengre, "Jeg er i act 1, kiting funker jo på alt!" helt til de kommer til scavangers i act 1 som er elites ^^

 

eller de der rotne zombiehundfolka i kloaken, vis de har fast er de inn og ut av skjermen før du får sagt lol. (ikke tull heller, løp dit i normal for å finne dette å se selv hehe) kanskje jeg som misforstår hva folk mener med at dem kiter alt, men er mye av elites som helt vanlig affix ikke kan kites, og om de har fast er det bare å håpe på det beste.

 

Jeg fikk meg selv opp i 130k dps (Med SS) 70k uten. og kan ikke si at jeg ville droppa dette for lavere dps når elites har 4 000 000 hp standard og du har limited kiting range hehe

 

Det aller største tipset en kan gi til en DH though, er å ta med templaren, det er dag å natt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...