Gå til innhold

Diablo 3: Demon Hunter - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir en liten rant.

 

Må lære deg å finne nye inovative måter å spille på da, ikke bare bruke cookiecutter som alle andre..

Hvem sier det er "cookie cutter"? Jeg personlig så ihvertfall ingen guider noe sted før jeg ganske tidlig i spillet begynte å bruke elmental arrow.

AtW

Er ihvertfall det 95% av alla DH spiller med nå ihvertfall., men det finnes måter man kan gjøre minst like mye skade med uten speed og tentakkel baller

 

Petter, om en DH sier til deg, atm på current patch, at Elemental arrow ikke er bra, så burde du for egen skyld rusle videre.

 

La meg forklare å utdype.

 

ok, så av det en DH har idag. så har vi SS, SS er fremdeles den eneste viable survivabilityen vi har. Jo dette fordi svært mange meg selv inkludert har problemet med at vault er bugga, + vault redder deg ikke om et slag allerede er på vei, som bevist flere steder så er det ikke mulig å unngå visse slag.

 

Greit, så da har vi SS; og kiting, jo kiting funker fett, i act 1, litt i act 2. i act 3 kan du vinke farvell til kiting totalt å aldri mer set det igjen før, cydia, å diablo.

 

yes vi har SS; tak gud for at de lot SS være ifred denne gangen.

 

Jo så da er den siste defensen, et bra offense da. Jeg har selv testa med minste res på 981 og høgste res på 1.1k. 60k health roughly. onehita av alt utenom minions etter act 2.

 

Så jo tilbake til at offense er den eneste veien da igjen. Da gjelder det å plaffre bort ting å gå bakover så langt det lar seg gjøre.

 

Så her har vi Nether tenacles, 3% healing som er 100% useless, men det er en skill som gjør nok damage til at vi klarer oss. nok damage til at de aller fleste klarer å gjøre ting, kall meg gjerne whiner eller at jeg tar feil nå, men la oss se på et par ting.

 

Du har Ligtning bolts ss crits stunner, gjør veldig liten damage. denne skillen vil gi deg et fint inblikk i hvor ubrukelig tentacles blir. du har ikke bruk for healinga, du får en minimal aoe radius, å så har du samme damage. (Ikke ball lightning, men lightning bolts)

 

Frost arrow er i og for seg ganske OK, her er problemet dog at invurnable adds blir umulige, for dere som tenker "ja men alle andre klasser har jo alltid hatt dette problemet" nei de har ikke det. La meg utdype, en elite pack med invurnable minions har en forskjellig AI oppførsel, addsa vil være ekstremt klengende her, uansett om det er ranged eller ikke, aggro range er mye høyre, championen selv er veldig tilbakeholden, og minimal aggro range, du kan stå å skyte dem uten at de bryr seg med mindre du går å gir dem en klem. altså både WD og wiz har skills til å klare dette 100% fint, tilogmed det som folk griner er "op" å de gjøre dette med mild sagt crap gear. monks å barbarians har det tøffere, de må klemme på mobsa, kosestund. men de kan da være nær nok å tåler denne abusen.

 

screaming skull, er samme ubrukelige greia. Ball Ligthning har mega aoe, men miniscule damage i forhold.

 

Chakrams er vel den mest ubrukelige greia i hele spillet vil jeg påstå, følger en path, og selv om man tar i beregning pathen, så er det liten damage i forhold, å om mobs ikke står stillt er denne helt udugelig.

 

Rapid fire. jess, der går jeg ikke inpå engang, relativt selvforklarende.

 

impale, går, men er ikke i nærheten.

 

Hele archery listen, med mindre du har 150k dps så kan du egentlig bare se bort fra dette.

 

Det som irriterer meg aller mest, er det at blizzard blindt bare nerfer noe (unksyld språkbruken) til helvete. Gang på gang på gang, driter en lang kabel i hva og hvordan, et helt inkompatibelt QA team, å hvem får støyten for at de driter langt i hva de gjør? de som spiller klassen som blir helt ruinert, hvem er de som får det meste av nerfs til å skje? folk som spiller klasser som har litt større problem, misunelse, å skrike høyest.

 

"Finne andre måter" er jo greit. men når DH ikke får bonus at all, så si, på dodge av dexterity, alt vi har som den beste defensen er en solid offense. for ikke å nevne at det med at folker kiter etter act 2 i inferno er noe seriøst vrøvl.

 

at noen klarer nuke ned 4-6 millioner health elite packs mens de samtidig løper fra den packen er det største sprøytet jeg hører selv. er tross alt i act 4 inferno selv. add meg gjerne i friendslist for å se achievements. å selv om en har masse movement speed + Tactical advantage så funker ikke dette som folk vil ha det til. enten å nuker folk ting, løper uten å gjøre en drit halve mapet for å så nuke resten å kalle det kiting vet ikke jeg.

 

Usj nei får slutte å grine å argre meg, kommer nok til å bare rolle Witch doctor :p makan til OP klasse som ingen bryr seg om i et spill har ikke jeg kommet over på lenge lol, men tross alt, drepe bosser på få sekunder i inferno er noe bare WD's kan ;)

Lenke til kommentar

Dette blir en liten rant.

 

Må lære deg å finne nye inovative måter å spille på da, ikke bare bruke cookiecutter som alle andre..

Hvem sier det er "cookie cutter"? Jeg personlig så ihvertfall ingen guider noe sted før jeg ganske tidlig i spillet begynte å bruke elmental arrow.

AtW

Er ihvertfall det 95% av alla DH spiller med nå ihvertfall., men det finnes måter man kan gjøre minst like mye skade med uten speed og tentakkel baller

 

Petter, om en DH sier til deg, atm på current patch, at Elemental arrow ikke er bra, så burde du for egen skyld rusle videre.

 

La meg forklare å utdype.

 

ok, så av det en DH har idag. så har vi SS, SS er fremdeles den eneste viable survivabilityen vi har. Jo dette fordi svært mange meg selv inkludert har problemet med at vault er bugga, + vault redder deg ikke om et slag allerede er på vei, som bevist flere steder så er det ikke mulig å unngå visse slag.

 

Greit, så da har vi SS; og kiting, jo kiting funker fett, i act 1, litt i act 2. i act 3 kan du vinke farvell til kiting totalt å aldri mer set det igjen før, cydia, å diablo.

 

yes vi har SS; tak gud for at de lot SS være ifred denne gangen.

 

Jo så da er den siste defensen, et bra offense da. Jeg har selv testa med minste res på 981 og høgste res på 1.1k. 60k health roughly. onehita av alt utenom minions etter act 2.

 

Så jo tilbake til at offense er den eneste veien da igjen. Da gjelder det å plaffre bort ting å gå bakover så langt det lar seg gjøre.

 

Så her har vi Nether tenacles, 3% healing som er 100% useless, men det er en skill som gjør nok damage til at vi klarer oss. nok damage til at de aller fleste klarer å gjøre ting, kall meg gjerne whiner eller at jeg tar feil nå, men la oss se på et par ting.

 

Du har Ligtning bolts ss crits stunner, gjør veldig liten damage. denne skillen vil gi deg et fint inblikk i hvor ubrukelig tentacles blir. du har ikke bruk for healinga, du får en minimal aoe radius, å så har du samme damage. (Ikke ball lightning, men lightning bolts)

 

Frost arrow er i og for seg ganske OK, her er problemet dog at invurnable adds blir umulige, for dere som tenker "ja men alle andre klasser har jo alltid hatt dette problemet" nei de har ikke det. La meg utdype, en elite pack med invurnable minions har en forskjellig AI oppførsel, addsa vil være ekstremt klengende her, uansett om det er ranged eller ikke, aggro range er mye høyre, championen selv er veldig tilbakeholden, og minimal aggro range, du kan stå å skyte dem uten at de bryr seg med mindre du går å gir dem en klem. altså både WD og wiz har skills til å klare dette 100% fint, tilogmed det som folk griner er "op" å de gjøre dette med mild sagt crap gear. monks å barbarians har det tøffere, de må klemme på mobsa, kosestund. men de kan da være nær nok å tåler denne abusen.

 

screaming skull, er samme ubrukelige greia. Ball Ligthning har mega aoe, men miniscule damage i forhold.

 

Chakrams er vel den mest ubrukelige greia i hele spillet vil jeg påstå, følger en path, og selv om man tar i beregning pathen, så er det liten damage i forhold, å om mobs ikke står stillt er denne helt udugelig.

 

Rapid fire. jess, der går jeg ikke inpå engang, relativt selvforklarende.

 

impale, går, men er ikke i nærheten.

 

Hele archery listen, med mindre du har 150k dps så kan du egentlig bare se bort fra dette.

 

Det som irriterer meg aller mest, er det at blizzard blindt bare nerfer noe (unksyld språkbruken) til helvete. Gang på gang på gang, driter en lang kabel i hva og hvordan, et helt inkompatibelt QA team, å hvem får støyten for at de driter langt i hva de gjør? de som spiller klassen som blir helt ruinert, hvem er de som får det meste av nerfs til å skje? folk som spiller klasser som har litt større problem, misunelse, å skrike høyest.

 

"Finne andre måter" er jo greit. men når DH ikke får bonus at all, så si, på dodge av dexterity, alt vi har som den beste defensen er en solid offense. for ikke å nevne at det med at folker kiter etter act 2 i inferno er noe seriøst vrøvl.

 

at noen klarer nuke ned 4-6 millioner health elite packs mens de samtidig løper fra den packen er det største sprøytet jeg hører selv. er tross alt i act 4 inferno selv. add meg gjerne i friendslist for å se achievements. å selv om en har masse movement speed + Tactical advantage så funker ikke dette som folk vil ha det til. enten å nuker folk ting, løper uten å gjøre en drit halve mapet for å så nuke resten å kalle det kiting vet ikke jeg.

 

Usj nei får slutte å grine å argre meg, kommer nok til å bare rolle Witch doctor :p makan til OP klasse som ingen bryr seg om i et spill har ikke jeg kommet over på lenge lol, men tross alt, drepe bosser på få sekunder i inferno er noe bare WD's kan ;)

 

Har du vurdert å prøve evasive fire med cover fire runen ? Den er veldig bra til å gjøre opp for aoe skaden som dh mangler. Veldig undervurdert skill som de fleste overser. Rangen på den er mye lengre enn animasjon virker og en av de skillsa jeg tror flere vil få opp øynene for etter denne patchen. Og det med at act 3 er så godt som umulig med dh er bare tull. WD er den klassen som er minst op i spillet så jeg skjønner ikke helt hvor du vil med den ? DH kan ta inferno diablo på 30 sek, hvis meg en wd som gjør det samme ?

Lenke til kommentar

Da har du nok ikke spillt WD i inferno som er OK.

 

freit nok at ikke alt går unna på få sekunder. men WD's har dette ekstremt lett. bortsett fra athene med since 400-500k dps nå? eller er han enda på 350, i dunno.

 

Evasive fire, funker fjell det, problemet oppstår når en ikke kan drepe noe før det dreper deg igjen, så når vi da møter packs med invurnable adds, for eksempel, så har vi fint liten sjangs nå. evasive fire skyter ikke igjennom de 3 addsa som står som et skjold for den slakke championen bak dem som ikke helt orker å bry seg om å komme med på morroa :p

 

Spillte igjennom halve act 3 med evasive fire for å ungå de taliban demonene (ikke rasistisk med eller støtende ment noe som helst) møte de i ei dør er ikke alltid så morro.

 

Det som irriterer like mye som at dette er blizzards fine tankegang er ikke nerfen i seg selv og at den er helt tankeløs og kastet inn i spillet. for tross alt, på bosser så er ikke nether tentacle den aller beste hele tida, hungering med devouring critter fint 200-300k for meg, som hjelper meget pent på mye mer en 150 - 200k på nethertentacles som har større grad av å misse.

 

For tross alt, i all hovedsak, så har denne changen på NT ingeting å si på hvite mobs å det meste av bosser, det er først når du skal prøve å komme fra a til b å ender opp med å tvinges til å restarte i håp om flaks til å få et roll på mapet som du kan få til.

Endret av Kezha
Lenke til kommentar

Det er jo ikke sånn at nether tentacle blir helt ubrukelig så du kan fortsatt bruke den. Men angående wd så har jeg en kompis som har både dh og wd i act 4 inferno og han liker hvertfall dh mye bedre. Men nå er det ikke bare dh som sliter med invulnerable minions, jeg har en wizard og det er ikke favoritten min heller for å si det sånn. Uansett så har blizzard sagt at invulnerable minions er for dumt og at de kommer til å gjøre noe med den i fremtiden så vi får vel bare vente å se.

Lenke til kommentar

Jeg har selv gåde DH og WD, og jeg liker DH bedre. WD er ekstremt bra men er mer gear-avhengig enn DH er, så når jeg kom inn i inferno var det liksom greit å kjøre rett på DH. Må vel gå tilbake til WD nå. Denne patchen kommer til å halvere dps'en min som demon hunter, og siden jeg ikke kan overleve ett eneste slag uansett hva jeg gjør mister klassen den ene gode tingen med seg.

 

Det er synd for det var sykt artig å spille glass cannon, høy dps men ett slag dreper deg = skill. I motsetning til å ha høy feilmargin.

Lenke til kommentar

screaming skull, er samme ubrukelige greia. Ball Ligthning har mega aoe, men miniscule damage i forhold.

 

Chakrams er vel den mest ubrukelige greia i hele spillet vil jeg påstå, følger en path, og selv om man tar i beregning pathen, så er det liten damage i forhold, å om mobs ikke står stillt er denne helt udugelig.

Hvilke acts gjelder dette for? For frem til Inferno act 1 så er jeg ikke enig. Screming skull fungerer bra til å få elite packs på avstand, selv om de ikke blir der lenge, Chakram med razor rune er en av mine favoritter, den har både presisjon og aoe.

Lenke til kommentar

Alt av inferno. på mobs å affixes som har en AI som løper rett frem etter deg er det 0 problem.

 

Men når det kommer til for eksempel,

 

wasps

imps

dread spiders

spiderlings

carrion bats

sucubus

opressor

tormentors

armaddons

Bile Crawlers med molten får AI til å slutte å løpe rett fram og mye mer sporadisk.

Fallen Shaman

Alt av de der slangefolka som vanisher

Act 2 suers, de raske tingene som popper ut av corpse piles, white runspeed = 20% runspeed, elites + champions er 50-70% runspeed på de, så har du sjangs for å få fast som gjør at de bokstavelig talt tar av hehe

Lashers (Stikke handa i bakken å kiler)

 

kommer ikke på flere akkuratt nå i farten men dette er de som fort får AI til å gå bananas, å alt som heter "Presis angriping" går rett ut vinduet.

 

Det som er problemet er at hell act 4 elites osv har 300k health give or take, i inferno har de fleste ikke mindre en 3 000 000 health. når det atpå er sporadisk oppførsel på alt for mye så er det simpelten ikke så mye mulig å gjøre alt for mye, bortsett fra å "dø skyt repeat" taktikker som kommer til å koste skjorta.

 

Hadde blizzard hadd kompetente folk nok så hadde ting blit balansert ut, ikke bare driti inn i spillet fra dag 1. å når ca 2% av playerbasen er på inferno, enda færre er DH, enda færre kommer seg forbi act 1 regardless så er jeg selv da enten en av 0.5% i verden som er hvor jeg er. eller så er det noe spinhakkanes feil hos blizzard.

 

å igjen, det er komme fra a til b som er problemet, i act 4 med mine stats, som linka over, så har ikke jeg sjangs som det er nå på veldig mange av packsa, jeg er MILEVIS fra nok dps atm, til å klare plaffre ned ting, haug å kavevis.

 

Å jeg lurer seriøst på hvordan folk skal klare ta for eksempel Rakanoth nå.Rakanoth som var vanskelig, å veldig krevende om man viste hva man skal se etter, problemet her igjen blir at ekstremt få kommer til å ha nok flaks med preperation til å klare det, så ja, dette er faktisk en boss som går fra å være skill krevende, til å bli flaks krevende :p

 

det er ting som jeg ikke liker med hvordan blizzard driver på med. at vi hele tiden må kompensere å rundtgå flaks å random factors. det er ikke det jeg like å se spillet gå mot, men som tidligere sagt så er dette noe Blizzard North kan, så tviler på at dette kommer til å bli noe å håpe om:P

 

 

alt av de der slikketingene, phasebeasts(har teleport som standard affix å dermed totalt 5 affixes i inferno),

Lenke til kommentar

Det meste av dette er act 2+ inferno. Så fremdeles uenig med deg om hvilke skills som fungerer i act 1 infero, act 2+ kan jeg ikke uttale meg om før jeg kommer dit (har så vidt prøvd meg på starten av act 2, men ble drep to - dø - drep to - dø ... og det gadd jeg ikke).

Lenke til kommentar

act 1 er ikke inferno. period :p

 

Ikke vondt ment mot at folk ikke har gear eller det som trengst for act2 -> men act 1 er ikke inferno. om man var level 50 skulle man neppe hatt for store problemer der :p trege mobs, lite dmg. jeg med statsa jeg linka står 100% stille i act 1 når jeg farmer, mye fordi jeg rett å slett ikke orker å bry meg, å når mobs hitter meg for 7k dmg er det ikke mye farlig å møte i act 1 :p

 

SÅ igjen, ikke ment som vondt eller fornærmende, men alt under act 2 inferno er ikke inferno hehe

Lenke til kommentar

Oioiooi, natalya's set har blitt buffed noe inn i granskauen (discipline regenration far 0.42 til 2.0). Dette er jo sinnsykt. Det frister å kjøpe opp litt av dette settet nå da det vil garantert øke i verdi (med mindre blizzard finner ut at dette var en feil og nerfer det igjen, da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...