Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg mener at den eksamen hadde inspirasjon fra R2. Det var to oppgaver som rent var R2 pensum, spesielt den med trekanten i en graf og kvadrat i en sirkel.

 

Dette er klagesak og jeg anmoder alle å klage til både privatistkontoret og UDIR.

 

Klag....

 

 

E-post, telefon og adresser

E-post:

[email protected] Telefon:

23 30 12 00

Søk etter ansattes telefonnummer og e-postadresse2

Faks:

23 30 12 99

Postadresse:

Utdanningsdirektoratet

Postboks 9359 Grønland

0135 Oslo

Besøksadresser:

Schweigaards gate 15 B

0191 OSLO

Britveien 4

6410 MOLDE

Parkgata 36

2317 HAMAR

Endret av Rembrandt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan oppgaven med kvadrat i sirkel kan være R2-pensum skjønner ikke jeg. Man trenger ikke noe mer enn å vite hvordan man regner ut areal av sirkel (7.klasse?), Pythagoras (8.klasse?) og areal av kvadrat (6. klasse?). Den er selvsagt alt for vanskelig formulert for de fleste ungdomsskoleelever, men at det skulle være en R1-nøtt skjønner virkelig ikke jeg. Ser ikke helt hvordan R2 kommer til nytte heller.

 

Ser heller ikke hvordan den andre oppgaven du nevnte er R2-pensum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mange nok som klager vil sensorene være snillere med poengsetting, sånn jeg har skjønt det i hvertfall. Jeg oppfordrer alle som hadde bare litt problemer med tiden om å sende inn klage på arbeidsmengde i forhold til tid.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke oppgavene var for vanskelige, jeg synes bare arbeidsmengden var for stor i forhold til tiden. Jeg rakk aldri å se over det jeg hadde regnet, og jeg rakk heller ikke å svare på tre deloppgaver. Siden det faktisk var en del flere oppgaver enn på tidligere eksamner så føles det ikke ubegrunnet å klage, så jeg håper at alle som følte det samme skriver til udir og gir beskjed.

Lenke til kommentar

Er det noen som er villig til å skrive en klage som flere kan sende, en slaks "standardklage" slik at det blir lettere for flere å klage.

 

Hadde vært kjempe greit om noen hadde gjort det. :)

 

Jeg oppfordrer alle som er innom forumet å kopiere denne mailen og sende den til udir.

 

Hei, Jeg sender denne mailen i forbindelse med matematikk R1-eksamen, som ble avholdt i går. Jeg vil gjerne klage på nettopp denne eksamen. Jeg vil klage på grunnlag av at jeg fikk for dårlig tid i forhold til arbeidsmengde. I forberedelsestiden jobbet jeg meg gjennom samtlige eksamener fra 2008, og ingen av disse eksamene hadde like stor arbeidsmengde. Det var ikke mulig å se over en oppgave for da mistet man for mye tid. I bunn og grunn var denne eksamen for krevende pga. for liten tid i forhold til arbeidsmengde.

Mvh: Navn /Oppgitt R1-elev

 

Epost adresse udir: [email protected]

Endret av jonjo
Lenke til kommentar

Stiller meg litt uforstående til klaging på lengde da noen av oppgavene var ekstremt korte. Oppgavene 1 var lettere enn ved tidligere år, spesielt 1e er til å le av. 2 og 3 var litt vanskeligere, men på ingen måte tidkrevende om man ikke var helt blank selvsagt. Oppgave 4, 5 og 6 var veldig rett frem, og alle sammen finner man gode fremgangsmåter på vha. lærebok om nødvendig. Og for de som klager på oppgave 10 så var vel den egentlig ikke så vanskelig om man ser løsningen nå i etterkant, dette er på ingen måte utenfor pensum. Og på sannsynlighetsoppgaven (nr. 11) var det jo nesten ingen regning med unntak av c, både a og b var så og si bare å skrive ned svaret. Det som jeg derimot mener at kanskje er litt mer på kanten av pensum er oppgave 7c...

 

Selvsagt ikke utenkelig at noen er uenige med meg i dette, men med gode forberedelser anser jeg ikke denne eksamenen noe lengre tidsmessig selvom det var et høyt antall oppgaver :roll:

 

Stiller meg litt uforstående til klaging på lengde da noen av oppgavene var ekstremt korte. Oppgavene 1 var lettere enn ved tidligere år, spesielt 1e er til å le av. 2 og 3 var litt vanskeligere, men på ingen måte tidkrevende om man ikke var helt blank selvsagt. Oppgave 4, 5 og 6 var veldig rett frem, og alle sammen finner man gode fremgangsmåter på vha. lærebok om nødvendig. Og for de som klager på oppgave 10 så var vel den egentlig ikke så vanskelig om man ser løsningen nå i etterkant, dette er på ingen måte utenfor pensum. Og på sannsynlighetsoppgaven (nr. 11) var det jo nesten ingen regning med unntak av c, både a og b var så og si bare å skrive ned svaret. Det som jeg derimot mener at kanskje er litt mer på kanten av pensum er oppgave 7c...

 

Selvsagt ikke utenkelig at noen er uenige med meg i dette, men med gode forberedelser anser jeg ikke denne eksamenen noe lengre tidsmessig selvom det var et høyt antall oppgaver :roll:

 

Skal sies at jeg kun kladdet de oppgavene som krevde lengre regneoperasjoner, resten førte jeg rett inn, og sparte dermed en del tid der...

Lenke til kommentar

Jeg førte alt rett inn jeg, så ble en del steder hvor jeg måtte sette kryss over det jeg allerede hadde gjort i innleveringen. Kan jeg få trekk for dette? Erfaringsmessig føler jeg at jo mer tid jo flere feil klarer jeg å avdekke, og derfor har jeg ikke tid til å kladde noe særlig, med mindre jeg er veldig usikker.

Lenke til kommentar

Hvis noen her klarte oppgave 7a ville jeg satt veldig stor pris på en framgangsmåte. Jeg har aldri sett en slik type oppgave i enten bok eller tidligere eksamen, virker for meg som den ikke er innenfor pensum i R1. Hvis jeg ikke husker helt feil var det den oppgaven der f(x)=e^-(x/2)

Er ganske sikker på at jeg har løst oppgaver som likner veldig på 7a i tidligere eksamenshefter .Men det er jo også eksamen, så da har er det ikke første gang det har skjedd...

Lenke til kommentar

Det var mange oppgaver, men som flere har sagt så var ikke vanskelighetsgraden veldig høy. Jeg klarte ikke oppgave 7c, og rakk ikke oppgave 10, men det er vel egentlig bare min egen feil, da jeg kladdet alle oppgavene i både del 1 og 2, noe jeg nå har lært av(skal aldri mer kladde). Men det skal sies at det er første gang jeg opplever at jeg ikke har tid til å bruke noe tid på å gruble over de vanskelige oppgavene. Åpnet ikke regelboka en gang i løpet av eksamen, og det gikk i ett fra jeg begynte kl.9 til jeg leverte inn kl.2, likevel hadde jeg rett og slett ikke tid til å gruble noe over oppgave 10 eller 7c.

Jævlig irriterende når jeg nå ser hvor lett oppgave 10 egentlig er! :wallbash:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg mener at den eksamen hadde inspirasjon fra R2. Det var to oppgaver som rent var R2 pensum, spesielt den med trekanten i en graf og kvadrat i en sirkel.

 

Dette er klagesak og jeg anmoder alle å klage til både privatistkontoret og UDIR.

 

Klag....

 

 

E-post, telefon og adresser

E-post:

[email protected] Telefon:

23 30 12 00

Søk etter ansattes telefonnummer og e-postadresse2

Faks:

23 30 12 99

Postadresse:

Utdanningsdirektoratet

Postboks 9359 Grønland

0135 Oslo

Besøksadresser:

Schweigaards gate 15 B

0191 OSLO

Britveien 4

6410 MOLDE

Parkgata 36

2317 HAMAR

 

De to oppgavene der har jo ingenting med r2 og gjøre. Man har ikke geometri i noen type i R2. Heller ikke funksjoner med unntak av trigometri.

Lenke til kommentar

Syns lengden var helt grei, det jeg ikke fikk til hadde jeg ikke fått til med lengre tid. Kanskje. Mitt problem var at jeg hadde en del notater på pc som jeg ikke fikk bruke. Jeg haket ikke av for bruk av pc. Tidligere (ved 1T eksamen) har jeg ikke trengt å gjøre det så lenge jeg ikke skal printe ut noe.

 

Det eneste jeg har og utsette på eksamen var oppgaven med "buen". Jeg forstod rett og slett ikke om de mente lengden på buen eller vinkelen. Oppgaven kunne tolkes i begge retninger. Blir det ikke 5 er det på an igjen til høsten. Skal ta 1T til høsten, så sånn sett mister jeg ikke noe tid. Da leser jeg bare til R1 og slipper og lese til 1T. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...