Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var jævlig mange oppgaver, selv om de ikke var så lenge. Men følte ikke at det var noen helt ekstreme. Men man var veldig avhengig av digital hjelpemiddel. Noen svar var det veldig nytte å ha det + at man kan sjekke om man har riktig i de fleste tilfeller(del 2 naturligvis).

Lenke til kommentar

Hvilke svar fikk dere på oppgave. 11, 7c, og 3c?

 

For min del følte jeg at det gikk knirkefritt til og med oppgave 6, men det tok jævlig med tid. Rakk ikke kontrollregne noen av oppgavene, men var nøye med føringen.

Ble rimelig stressa da jeg så hvor vanskelige en del av de siste oppgavene var. Tror nok 5'ern røyk for min del.

Endret av ZizouJR
Lenke til kommentar

Er så sur på meg selv for at jeg ikke klarte å vise at vinklene var like i 8c, et kvarter etter jeg leverte kom jeg på at det bare var å sette inn. Fikk heller ikke til b) oppgaven. Det er 4 poeng, så det betyr at jeg må ha rett på alt annet dersom jeg kan håpe på en 6er, noe som er veldig avgjørende for meg.

Endret av Rossoneri
Lenke til kommentar

Lol, jeg fikk ikke til 8a. Jeg mistolket oppgaven, og beviste at min tolkning ikke kunne stemme. Om dette gir meg 5 begaar jeg selvmord... Det er umulig aa begripe.

 

Jeg kommer til aa vaere depressive fram til jeg har faat denne karakteren.

 

Herregud.

Lenke til kommentar

Tror det er denne som gjelder:

1- 0 til 16 poeng

2- 16 til 26 poeng

3- 26 til 36 poeng

4- 36 til 46 poeng

5- 46 til 56 poeng

6- 56 til 60 poeng

 

Men det skal sies at det bare er veiledende, og at det også er andre faktorer som spiller inn.. Utregning, føring osv.. OG ikke minst hvordan snittet er. Dersom det viser seg at det var en vanskelig eksamen setter de nok ned kravene noe.

Lenke til kommentar

ZizouJR: takk, naa foelte jeg meg bedre. Jeg har en laerer som sier at logiske veil automatisk ikke gir 6. Jeg burde ogsaa skjelle han ut for aa vaere inkompetent i faget sitt om jeg ender opp med 5. Jeg tok hovedsaklig ikke r1 som privatist fordi jeg kunne trengt laererveiledning for aa vaere helt sikker paa seks. Det er bare tull om jeg faar 5...

 

Maa bare faa det ut. Er veldig frustrert.

Lenke til kommentar

ZizouJR: takk, naa foelte jeg meg bedre. Jeg har en laerer som sier at logiske veil automatisk ikke gir 6. Jeg burde ogsaa skjelle han ut for aa vaere inkompetent i faget sitt om jeg ender opp med 5. Jeg tok hovedsaklig ikke r1 som privatist fordi jeg kunne trengt laererveiledning for aa vaere helt sikker paa seks. Det er bare tull om jeg faar 5...

 

Maa bare faa det ut. Er veldig frustrert.

 

Bare hyggelig. Skjønner at det er frustrerende! Hvilke svar fikk du på oppgave 11(hele), 7c, og 3c?

Lenke til kommentar

Lol, jeg fikk ikke til 8a.

 

Jeg satt også og grublet over den i en hel evighet. Jeg tenkte at x = buelengden, og det ga jo ingen mening. Men de mente selvsagt vinkelen, det var bare ordet 'buen' som forvirret meg. Fikk ikke tid til b og c. :/

Endret av jakk
Lenke til kommentar

Oppgave 7c under. Brukte N-spire ,men fant ikke et verktøy som klarte å gjøre dette automatisk, så ble veldig manuelt. Klarte ikke å få vinklene til å bli helt like(er 2 vinkler like i en trekant er den likebeint). Enig i at den måtte være vinkelrett, den trekanten(er merket det på figuren i oppgave 7)

 

Fikk at x var 1,3 da

 

 

 

post-152172-0-25809400-1338474625_thumb.png

 

 

Oppgave 3 c fikk jeg at arealet var 2. Kommenterte også at arealet ville være 2 uansett hva a var(siden jeg fikk forkortet bort a'ene når jeg regnet arealet)

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

7c var 0.8, etterfulgt av to desimaler jeg ikke husker. Trekanten OAB i 3c har konstant 2 som areal, uavhengig av tangeringslinjen.

 

11 gidder jeg ikke aa skrive. Sitter nemlig paa en iPad med autokorrektur... :p

På 7c, mener du arealet eller x-verdien(de spurte etter begge)?

Lenke til kommentar

7c var 0.8, etterfulgt av to desimaler jeg ikke husker. Trekanten OAB i 3c har konstant 2 som areal, uavhengig av tangeringslinjen.

 

11 gidder jeg ikke aa skrive. Sitter nemlig paa en iPad med autokorrektur... :p

 

Mente 7b :p

Lurer på om jeg fikk 0,92. Hva gjorde du for å få det svaret? Jeg satt bare g(x) inn i N-spire, og fant toppunktet.

Lenke til kommentar

7c var 0.8, etterfulgt av to desimaler jeg ikke husker. Trekanten OAB i 3c har konstant 2 som areal, uavhengig av tangeringslinjen.

 

11 gidder jeg ikke aa skrive. Sitter nemlig paa en iPad med autokorrektur... :p

 

Mente 7b :p

Lurer på om jeg fikk 0,92. Hva gjorde du for å få det svaret? Jeg satt bare g(x) inn i N-spire, og fant toppunktet.

 

Fikk det samme :) Men, hadde så dårlig tid at jeg bare klasket inn funksjonen og fant toppunktet, for deretter å forklare hva jeg hadde gjort. Håper jeg ikke får trekk.

Lenke til kommentar

Det står "Bestem det største arealet som trekanten kan ha.". Sier du at du bruker N-spire og sånn og har riktig svar skal du få full uttelling vel?

 

Jeg forklarte at jeg hadde kommet frem til svaret ved hjelp av graph-funksjonen på kalkulatoren.. Så regner med at det går greit. Er alltid like usikker på hva sensor krever av svar, så på denne eksamenen valgte jeg å føre alt jeg hadde gjort i hver minste detalj, sånn at det ikke skulle være noen tvil :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...