Gå til innhold

Samsung Galaxy S III er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Designet er så som så, jeg syns det kunne vært mye bedre. Og hvorfor har de fortsatt en meny-knapp på bunnen? Den skulle ha blitt byttet med en multitask-knapp.

Samme tenker jeg og...faktisk er designet til Nexus mye bedre...meny-knapp og designet til SIII føles jo som å gå tilbake i tid i forhold til Nexu...men, blir vel til at jeg bytter ut Desire HD'n for SIII allikevel :-D

Lenke til kommentar

Det eneste jeg er sikker på, er at jeg aldri ville vurdert LG 4X, etter hva de gjorde med 2X...

 

Men er det noen som kan forklare meg funksjonen til barometeret og RGB light sensoren? Hvorfor RGB, og finnes det noen apps eller noe som bruker barometeret til noe?

Barometer benyttes til høydemåling som er mer presist enn GPS. Utallige ganger opplevd å ha høydeforskjeller på 60m ved navigasjon på flatvann.

 

Apropos navigasjon på vann så var det veldig skuffende at de ikke hadde IPx7-sert på S3. Dealbreaker og går for Panasonic Eluga Power

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende.

 

Ikke et ord om batteritid. Det viktigste av alt. Sikkert derfor den har trådløs lading, for å ikke slite ut kontaktene..

 

Er du seriøs? Tror du virkelig det er den eneste grunnen til at trådløs ladning er implimentert? Jeg er ikke enig med deg, trådløs lading er det neste store. Om et par år finner du kun billigtelefoner uten denne funksjonen, om enda lengre tid forteller du barnebarna dine om den gangen dere måtte plugge i ledninger overalt i huset for strømtilførsel.

Lenke til kommentar

Ikke et ord om batteritid. Det viktigste av alt.

Da anbefaler jeg en 6 år gammel Nokia. De varte jo glatt i en uke uten problemer. Hovedsaklig fordi man ikke kunne gjøre mer enn å sende SMS og ringe da.... ;) Når man tenker batterikapasitet så glemmer jo ofte folk at man gjør enormt mye mer i dag på en mobiltelefon enn bare for et par år siden.

 

Men tilbake til Galaxy S3: Med batteri på 2100 mAh (mot S2 sitt 1650 mAh) og en ny prosessor som både er kjappere og bruker anslagsvis 20% mindre strøm så er det vel rimelig opplagt at man vil få merkbart mer driftstid ut av en S3 enn av en S2.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men tilbake til Galaxy S3: Med batteri på 2100 mAh (mot S2 sitt 1650 mAh) og en ny prosessor som både er kjappere og bruker anslagsvis 20% mindre strøm så er det vel rimelig opplagt at man vil få merkbart mer driftstid ut av en S3 enn av en S2.

Ikke så helt sikkert på om totalen blir større enn ved S2 allikevel. Salgspoenget til S3 over S2 er implementering av funksjoner som skal ha input fra ørten sensorer. Større skjerm vil trekke mer selv om teknologien skal være noe mer strømgjerrig på ny skjerm. Så finnes det tilslutt mange apps som er utrolig dårlig optimalisert mtp bruk av kjerner.

Lenke til kommentar

Men tilbake til Galaxy S3: Med batteri på 2100 mAh (mot S2 sitt 1650 mAh) og en ny prosessor som både er kjappere og bruker anslagsvis 20% mindre strøm så er det vel rimelig opplagt at man vil få merkbart mer driftstid ut av en S3 enn av en S2.

 

Tror du ikke den skjermen spiser opp det forspranget ganske fort ?

Lenke til kommentar

Skuffende.

 

Ikke et ord om batteritid. Det viktigste av alt. Sikkert derfor den har trådløs lading, for å ikke slite ut kontaktene..

 

Er du seriøs? Tror du virkelig det er den eneste grunnen til at trådløs ladning er implimentert? Jeg er ikke enig med deg, trådløs lading er det neste store. Om et par år finner du kun billigtelefoner uten denne funksjonen, om enda lengre tid forteller du barnebarna dine om den gangen dere måtte plugge i ledninger overalt i huset for strømtilførsel.

Misforså meg rett, tråløs lading er fett og det blir det nok bare mer og mer av. Jeg setter det på spissen fordi Jeg savner å høre noe om batteritiden. Siden det ikke er nevnt antar jeg at det ikke er gjort noen nyvinninger der og det er like dårlig som vanlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott telefon med OK design, regner med den ser og føles bedre ut når man får den foran seg. Det som derimot var en skuff spør du meg, er at man må holde inne Hjem-knappen for å få frem multitaskmenyen. Da liker jeg mye bedre slik det er på One X med egen multitask-tast. Akkurat det irriterer meg på kjærestens S2, er litt stress å holde inne en fysisk knapp.

 

Men ang. det: hva gjør man på One X (og andre med multitask-tast i stedet for "Mer"-tast) når man skal få opp "Mer"-menyen som S3, S2 osv har? Har ikke Android selv, så mulig dette er et banalt spørsmål.

 

Tror nok det blir S3 på meg.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Så hele presentasjonen og de presenterer et godt produkt for all del, men mye av fokuset var på tjenester (S something) som ser kule ut, men som man egentlig ikke trenger og de fleste ikke vil bruke i praksis. Buddy share var forsåvidt greit nok, men siden den uansett bruker BT eller Wi-Fi (fikk ikke med meg hvilken) til å dele innholdet er det litt meningsløst i forhold til å bare longpresse et element og dele via BT, slik alle nyere Android telefoner kan.

 

At telefonen "ser deg" og holder skjermen aktiv mens du ser på er også egentlig bortkastet. Greit om du kanskje sparer knappen for noen trykk, men vanligvis vil det å sette auto-lock/dim til "aldri" være uproblematisk, da de fleste låser skjermen når de legger den fra seg uansett.

 

De to funksjonene som dog så praktiske ut var det direct call greiene fra SMS, og at du kan legge inn ulike gestures på lock-screenen for å starte forskjellige apper. F.eks så jeg i en video av engadget at du kan long-presse skjermen samtidig som du snur telefonen for å starte kameraet. Dog er det ikke hverken mer/mindre intuitivt enn systemet til HTC Sense versjon 3 og 4 hvor du trekker snarveier inn i ringen.

 

Trådløs lading ser også stilig ut, og er helt klart en unik feature som veldig mange vil falle for, inkludert undertegnede.

 

En ting som jeg må se med egne øyne for å bedømme er skjermen. Ser vi på forrige generasjon, SGS2 vs. HTC Sensation, var sistnevnte overlegen når det kom til lysstyrke og bruk i dagslys, mens førstnevnte var overlegen på farger og innendørs bruk. SGS3 får PenTile skjerm, noe jeg hater som pesten etter å ha brukt Lumia 800 i et par måneder, men det må nesten sees først.

 

At noen klarer å dra frem WP i en kamp mot Android er for meg et under. Etter å ha brukt WP 7.5 i et par måneder er det i hvert fall ingen tvil hos meg, ICS er det overlegent så det synger etter. For en hjernedød opplevelse der alt er låst og bestemt for deg så er WP helt supert, men ønsker du å personalisere telefonen og få den til å virke akkurat som du vil er Android overlegent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

lol, pentile. Kos dere med synlige piksler

Var det alt du hadde å komme med? Du begynner å bli slapp :p

 

Altså, mye å forvente at jeg skal overgå måten samsung troller seg selv på. Lanserer du dette her som flaggskip er flåta di på vei mot havets bunn.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...