Gå til innhold

Samsung Galaxy S III er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en smule skuffende, hypet opp i taket av Samsung og det eneste spesielle er trådløs lading? Den ene tingen jeg dessverre ikke var spesielt interessert i i utgangspunktet.

 

Førsteinntrykket av designet / utseende er heller dårlig, avrundede kanter var inn for 4-5 år siden. Nå er ikke utseende alt, men når du kombinerer blank plastikk med avrundede kanter så blir det for mye av det gale for min del hvertfall..

 

 

Ikke noe spesielt med prosessoren heller for utenom at den er noe høyere klokket enn hva andre aktører i markedet har kjørt på med, og de har tydeligvis prioritert prosessor fremfor GPU og jeg vet ikke helt om jeg er enig i den vurderingen, spesielt ikke når du kjører på med 720P oppløsning. Oppløsningen er jo finfin da, men så er det pentile som setter en demper på det hele og 4.8" blir nok i største laget for meg det også.

 

 

Så alt i alt så er jeg skuffet over telefonen, på mange måter så syntes jeg Galaxy SII er like aktuell og da er det litt bom fra Samsung sin side. Selve pressekonferansen ble akkurat som jeg trodde, Samsung skal kopiere Apple men klarer ikke å levere i det hele tatt, det er noe av det mest pinlige jeg har sett på lenge.. Og hvor vil Samsung med dette, de klager på Samsung sin PR og pressekonferanser også skal de kjøre akkurat det samme selv.. Dobbeltmoral anyone? Enda pinligere blir det jo når de ikke klarer å gjennomføre det på noen god måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hadde Apple lansert trådløs ladning ville det vært en revolusjon, just saying. Og når det kommer til design er jo ikke akkurat S2 noe lekkerbisken. Der var det bare jævlig godt håndverk som gjorde det til en bestselger. For min del blir det nok kjøp i påvente av at windows 8 blir et reelt valg på mobil, evt den nye iphone om den blåser meg vekk med specs. Design er for meg likegyldig på en så liten ting som stort sett bare er en skjerm, og oppholder seg mesteparten av sin levetid i lomma mi.

Lenke til kommentar

Det har vært noen bilder på nettet som antyder at Apples neste telefon kan få formen til en amerikansk fotball. Det hadde vært knall. Telefoner i dag er blitt kjedelige designmessig.

Det eneste spesielle med denne er jo at den kommer i andre farger enn svart.

Selv driter jeg i hva som er inni. Det er uansett marginale endringer mellom generasjoner av toppmodeller. Skjønner egentlig ikke hvordan det er mulig å kjøpe ny telefon hver 3-6 måned uten å kvalifisere til luksusfellen.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

Hadde Apple lansert trådløs ladning ville det vært en revolusjon, just saying.

Beklager å måtte skuffe deg, men trådløs induksjonslading er ikke noe nytt, heller ikke for smarttelefoner - f.eks kom Palm med sin løsning på dette, kalt Touchstone, allerede i 2009.

Kan imidlertid ikke se noe som tyder på at dette er noe enklere, bedre eller mer effektivt enn å plassere telefonen i en dock for lading gjennom en dertil egnet kontakt, slik jeg er vant til med iPhone. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Hadde Apple lansert trådløs ladning ville det vært en revolusjon, just saying.

Beklager å måtte skuffe deg, men trådløs induksjonslading er ikke noe nytt, heller ikke for smarttelefoner - f.eks kom Palm med sin løsning på dette, kalt Touchstone, allerede i 2009. Kan imidlertid ikke se noe som tyder på at dette er noe enklere, bedre eller mer effektivt enn å plassere telefonen i en dock for lading.

 

Facetime var heller ikke noe nytt, men alikavel kalte Apple det for noe nytt og revolusjonerende :rofl: .

 

Men ganske morsomt at du ikke tok poenget til det han sa til deg.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nesten litt komisk og lese hvor mange som kun bryr seg om design. Er jo bare ett fåtall her som er interessert i hardwaren og teknologien på denne telefonen :nei2:

 

Ekte menn driter i hvordan den ser ut. Det er innholdet som teller mest.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde Apple lansert trådløs ladning ville det vært en revolusjon, just saying.

Beklager å måtte skuffe deg, men trådløs induksjonslading er ikke noe nytt, heller ikke for smarttelefoner - f.eks kom Palm med sin løsning på dette, kalt Touchstone, allerede i 2009. Kan imidlertid ikke se noe som tyder på at dette er noe enklere, bedre eller mer effektivt enn å plassere telefonen i en dock for lading.

Du feilet på å se poenget mitt, som han over meg poengterer. Forøvrig er det selvfølgelig enklere å legge mobilen på ei matte kontra å trø den ned i en dock. Samme latskapen gjelder jo når jeg kaster jakken i stolen isteden for å henge den opp på knaggen som er rett ved. Det er også stor gadget-faktor over det, og slikt selger.

Endret av Hyrlen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nesten litt komisk og lese hvor mange som kun bryr seg om design. Er jo bare ett fåtall her som er interessert i hardwaren og teknologien på denne telefonen :nei2:

 

Ekte menn driter i hvordan den ser ut. Det er innholdet som teller mest.

 

 

Det beste er en god balanse av begge deler, og hva er så spesielt med innmaten her da? 720P pentile skjerm har vi sett før (Galaxy Note), Cortex-A9 har vi sett før dog ikke med disse frekvensene, GPU-en har vi sett før dog ikke med disse frekvensene. Igjen så er det stort sett bare trådløs lading som er nytt med Galaxy SIII og det er jo relativt skuffende, spesielt så mye som Samsung har hypet på forhånd.

Lenke til kommentar

Nesten litt komisk og lese hvor mange som kun bryr seg om design. Er jo bare ett fåtall her som er interessert i hardwaren og teknologien på denne telefonen :nei2:

Er ikke så veldig mye revelusjonerende på hardware-fronten da...

Vil vel kalle det mer en evolusjon. Quad-core ARM shipper allerede i form av Nvidia Tegra 3 i blant annet HTC One X. GPU er i bunn og grunn en overklokket versjon av den som allerede er i SII. På radio-fronten er det heller ikke noe nytt, kun 3G, men det kommer til å komme en egen 4G versjon for USA til sommeren. NFC er jo standard da, men det er heller ikke noe nytt, flere andre produsenter har allerede det.

Software skal jeg ikke uttale meg noe om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"SII fikk tyn for at den var skranglete og av plast."Hvor har du det fra?

 

Det kan jeg skrive under på at den er.

Den føles så lett og plastikk-aktig at det virker som det er en billig leke istedet for en telefon til noen tusen. Har selv HTC Sensation og alle som har testet begge de telefonene vil si at HTC-en virker som den med best byggekvalitet. Den er også tyngre, men det gjør bare at den virker mer solid.

Lenke til kommentar

@Hyrlen: Så du er enig med JuBi, og poenget ditt var at "ekte mannfolk" er spec-wankers med dårlig finmotorikk og manglende ordenssans? ;)

For min del tror jeg de fleste er mer opptatt av funksjon og brukbarhet, enn av nerdete detaljer om hva som er inni en telefon.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@Hyrlen: Så poenget ditt var at "ekte mannfolk" er spec-wankers med dårlig finmotorikk og manglende ordenssans? ;)

For min del tror jeg de fleste er mer opptatt av funksjon og brukbarhet, enn av nerdete detaljer om hva som er inni en telefon.

Spot on! Var forøvrig ikke jeg som kom med frasen "ekte menn", og jeg er ikke enig med jubi. Jeg vil ha min eventuelle S3 i svart, slik at den matcher resten av pc-utstyret ;)

 

Forøvrig rart at en mac-mann( antar jeg) er kritisk trådløs ladning, er jo slik funksjonalitet apple higer og maser etter. Og bare for å ha det klart, jeg har ingen egg i noen leire.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Den føles så lett og plastikk-aktig at det virker som det er en billig leke istedet for en telefon til noen tusen.

Det er merkelig hva folk legger vekt på - jeg har selv en Galaxy S2 og det jeg tenker på neste hver eneste gang jeg av en eller annen grunn bruker kjærestens iPhone 4s er 'Herregud så tung og klumpete denne er'.

 

Jeg setter ikke noen som helst likhetstrekk mellom tyngde og kvalitet i det hele tatt når det gjelder mobiltelefoner - snarere tvert i mot, spesielt med tanke på de utallige iPhone 4 jeg har sett med sprukket eller knust skjerm eller bakdeksel så anser jeg akkurat den telefonen som en designmessig fadese av dimensjoner med tanke på hvor lite den tåler.

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten litt komisk og lese hvor mange som kun bryr seg om design. Er jo bare ett fåtall her som er interessert i hardwaren og teknologien på denne telefonen :nei2:

 

Ekte menn driter i hvordan den ser ut. Det er innholdet som teller mest.

 

Ekte menn, eller voksne mennesker i det hele tatt, er naturligvis opptatt av design når innmaten i alle toppmodeller dekker de aller flestes mobiltelefonbehov.

 

Etter hvert vil det antagelig være design/størrelse/vekt, hvor røff behandling den tåler og batterilevetid som vil være avgjørende for hvilken telefon man kjøper, i tillegg til pris. Det vil være minimale forskjeller på specs som skjermkvalitet eller prosessor, og da vil også færre bry seg.

 

Jeg skulle uansett ikke ha denne siden jeg allerede sitter med S II, men hvis jeg fortsatt hadde Desire ville jeg likevel ventet på noe bedre når denne er så stygg som den er.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

"SII fikk tyn for at den var skranglete og av plast."Hvor har du det fra?

 

Det kan jeg skrive under på at den er.

Den føles så lett og plastikk-aktig at det virker som det er en billig leke istedet for en telefon til noen tusen. Har selv HTC Sensation og alle som har testet begge de telefonene vil si at HTC-en virker som den med best byggekvalitet. Den er også tyngre, men det gjør bare at den virker mer solid.

 

Det er ingenting å utsette på byggekvaliteten på S II, i hvert fall ikke på mitt eksemplar. Plast er gull. Veier lite og virker solid.

 

Jeg skulle bare ønske at baksiden var mindre glatt, men det handler ikke om hvor solid den er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herlig å få se at ENDERLIG så kommer det noen telefoner med induktiv lading. Ja så slapp man neimen å måtte bruke masse penger og tid på å fikse noe slikt selv.

 

 

Noen som har noen formening eller hørt noe om maksimale avstanden mellom mobilen og denne såkalte ladematta? Hadde den klart lenger enn en cm så hadde det forbedret funksjonaliteten betraktelig.

Hadde vært gøy å delvis integrere det i nattbordet, for deretter å få en langt lettere hverdag, og ingen morgener uten strøm på mobil, eller vekkerklokker som ikke ringer pga tomt batteri.

 

Har vært mer enn en fuktig fest på byen som har medført at man har glemt å dra frem kabelsalaten med mobilladere (madammen skal jo også ha lader til sin SII). Eller bare det faktum at man skal strekke etter mobilen (gjerne også over en ekstra person), for deretter å dra ned alt som er på bordet pga ladekabel.

++ problemer som at ladekontakten blir slitt pga samme grunn etc.

 

Sist men ikke minst så elsker jeg nye fremspring som egentlig burde vært på markedet for mange år siden.

 

Ekte menn, eller voksne mennesker i det hele tatt, er naturligvis opptatt av design når innmaten i alle toppmodeller dekker de aller flestes mobiltelefonbehov.

Ekte menn bryr seg da fint lite om hvor godt en mobil dekker andres mobiltelefonbehov. Det ekte menn bryr seg om er å vite hva man SELV trenger, og hva man deretter burde kjøpe for å dekke sine krav. :dremel: De flyr ikke som noen våryre bimboer på shopping etter mobil fordi det moteriktig. Eller lar seg "lure" av de selskapene som skriker høyest.

 

For ekte menn følger ikke saueflokken. Egentlig synd SII ble så mainstream og populær som den ble. Etter et halvt år så har jo nesten alle den (alt fra lærere, søsken og selv dama)

Man ble ikke sett på som noen pioneer som har peiling, til tross for at den ble bestilt like etter lansering.XD

:tease:

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

LOL.. det var jo smart siden du kan velge blant en haug med forskjellige Launchere..

 

Epic fail... ^^

 

Uffda, traff jeg en fanboy-nerve? Å bytte launcher hjelper vel lite om man ikke like resten av touchwiz. Det som var mest irriterende var den latterlige låseskjermen. Og jeg gidder ikke roote eller bruke uoriginle roms for å fixe det.

 

Når det er sagt så er telefonen genial, men jeg er ikke en fan av interfacen.

 

"Bilde"

 

 

Er dere gamle? 12?

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekte menn bryr seg da fint lite om hvor godt en mobil dekker andres mobiltelefonbehov. Det ekte menn bryr seg om er å vite hva man SELV trenger, og hva man deretter burde kjøpe for å dekke sine krav. :dremel: De flyr ikke som noen våryre bimboer på shopping etter mobil fordi det moteriktig. Eller lar seg "lure" av de selskapene som skriker høyest.

 

For ekte menn følger ikke saueflokken. Egentlig synd SII ble så mainstream og populær som den ble. Etter et halvt år så har jo nesten alle den (alt fra lærere, søsken og selv dama)

Man ble ikke sett på som noen pioneer som har peiling, til tross for at den ble bestilt like etter lansering.XD

:tease:

 

Aner virkelig ikke hvordan dette skal være et svar på det jeg skrev :roll:

Endret av LHUS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...