Gå til innhold

Samsung Galaxy S III er lansert


Anbefalte innlegg

Hvordan hver enkelt oppfatter menyer og interface blir jo fullstendig subjektivt, så er ikke så veldig rart at folk har ganske så mange forskjellige meninger rundt det temaet. Med som sagt så har du jo alternativer om du liker å trikse litt når du kjører Android.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Latterlig at man ikke kan flytte apps til eksternt minnekort!

Hvor mange apps har du tenkt å fylle den med?

Ikke så mange, men jeg bruker spotify, og har virkelig bruk det ekstra minnekortet. Med "extreme quality" på offline sanger blir det fort fullt. Pleier å bare sette et par lister offline, det blir fort et par tusen sanger som surrer på random, så de innebygde 10GB gikk fort gitt. Mens det eksterne minnekortet på 32GB forblir urørt.

 

Det er generelt idioti å sette begrensninger på lagring, det har historien vist utallige ganger. Lagringsplass i diverse saker og ting har vært begrenset fordi produsenten har tenkt som så at "Nei, de får ikke bruk for mer enn dette.". Noen lærer aldri.

 

Jeg har prøvd å søke etter måter å få apper, i det minste spotify, til å bruke det eksterne sd-kortet, men har ikke klart det. Så om du finner en måte er jeg dypt takknemnlig. Har ikke ønske om å roote'n, men om det er det som skal til...

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Ut over det, skal du også kunne gå i noe som vil ligne dette:

 

Innstillinger -> Administrer programmer -> Velge "På SD-kort", og huke av alle appene du ønsker at skal legge seg på SD-kortet.

 

Det er i hvert fall akkurat slik jeg gjør på Galaxy Xcover, som er den jeg har tilgjengelig akkurat nå.

Lenke til kommentar

Latterlig at man ikke kan flytte apps til eksternt minnekort!

Hvor mange apps har du tenkt å fylle den med?

Ikke så mange, men jeg bruker spotify, og har virkelig bruk det ekstra minnekortet. Med "extreme quality" på offline sanger blir det fort fullt. Pleier å bare sette et par lister offline, det blir fort et par tusen sanger som surrer på random, så de innebygde 10GB gikk fort gitt. Mens det eksterne minnekortet på 32GB forblir urørt.

 

Det er generelt idioti å sette begrensninger på lagring, det har historien vist utallige ganger. Lagringsplass i diverse saker og ting har vært begrenset fordi produsenten har tenkt som så at "Nei, de får ikke bruk for mer enn dette.". Noen lærer aldri.

 

Jeg har prøvd å søke etter måter å få apper, i det minste spotify, til å bruke det eksterne sd-kortet, men har ikke klart det. Så om du finner en måte er jeg dypt takknemnlig. Har ikke ønske om å roote'n, men om det er det som skal til...

 

OBS: Krever root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410262

Lenke til kommentar

Du skal kunne velge det inne på settings i Spotify.

Det kunne i hvert fall jeg.

Jeg kan garantere deg at Samsung ikke har gått imot alt de har gjort tidligere, og gjort minnekortet utilgjengelig. Både Galaxy S, Galaxy S2, Galaxy Xcover, og Galaxy 5 har denne muligheten, som jeg har prøvd.

 

Ut over det, skal du også kunne gå i noe som vil ligne dette:

 

Innstillinger -&--#62; Administrer programmer -&--#62; Velge "På SD-kort", og huke av alle appene du ønsker at skal legge seg på SD-kortet.

 

Det er i hvert fall akkurat slik jeg gjør på Galaxy Xcover, som er den jeg har tilgjengelig akkurat nå.

Jeg tror man kunne stille det inn i Spotify før, men ikke med dagens versjon. Jeg har lest om folk som la inn en eldre spotify og stilte inn hvor musikk skulle lagres før de oppgraderte, men da jeg gjorde det bare klikka hele appen. Håper spotify gjeninnfører muligheten for å stille inn hvor musikken lagres.

 

Og når det kommer til applikasjonsstyringen, den knappen som skulle vært der, som det skulle stått "move to sd", den er rett og slett ikke der. Ikke mulig over hodet. Jeg frykter dette er noe som er tilfellet på de nyeste samsungene, både galaxy note 2 og galaxy camera, og kanskje nettbrettene også..

 

Det første jeg fikk spørsmål om i det jeg tok i bruk kameraet, var om jeg ville bruke det eksterne minnekortet for lagring av kamerabilder og video, så jeg holder en knapp på at dette ene og alene noe samsung selv har satt en begrensning på..

 

Nettopp, det var det jeg fryktet. Takk likevel!

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...