Gå til innhold

The Elder Scrolls Online kunngjort (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.eurogamer...leaked-detailed

 

Høyrest ut som om dei går hardt inn for å gjere spelet så lite interessant som mogleg. Godt jobba. Tredjeperson, hotbar, og restriktive klassar er vel omtrent stikk motsatt av det dei fleste ser i samband med TES.

 

And also:

 

Gamers join one of three factions, each with three playable races. There's the north eastern Ebonheart Pact (nords, dark elves, argonians); the southerly Aldmeri Dominion (high elves, wood elves, khajiit); and the north westerly Daggerfall Covenant (bretons, redguards, orcs).

Spillet utvikles av Zenimax Online Studios, og ifølge Game Informer vil det foregå 1000 år før hendelsene i seriens ferskeste spill, Skyrim.

 

Desse tre faksjonane er fullstendeg på tryne med høve til omtrent alt av det som allereie er etablerte av politiske og rasemessige motsetningar. Utruleg lat design. Forstår heller ikkje resonnementet bak avgjerda med å plassere det i fortida, når dei kunne ha plassert det etter Skyrim og dermed unngått å måtte blatantly retconne store deler av universet. Innanfor den tidsramma (rundt 2E800-noko, om eg har rekna rett) er det berre Aldmeri Dominion som tidlegare er etablerte. Ebonheart vart til dømes ikkje grunnlagt før tidlegast 3E414, så kor gjennomtenkte desse namna er, veit eg ikkje.

 

Oh well. Vekkasta potensiale.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Selvfølgelig måtte de prøve å melke en av tidenes beste spillserier. Oi som jeg gleder meg til å se haugevis med idioter hoppe rundt og gjøre mest mulig quests raskest mulig!

 

Kunne ikke de heller fokusert ressursene på TES VI heller?!

 

Rimelig sikker på at utviklingen av TES online og Skyrim har hatt to forskjellige budsjett og at hadde zenimax ikke laget ett MMO ville ikke de penga blitt spyttet inn i Skyrim. Zenimax har vel sett potensiale med ett MMO og villet lage det, men Bethesda har jo sagt gang på gang de vil ikke lage ett MMO i sitt studio og det er jo bra.

Lenke til kommentar
The gameplay is Elder Scrolls squashed to fit a lag-conscious and balance-conscious MMO world - i.e. real-time combat is out, and classes, levels, hot bars and a third-person viewpoint are in.

 

Jepp lukter hero engine lang vei her, alt som mangler er sluggish combat og ability delay i beskrivelsen.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

"The graphics are stylised with a tint of cartoon, in a way reminiscent of Kingdoms of Amalur: Reckoning. The gameplay is Elder Scrolls squashed to fit a lag-conscious and balance-conscious MMO world - i.e. real-time combat is out, and classes, levels, hot bars and a third-person viewpoint are in."

 

>.<

 

Tipper dette ikke blir kjøpt med det første....

Lenke til kommentar

Det jeg ser frem til er et MMO spill hvor man har kontroll over combat systemet. Altså at man må sikte for å skyte, kan unngå angrep etc. I Teorien vil man kunne ta siste instance i lvl 1 dersom man er veldig god i spillet.

Om TESO beholder skyrim sitt combat system, så kan jeg se for meg et kjøp. Om det blir standard-MMO combat system som baserer seg på 1-9(0) og skills hvor man må være i lvl x for å klare ting, så er det nogo for min del

Lenke til kommentar

Det er jo på ingen måte representabelt. Correct me if I'm wrong, men så vidt jeg kan finnes ikke engang White Gold Tower i Arena.

Nei, det gjør det ikke, men selve byen rundt finnes. De største byene har vi jo visst om siden Arena. Windhelm, Riften, Whiterun og flere kunne jo besøkest der. Litt artig, selv om det er som du sier, overhodet ikke representativt for hvordan de ser ut i eventuelle senere spill, kanskje med unntak av klima.
Lenke til kommentar

Dette har potensiale til å bli meget bra, eller meget dårlig. Jeg håper bare de lar oss beholde førsteperson stilen, og at vi slipper autoangrep med cooldowns som world of age of starwars... Har du mana, så burde du klare å kaste dine spells, har du stamina, bør du kunne angripe, så får det heller være stamina og mana som setter begrensningene, mye mer troverdig.

Og la meg for gudsskyld slippe å merke fienden, for så å trykke på et gitt nummer på tastaturet for å gjøre et angrep... La meg heller få lov til å bevæpne hver arm med det jeg vil bruke, og bruke det med høyre og venstre hånd... Om det er magi, sverd, stav, øks eller en wabbajack så la meg svinge det slik jeg vil, og ikke ved hjelp av forhåndsprogrammerte numeriske tastetrykk... Can I get an amen?

 

Edit: Nevermind, etter å ha lest litt mer på forumer rundt om og her skjønner jeg at alt jeg har sagt er bare å glemme.... Jaja, da får vel dette like mye interesse fra min sin side som alle andre mmo'er... Null....

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

Dette har potensiale til å bli meget bra, eller meget dårlig. Jeg håper bare de lar oss beholde førsteperson stilen, og at vi slipper autoangrep med cooldowns som world of age of starwars... Har du mana, så burde du klare å kaste dine spells, har du stamina, bør du kunne angripe, så får det heller være stamina og mana som setter begrensningene, mye mer troverdig.

Og la meg for gudsskyld slippe å merke fienden, for så å trykke på et gitt nummer på tastaturet for å gjøre et angrep... La meg heller få lov til å bevæpne hver arm med det jeg vil bruke, og bruke det med høyre og venstre hånd... Om det er magi, sverd, stav, øks eller en wabbajack så la meg svinge det slik jeg vil, og ikke ved hjelp av forhåndsprogrammerte numeriske tastetrykk... Can I get an amen?

 

Det kjem vel fram av dei lekka GI-sidene og oppsummeringa til Eurogamer at det er nøyaktig det motsatte av det du vil ha som kjem til å faktisk vere i spelet. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kjem vel fram av dei lekka GI-sidene og oppsummeringa til Eurogamer at det er nøyaktig det motsatte av det du vil ha som kjem til å faktisk vere i spelet. :p

 

Hehe, jeg rakk akkurat å redigere posten før du postet svar, men ja, det gjør det.... Beste forslaget jeg har hørt så langt i dag, var en som nevnte på dagbladet. Hva med TES med coop muligheter alla borderlands? Det hadde jo vært kult om man kunne være 2-8 personer som oppholdt seg i det samme landet og som gjorde litt forskjellig. Slik at om en av dine kompiser hadde klarert en hule så ville denne vært klarert og quest ville vært fullført. Med autogenererte quest og med tilfeldige møter rundt om så ville jo verden aldri bli tom for ting å gjøre, men fortsatt ville det være mulig å ha en mening med alt sammen.... Jeg tror det kunne blitt knall... Man kan drømme...

Lenke til kommentar

Det kjem vel fram av dei lekka GI-sidene og oppsummeringa til Eurogamer at det er nøyaktig det motsatte av det du vil ha som kjem til å faktisk vere i spelet. :p

 

Hehe, jeg rakk akkurat å redigere posten før du postet svar, men ja, det gjør det.... Beste forslaget jeg har hørt så langt i dag, var en som nevnte på dagbladet. Hva med TES med coop muligheter alla borderlands? Det hadde jo vært kult om man kunne være 2-8 personer som oppholdt seg i det samme landet og som gjorde litt forskjellig. Slik at om en av dine kompiser hadde klarert en hule så ville denne vært klarert og quest ville vært fullført. Med autogenererte quest og med tilfeldige møter rundt om så ville jo verden aldri bli tom for ting å gjøre, men fortsatt ville det være mulig å ha en mening med alt sammen.... Jeg tror det kunne blitt knall... Man kan drømme...

Ja det og sex med alver

Lenke til kommentar

 

Dummeste jeg har hørt!

MMOer er ikke annet enn enn 20-timers opplevelse draaaaaaaaaaaaaaaatt ut i det lengste med løping og grinding.

 

Nei, server oss heller de gode historiene slik at vi kan kose oss med de alene i vårt eget tempo. Jævla MMO-mas.

 

Common sense er som regel dumt i de uinteressertes øyne. Det at DU ikke liker MMOs tilsvarer ikke en representativ bedømmelse av MMO-sjangeren. Bare tenk på hvor mange spillere WOW hadde i en periode - 12mill? Det er en del og ER representativt med tanke på hvor suksessfullt MMO-sjangeren faktisk er.

 

One word: Guild Wars 2.

 

 

Å løpe rundt med "evig liv" ødelegger hele innlevelsen, for min del. Karakterer som dukker opp under navn som D3ath4U, eller Hax0r666, ødelegger enda mer. Slike ting er typisk for MMO spill.

 

Det er synd at du ikke liker MMO-spill men for å være ærlig så bryr jeg meg ikke. :)

 

 

Var det første avsnittet òg til meg? Eg er innforstått med den interne strukturen i Bethesda-land, ta det med ro. :)

At TES følg historiske mønster - om du er ganske liberal med bruken av historisk - kjem nok aldri til å overstyre det faktum at det først og fremst er ein enormt innbringande IP, som dermed kjem til å leve til han ikkje lenger er innbringande.

Uansett, hero engine er ikkje berre dårleg frå eit teknisk perspektiv, men den er spesifikt designa for å by på ein fullstendig uoriginal EQ/WoW-klone-oppleving. Noko som ikkje tyder på at originalitet er ambisjonen. Ut i frå artikkelen høyres spelet ut som "DAoC i Tamriel".

 

Jeg er like rolig som en sommerfugl..

 

Det jeg mener er at dette MMO spillet har vært i utvikling over mange år og Skyrim var ikke akkurat helt forferdelig, eller? Med andre ord så har både dette MMO spiller og Skyrim blitt utviklet samtidig uten at det har ført til noen problemer. Som de fleste sikkert har lagt merke til så er Bethesda ganske målrettet og bryr seg ikke så veldig mye om hva forbrukerne mener. Med andre ord så er jeg sikker på at de fortsetter slik de alltid har gjort.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at dette MMO spillet har vært i utvikling over mange år og Skyrim var ikke akkurat helt forferdelig, eller? Med andre ord så har både dette MMO spiller og Skyrim blitt utviklet samtidig uten at det har ført til noen problemer.

 

... Om du ser vekk i frå at TES Online kjem til å drepe seg sjølv med å vere så generisk som mogleg? Klart dei kan utvikle spel samstundes når det både praktisk og faktisk er to separate prosjekt gjennomført av to separate studio. Eg har aldri tvilt på det, eller at TES kjem til å halde fram med SP-spel - berre observert at når høgast mogleg "monetization" vert styrande, så kan ein ikkje tillate seg å ha ein IP utan multiplayer-komponent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...