Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke verst. Tok ikke lange tiden før dobbeltkjerner kortet kom. Hvor blir det av HD7990? Med det forspranget AMD hadde så hadde jeg forventet at de var først ute igjen.

 

Tidenes høyeste pris er vel å ta litt hardt i, den æren går til Asus ROG MARS II. :p

 

Men dette er bra, for med GTX690 ute av veien, så kan vi se fremover til GTX780 (GK110). Var det til høsten det skal komme?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...
Da spiller du ikkje Battlefield 3 online :p

 

Jeg hadde ett GTX 460 før og det taklet nå BF3 på Ultra online.

Nå har jeg da gått over til 7970 siden jeg har 3 skjermer.

 

Lenke til kommentar

Rimlig meningsløst, men håper de snart kommer ut med GTX 670 og 660.

 

AtW

 

Hvorfor er det meningsløst? hvis man har 120hz skjerm og spiller BF3 online (for å ta et eksempel), og man vil ha eyecandy så krever det heftig maskinvare for å holde 120fps. jeg har 2 stk 7970, og det er mange situasjoner der jeg havner langt under 120fps,

 

Jeg tror att folk glemmer helt av att det finnes 120hz skjermer. :)

 

Fordi det er ett stort dyrt, bråkete kort med svært begrenset bruksområde (BF3 med full eyecandy på 120 Hz er svært begrenset), som raskt vil tape seg i verdi. For all del, vi gjør alle endel tåplige kjøp utifra ett rasjonelt synspunkt, inkludert meg. Men det er ikke noen vits å gå rundt å late som det er ett lurt kjøp :)

 

AtW

 

Det finnes svært få lure kjøp når det gjelder datautstyr. Alt taper seg fort i verdi.

Lenke til kommentar

Si meg... om dette kortet koster det dobbelte av GTX680, men hver kjerne bare yter ca 90% av et GTX680, hva faen er vitsen med å kjøpe dette her, fremfor to stk GTX680?

 

For å dra det ut på en enkel/teit måte kan du si : Det er ikke alle HK som har 4 pci-e spor. Hvis du kjøper 2 690 kort trenger du kun 2.

 

Viktigere er nok for mange at :

Man bruker mindre plass og det bruker mindre strøm enn 2 680.

 

Det er også mulig(hvis de har vært flinke) at du slipper noen av problemene med sli ved å kjøpe 1stk 690 fremfor 2 680.

Lenke til kommentar

Si meg... om dette kortet koster det dobbelte av GTX680, men hver kjerne bare yter ca 90% av et GTX680, hva faen er vitsen med å kjøpe dette her, fremfor to stk GTX680?

 

Det er noen fordeler ved å kjøpe GTX690 fremfor 2stk GTX680, en av dem er plass. Har du pengene er det ingen tvil i verden om at 2stk 690 er bedre enn 2stk 680, eller 4stk 690 mot 4stk 680. Og for å svare deg på ditt neste spørsmål: JA, det er noen som kjøper slikt :)

Lenke til kommentar

Rimlig meningsløst, men håper de snart kommer ut med GTX 670 og 660.

 

AtW

 

Hvorfor er det meningsløst? hvis man har 120hz skjerm og spiller BF3 online (for å ta et eksempel), og man vil ha eyecandy så krever det heftig maskinvare for å holde 120fps. jeg har 2 stk 7970, og det er mange situasjoner der jeg havner langt under 120fps,

 

Jeg tror att folk glemmer helt av att det finnes 120hz skjermer. :)

 

Fordi det er ett stort dyrt, bråkete kort med svært begrenset bruksområde (BF3 med full eyecandy på 120 Hz er svært begrenset), som raskt vil tape seg i verdi. For all del, vi gjør alle endel tåplige kjøp utifra ett rasjonelt synspunkt, inkludert meg. Men det er ikke noen vits å gå rundt å late som det er ett lurt kjøp :)

 

AtW

 

Det finnes svært få lure kjøp når det gjelder datautstyr. Alt taper seg fort i verdi.

 

Det gjelder ALT i livet. Ikke engang ditt eget liv er en investering, så å gå rundt å tenke slikt vil ikke bringe deg noen sted, i alle fall ikke lykkelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...
Da spiller du ikkje Battlefield 3 online :p

 

Jeg hadde ett GTX 460 før og det taklet nå BF3 på Ultra online.

Nå har jeg da gått over til 7970 siden jeg har 3 skjermer.

 

ULTRA? tvilsomt... :nei2:

 

Må altså "lolle" litt når jeg leser slikt :D GTX460 i Ultra mode og online? Du er heldig hvis du klarer Tetris på Ultra.... :p

Endret av San22_
Lenke til kommentar
Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...
Da spiller du ikkje Battlefield 3 online :p
Jeg hadde ett GTX 460 før og det taklet nå BF3 på Ultra online.Nå har jeg da gått over til 7970 siden jeg har 3 skjermer.
ULTRA? tvilsomt... :nei2:
Må altså "lolle" litt når jeg leser slikt :D GTX460 i Ultra mode og online? Du er heldig hvis du klarer Tetris på Ultra.... :p

 

GTX 460 ultra? med hva da 15-20fps?

Min definisjon av at et skjermkort takler et spill på ultra er med minimum 60fps....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt gamle GTX 460 klarte alt på Ultra, med AA alt på maks på 7FPS. :)

 

Det hørtes mer riktig ut :p Personlig syns jeg ikke at under 60fps er dårlig, men når det begynner å falle og holde seg under 40, da er det på tide å hoppe ned et trinn på grafikkinnstillingene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...