Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...
Da spiller du ikkje Battlefield 3 online :p
Jeg hadde ett GTX 460 før og det taklet nå BF3 på Ultra online.Nå har jeg da gått over til 7970 siden jeg har 3 skjermer.
ULTRA? tvilsomt... :nei2:
Må altså "lolle" litt når jeg leser slikt :D GTX460 i Ultra mode og online? Du er heldig hvis du klarer Tetris på Ultra.... :p
GTX 460 ultra? med hva da 15-20fps? Min definisjon av at et skjermkort takler et spill på ultra er med minimum 60fps....

 

Jeg har ett Palit GTX 460 nå, kraftigste 460 som var på markedet. Det klarer BF3 Online på Ultra (1680x1050) m/ 20-25 FPS, 50-60 high og 80-100 medium (uten AA), spiller på medium pga 120hz skjerm. Blitt så vant til 120 skjermen nå at jeg føler andres 60hz skjermer småhakker. Vurderer virkelig ett nytt skjermkort snart, blir vel 670 eller 660. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si meg... om dette kortet koster det dobbelte av GTX680, men hver kjerne bare yter ca 90% av et GTX680, hva faen er vitsen med å kjøpe dette her, fremfor to stk GTX680?

 

Blant annet på bakgrunn av dette:

 

Improved Frame rate Metering

 

Kepler introduces hardware based frame rate metering, a technology that helps to minimize stuttering. In SLI mode, two GPUs share the workload by operating on successive frames; one GPU works on the current frame while the other GPU works on the next frame. But because the workload of each frame is different, the two GPUs will complete their frames at different times. Sending the frames to the monitor at varying intervals can result in perceived stuttering.

 

The GeForce GTX 690 features a metering mechanism (similar to a traffic meter for a freeway entrance) to regulate the flow of frames. By monitoring and smoothing out any disparities in how frames are issued to the monitor, frame rates feel smoother and more consistent.

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er det noe spesielt støtte for dette? Synes det er minimalt av utviklere som støtter dual GPU, har et GTX590 og ytelsemessig i dem fleste spill kunne jeg like greit ha gått for et GTX580.

 

Det samme gjelder jo for GTX690, men du valgte likevel å kjøpe ditt GTX590 fremfor å spare og velge GTX580...? Det samme gjelder for dem andre som måtte velge kortet, de vet helt sikkert at et 680 er godt nok, men hvorfor nøye seg med godt nok hvis du har råd til å kjøpe det beste? Slik er det jo med alt annet vi kjøper også, om det måtte være en tv, kjøleskap, bil osv. :)

Endret av San22_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo bare 2 stk 680 klemt inni en, for nøyaktig samme prisen som 2.

 

Dvs, hvis du har lyst til å kjøre større SLI, eller vil unngå SLI men likevel ha samme kraft som 2 stk 680, skaff deg denne.

Du kjører nok SLI med både dette kortet og 2x 680 jo. At alt foregår på et kort endrer ingenting, det er fortsatt to uavhengige GPUer som regner ut bilder

 

Noen som vet om 760w PSU holder til dette beistet?

Lett. Du kan kjøre en overklokket 3960x med dette kortet overklokket, + vannkjøling, uten å stresse en X-760.

999 USD kan man nesten automatisk oversette til 799 USD faktisk pris. Norsk pris bør derfor ligger rundt 7k.

Hæ? Hva slags logikk er det?

Si meg... om dette kortet koster det dobbelte av GTX680, men hver kjerne bare yter ca 90% av et GTX680, hva faen er vitsen med å kjøpe dette her, fremfor to stk GTX680?

 

Blant annet på bakgrunn av dette:

 

Improved Frame rate Metering

-snip-

En hardware-funksjon som ser ut til å ligge i enden av pipelinen på alle Keplerbrikker? Tror nok du vil få det samme av å kjøpe 2x 680 der jo ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En hardware-funksjon som ser ut til å ligge i enden av pipelinen på alle Keplerbrikker? Tror nok du vil få det samme av å kjøpe 2x 680 der jo ;)

 

Så da gjelder dette også to seperate GTX 680 i SLI? Kanskje jeg skal prøve å hoppe på SLI-vognen igjen. En av grunnene til at jeg stoppet med SLI var blant annet pga microstutter. Lurer på hvor bra den funksjonen funker i praksis.

Lenke til kommentar

Men er det noe spesielt støtte for dette? Synes det er minimalt av utviklere som støtter dual GPU, har et GTX590 og ytelsemessig i dem fleste spill kunne jeg like greit ha gått for et GTX580.

 

Det samme gjelder jo for GTX690, men du valgte likevel å kjøpe ditt GTX590 fremfor å spare og velge GTX580...? Det samme gjelder for dem andre som måtte velge kortet, de vet helt sikkert at et 680 er godt nok, men hvorfor nøye seg med godt nok hvis du har råd til å kjøpe det beste? Slik er det jo med alt annet vi kjøper også, om det måtte være en tv, kjøleskap, bil osv. :)

 

Ja jeg trodde når jeg kjøpte skjermkortet at dette var noe spill utviklere ville støtte, men dem gjør jo stort sett ikke det virker det som. Joda en vil kjøpe det beste som er, men hva er poenget liksom når det ingen spill bruker begge gpu's...

Lenke til kommentar

Er jo bare 2 stk 680 klemt inni en, for nøyaktig samme prisen som 2.

 

Dvs, hvis du har lyst til å kjøre større SLI, eller vil unngå SLI men likevel ha samme kraft som 2 stk 680, skaff deg denne.

Du kjører nok SLI med både dette kortet og 2x 680 jo. At alt foregår på et kort endrer ingenting, det er fortsatt to uavhengige GPUer som regner ut bilder

 

Noen som vet om 760w PSU holder til dette beistet?

Lett. Du kan kjøre en overklokket 3960x med dette kortet overklokket, + vannkjøling, uten å stresse en X-760.

999 USD kan man nesten automatisk oversette til 799 USD faktisk pris. Norsk pris bør derfor ligger rundt 7k.

Hæ? Hva slags logikk er det?

Si meg... om dette kortet koster det dobbelte av GTX680, men hver kjerne bare yter ca 90% av et GTX680, hva faen er vitsen med å kjøpe dette her, fremfor to stk GTX680?

 

Blant annet på bakgrunn av dette:

 

Improved Frame rate Metering

-snip-

En hardware-funksjon som ser ut til å ligge i enden av pipelinen på alle Keplerbrikker? Tror nok du vil få det samme av å kjøpe 2x 680 der jo ;)

 

Må ærlig innrømme at jeg hadde heller valgt 2stk gtx680 enn gtx690 når prisen er så lik som den er, og alt annet.

2stk 680 i et kabinett hadde vært "badass" :p

Lenke til kommentar
Men er det noe spesielt støtte for dette? Synes det er minimalt av utviklere som støtter dual GPU, har et GTX590 og ytelsemessig i dem fleste spill kunne jeg like greit ha gått for et GTX580.
Det samme gjelder jo for GTX690, men du valgte likevel å kjøpe ditt GTX590 fremfor å spare og velge GTX580...? Det samme gjelder for dem andre som måtte velge kortet, de vet helt sikkert at et 680 er godt nok, men hvorfor nøye seg med godt nok hvis du har råd til å kjøpe det beste? Slik er det jo med alt annet vi kjøper også, om det måtte være en tv, kjøleskap, bil osv. :)
Ja jeg trodde når jeg kjøpte skjermkortet at dette var noe spill utviklere ville støtte, men dem gjør jo stort sett ikke det virker det som. Joda en vil kjøpe det beste som er, men hva er poenget liksom når det ingen spill bruker begge gpu's...

 

Nå er det ikke slik at spill ikke støtter kort med dobbel gpu, det er i så fall ikke mange. Men hvorvidt du har bruk for et slikt kort er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Men er det noe spesielt støtte for dette? Synes det er minimalt av utviklere som støtter dual GPU, har et GTX590 og ytelsemessig i dem fleste spill kunne jeg like greit ha gått for et GTX580.

 

Det samme gjelder jo for GTX690, men du valgte likevel å kjøpe ditt GTX590 fremfor å spare og velge GTX580...? Det samme gjelder for dem andre som måtte velge kortet, de vet helt sikkert at et 680 er godt nok, men hvorfor nøye seg med godt nok hvis du har råd til å kjøpe det beste? Slik er det jo med alt annet vi kjøper også, om det måtte være en tv, kjøleskap, bil osv. :)

 

Ja jeg trodde når jeg kjøpte skjermkortet at dette var noe spill utviklere ville støtte, men dem gjør jo stort sett ikke det virker det som. Joda en vil kjøpe det beste som er, men hva er poenget liksom når det ingen spill bruker begge gpu's...

Såvidt jeg vet støtter de fleste spill SLI, spørsmålet er heller om du har en god nok oppløsning til å nyttegjøre deg et 590 eller om du bare kjører 1920x1080 @60Hz ;)

Lenke til kommentar

Men er det noe spesielt støtte for dette? Synes det er minimalt av utviklere som støtter dual GPU, har et GTX590 og ytelsemessig i dem fleste spill kunne jeg like greit ha gått for et GTX580.

 

Det samme gjelder jo for GTX690, men du valgte likevel å kjøpe ditt GTX590 fremfor å spare og velge GTX580...? Det samme gjelder for dem andre som måtte velge kortet, de vet helt sikkert at et 680 er godt nok, men hvorfor nøye seg med godt nok hvis du har råd til å kjøpe det beste? Slik er det jo med alt annet vi kjøper også, om det måtte være en tv, kjøleskap, bil osv. :)

 

Ja jeg trodde når jeg kjøpte skjermkortet at dette var noe spill utviklere ville støtte, men dem gjør jo stort sett ikke det virker det som. Joda en vil kjøpe det beste som er, men hva er poenget liksom når det ingen spill bruker begge gpu's...

Såvidt jeg vet støtter de fleste spill SLI, spørsmålet er heller om du har en god nok oppløsning til å nyttegjøre deg et 590 eller om du bare kjører 1920x1080 @60Hz ;)

 

Ser spillene på 590/690 på samme måte som sli, eller krever det noe annet?

Lenke til kommentar

Ser spillene på 590/690 på samme måte som sli, eller krever det noe annet?

Slike kort er jo "SLI i et kort," det er ikke snakk om noe magi.

 

Spurte kun fordi det er noen her som sier det ikke støttes. Syntes det hørtes rart ut. Var jo noen som sa det den gang 590 kom også.

 

For å svare deg enkelt: Ja kortet støttes på lik linje med andre kort, at det kanskje er et spill eller to som ikke støtter SLi kan være mulig, det tør jeg ikke å uttale meg om, men det trenger du ikke bekymre deg for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser spillene på 590/690 på samme måte som sli, eller krever det noe annet?

Slike kort er jo "SLI i et kort," det er ikke snakk om noe magi.

 

Spurte kun fordi det er noen her som sier det ikke støttes. Syntes det hørtes rart ut. Var jo noen som sa det den gang 590 kom også.

Altså, selve spillene ser vel alle SLI-løsninger som et enkelt kort, så er det opp til driveren å splitte bildedataene

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser spillene på 590/690 på samme måte som sli, eller krever det noe annet?

Slike kort er jo "SLI i et kort," det er ikke snakk om noe magi.

 

Spurte kun fordi det er noen her som sier det ikke støttes. Syntes det hørtes rart ut. Var jo noen som sa det den gang 590 kom også.

 

For å svare deg enkelt: Ja kortet støttes på lik linje med andre kort, at det kanskje er et spill eller to som ikke støtter SLi kan være mulig, det tør jeg ikke å uttale meg om, men det trenger du ikke bekymre deg for :)

 

Fra perioden hvor jeg kjørte GPUer i SLI så mener jeg å huske at til tross for at spillet ikke støtter SLI så kan du force AFR (eller noe lignende) slik at du tar i bruk begge skjerkortene.

Lenke til kommentar

Ikke verst. Tok ikke lange tiden før dobbeltkjerner kortet kom. Hvor blir det av HD7990? Med det forspranget AMD hadde så hadde jeg forventet at de var først ute igjen.Tidenes høyeste pris er vel å ta litt hardt i, den æren går til Asus ROG MARS II. :pMen dette er bra, for med GTX690 ute av veien, så kan vi se fremover til GTX780 (GK110). Var det til høsten det skal komme?

 

HD 7990 lanseres i begynnelsen av juni.

Lenke til kommentar

Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...

 

Spørs hvilke oppsett du har, tror nok ditt 580 hadde slitt temmelig mye med Metro 2033 eller til og med gamle Crysis hvis det spilles på 2560x1600 med instillinger på max. Let alone med flerskjerm oppsett.

Lenke til kommentar

Ikke verst. Tok ikke lange tiden før dobbeltkjerner kortet kom. Hvor blir det av HD7990? Med det forspranget AMD hadde så hadde jeg forventet at de var først ute igjen.Tidenes høyeste pris er vel å ta litt hardt i, den æren går til Asus ROG MARS II. :pMen dette er bra, for med GTX690 ute av veien, så kan vi se fremover til GTX780 (GK110). Var det til høsten det skal komme?

HD 7990 lanseres i begynnelsen av juni.

Nvidia har nok en lettere jobb enn AMD i denne runden med å "binne" brikker som har lavt nok effektbruk for å brukes i GTX 690.

Når det gjelder den store Kepler-brikken så er det GPGPU markedet den er mest aktuell for i første omgang, på gaming-fronten gjør GK104 en god nok jobb foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...