Gå til innhold

Useriøs treningskjede?


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ønsker ulike synspunkter på følgende scenario:

 

Jeg er i dag medlem hos Elixia og trives godt, men testet ut et nytt studio for noen uker siden som hadde bedre pris. Var helt greit der, men gjorde ikke noe mer med det. Fikk mail i dag hvor de "minte meg på" at jeg burde melde meg inn og presenterte diverse tilbud og fordeler.

 

Her er problemet: Studioet/kjeden tillater ikke personer under 18 år å trene på studioet, men har gjort flere unntak av denne regelen (blant annet mine kamerater). Jeg er 17 år.

 

Fikk så vidt slippe inn den dagen jeg testet ut senteret (fikk prøvetime). De sa at jeg ikke fikk lov til å melde meg inn siden jeg var under 18 år. Flere av mine kamerater er medlem, de er både 16 og 17 år.

 

Noen av vennene mine har blitt fortalt når de skulle registrere seg: "du ser ut som en fyr som ikke gjør noe kødd, så det er ok".

 

Jeg sendte dem en mail og forklarte at jeg synes de driver en useriøs kjede og at de umulig kan ha så god erfaring som de sier.

 

Jeg mener, hvorfor lar noen 17-åringer registrere seg og andre ikke? Reagerte på dette.

 

Fikk et frekt/kort/irritert svar tilbake om at de ikke ønsker personer under 18 år. Og til slutt la dem til: Så, lille venn - kom tilbake når du blir voksen nok til å forstå våre regler.

 

Hva slags service er dette? Er det bare jeg som er dum, eller bør man styre unna dette treningsstudioet?

 

Hva syntes dere? Hva skal jeg svare? Jeg vil gi dem en grundig tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg kan komme på er at de som er under 18 og har fått kort der, må være kjenninger av eieren/de som driver det.

 

Det skulle man tro, men det er altså ikke slik. En kompis av meg har ingen relasjoner til eiere/ansatte.

Lenke til kommentar

Så jævla teit. Useriøs kjede som jeg synes du skal holde deg langt unna!

 

Ja, ikkesant? Blir litt irritert. De henviser til "det er ikke for ingenting at vi har fått best i test av Aftenposten"(terningkast 5) - en test som ble gjort for ett år siden på et helt annet senter.

Lenke til kommentar

Hvorfor bryr du deg om at de lar noen under 18 år trene der? Du er jo ikke medlem der engang.

 

5-6 venner av meg trener der, og alle er under 18 år. Jeg hadde i utgangspunktet lyst til å melde meg inn, og trene sammen med dem, men det går som sagt ikke - fordi jeg er under 18.

 

Hele senteret kryr av useriøse "20-års erfaring"-folk som tror de er best i test....

Lenke til kommentar

Ja, ikkesant? Blir litt irritert. De henviser til "det er ikke for ingenting at vi har fått best i test av Aftenposten"(terningkast 5) - en test som ble gjort for ett år siden på et helt annet senter.

 

Fitness express?

 

Riktig. Største møkkakjeden som finnes. Fine lokaler og kanskje fristende med pris, men de ansatte har ikke snøring.

Lenke til kommentar

Det beste man kan gjør er å kontakte lokalavisa og vise dem mailen du fikk. Det at de svarer deg med "så, lille gutt" er provoserende og beviser med tre små ord at de er useriøse og har ansatt idioter uten peiling på kundebehandling.

 

Gjør du dette så kommer de til å gå ut til lokalavisa selv og beklage offentlig og tilby deg gratis medlemsskap. Det er dette som skjer i de fleste tilfeller der kunder får dårlig behandling og går ut i media med det ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det beste man kan gjør er å kontakte lokalavisa og vise dem mailen du fikk. Det at de svarer deg med "så, lille gutt" er provoserende og beviser med tre små ord at de er useriøse og har ansatt idioter uten peiling på kundebehandling.

 

Gjør du dette så kommer de til å gå ut til lokalavisa selv og beklage offentlig og tilby deg gratis medlemsskap. Det er dette som skjer i de fleste tilfeller der kunder får dårlig behandling og går ut i media med det ;)

 

Smart. Vurderer absolutt å gjøre det, jeg sendte en forholdsvis ryddig og ordentlig mail til dem, så svaret jeg fikk var nokså fattig syntes jeg. Nå som de har navnet mitt, jeg kan vel ikke komme i trøbbel for å gjøre det? På noen som helst måte?

Lenke til kommentar

Nei, bedrifter kan ikke gjøre noe mer enn en vanlig person kan, juridisk sett. Det er helt normalt å gå til media eller forbrukermyndigheter når man blir utsatt for forskjellsbehandling eller dårlig kundebehandling.

 

Herlig. Jeg avventer litt, skal se hva som skjer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det skjedd noe mer?

 

Og hvis ikke, hva er det du ønsker å oppnå med å gå til lokalavis el.l.? Hvis du retter mediafokus på at de har medlemmer som er for unge, vil det vel være mer sannsynlig at de kaster ut disse kompisene dine enn at de lar deg være med på moroa. De skal jo da bevise at de faktisk følger reglene sine..

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...