Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe en Multicom Kunshan P150E, men det er noe jeg lurer på:

 

Jeg er veldig usikker på om jeg liker den, og uten 30 dagers retur-rett kan det bli vanskelig å få den byttet hvis jeg ikke vil beholde den, så er det mulig å få den byttet?

 

Jeg kommer til å spille veldig tunge spill, som; Dishonored, Skyrim, CoD, osv... Kan PC-en kjøre spillene med høy fps? (200+ helst).

 

Det er mye penger det er snakk om, så jeg vil bare være sikker. :)

 

Du kan bruke angreretten innen 14 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan absolutt anbefale P150E som spillbærbar. Men å kjøre Skyrim osv på 200+fps kan du se langt etter, det klarer vel knapt en desktop med 3 skjermkort i SLI engang.

Gode 60+fps vil du nok se i de fleste spill om du velger 7970m eller 680m.

 

Jeg spiller Skyrim på max detaljer med HD texture pack, i 1920x1080 og ligger stabilt på 60-70 fps. Core i7 3740QM 16GB Ram og GTX 680m.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Guide for installering/ytelses problemer med 7970m (Windows 8 på Kunshan P150E/P170E)

 

1. Det første du må gjøre etter windows 8 installering/oppgradering er og installere AMD sjermkortet (ikke oppdater INTEL HD4000 driverene):

2. Installer: AMD_Catalyst_12.11_Beta11_NET4.exe (viktig med NET4! tror jeg:)

 

evt restart om maskinen ber om det etter installasjonen er ferdig.

 

3. Åpne AMD Catalyst kontrollpanel, høyreklikk på skrivebord og velg "egenskaper for grafikk"

 

4. POWER->POWERPLAY: Sett "PLUGGED IN" til Maximize performance (ellers vil ytelsen være dårlig). Gjerne det samme for batteri viss ytelse ønskes der også.

Trykk "Apply"

 

5. POWER->SWITCHABLE GRAPHICS APPLICATION CENTER: Sett "PLUGGED IN" til Maximize performance (ellers vil ytelsen være dårlig). Gjerne det samme for batteri viss ytelse ønskes der også.

Trykk "Apply"

 

Det var det :)

 

Trygve

Endret av Amasonic
Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale P150E som spillbærbar. Men å kjøre Skyrim osv på 200+fps kan du se langt etter, det klarer vel knapt en desktop med 3 skjermkort i SLI engang.

Gode 60+fps vil du nok se i de fleste spill om du velger 7970m eller 680m.

 

Jeg spiller Skyrim på max detaljer med HD texture pack, i 1920x1080 og ligger stabilt på 60-70 fps. Core i7 3740QM 16GB Ram og GTX 680m.

Hvordan er 60 fps for skyrim? Er det irriterende småhakking hele tiden?

Lenke til kommentar

Hvordan er 60 fps for skyrim? Er det irriterende småhakking hele tiden?

 

Nei det flyter helt perfekt. Man trenger ikke 200fps for at ting ikke skal hakke.

 

Men som sagt, hvis en bærbar med 680m ikke er bra nok for deg så har du ikke stort annet valg en å kjøpe en stasjonær da det pr dags dato er det raskeste skjermkortet på bærbarmarkedet (i knepen kamp med 7970m).

 

Du får vel "bærbare" med 2stk 680m og 7970m i SLI/Crossfire, men da snakker vi vel slepbar istedenfor bærbar.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Nei det flyter helt perfekt. Man trenger ikke 200fps for at ting ikke skal hakke.

 

Men som sagt, hvis en bærbar med 680m ikke er bra nok for deg så har du ikke stort annet valg en å kjøpe en stasjonær da det pr dags dato er det raskeste skjermkortet på bærbarmarkedet (i knepen kamp med 7970m).

 

Du får vel "bærbare" med 2stk 680m og 7970m i SLI/Crossfire, men da snakker vi vel slepbar istedenfor bærbar.

 

Ok, takk for all hjelpen. :)

 

Jeg er fornøyd så lenge jeg slipper lav grafikk, og hvis det blir for treigt med Ultra, funker det jo også fint med High.

 

Igjen takk. :)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har lest på denne tråden nå. Er det noen som har lyst til å gi meg en oppdatering på endoro bugsa??

Sitter og leker med oppsett av Kunshan P370E - og den er jo vesentlig billigere med 2 X 7970m. Bør vel få akseptabel ytelse med en slik og SSD, men kommer jo an på enduro.... any?

Lenke til kommentar

Jeg tror det beste stedet for info om Clevo P370EM - og dermed også GTX 680M SLI kontra HD 7970M Crossfire, Enduro-problemer m.m., er her, i P370-tråden i Clevo-forumet til Notebookreview.com. Over 50 forumsider å tråle gjennom, men det aller meste - enten det er negativt eller positivt - finner du der.

 

Notebookcheck.net har gjort en test av P370EM, med GTX 680M SLI. Og også av storebror P570WM, her. Den er den direkte avløseren for Clevo/Multicom Kunshan X7200, senere P270WM, og den vesentlige forskjellen mellom den og P370 er at P570 bruker stasjonær-prosessorer. Den kommer med to gedigne strømforsyninger for å ta seg av strømkravene ...

 

I samma slengen kan jeg passe på og nevne, for de som ikke er klar over det, at Multicom faktisk har fått inn - eller er i ferd med å få inn - GTX 675MX nå, og fås i en ferdigkonfigurert P150E. Dette er ikke en direkte avløser for GTX 675M, da dette er et Fermi-kort, mens GTX 675MX altså er Kepler.

 

Vi kan vel ganske snart vente oss at Clevo og Multicom bytter ut GTX 680M med GTX 680MX også, samt kanskje tilbyr GTX 670MX i noen av sine modeller.

Noe GTX 660MX er ikke i planene hos Nvidia, tror jeg.

 

Notebookcheck.net's info på GTX 675MX.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Vi kan vel ganske snart vente oss at Clevo og Multicom bytter ut GTX 680M med GTX 680MX også

 

680MX er et 122W kort, mens MXM-B sokkelen som brukes av de fleste gamer-bærbare klarer bare å gi 100W, så det tror jeg ikke kommer til å skje med det første, med mindre de gjør store designendringer.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Tja, mulig du har rett i det ... men jeg er slett ikke så sikker på at MXM 3.0 faktisk er begrenset til 100 watt. Fra MXM 3.0 specs: Input Voltages

MXM version 3.0 requires the following voltages:

q 7-20V (battery) up to 10A (depending on system capability and charge status)

q 5V 2.5A

q 3.3V 1A

 

Altså 20 volt @ 10 ampere ... det blir 200 watt det.

 

Men det vil helt sikkert innebære en oppgradering av strømforsyning og kjøling, muligens hele hovedkortet - så jeg tror ikke at det nye kortet går rett inn i de eksisterende modellene, det er så. Men Clevo (og Alienware) er kjent for å hive seg fort rundt når nye kort blir tilgjengelige, så ... vi får bare vente og se. Jeg mener - hvis ikke GTX 680MX går å bruke i laptoper, da betyr det at det bare er eksklusivt for Apple's iMac? (Som Notebookcheck antyder i sin omtale av kortet) - Det synes jeg virker merkelig. For det er et "mobile gpu" i følge Nvidia - og hvis man fjerner Clevo og Alienware fra tilgangen - da blir man stående igjen med iMac (som vil få GTX 680MX som et valg, det er allerede klart).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte P150E med GTX680M og 3610 cpu, jeg er imponert over ytelsen, spesielt i Farcry 3 med siste beta driverne, men det jeg sliter med er input lag, når en beveger seg kjapt rundt så er det bittelitt mus lagg på skjermen, har forsøkt alle innstillinger i spillet, dette ødelegger for den gode 1st person shooter feelingen. Er dette ett laptop fenomen som jeg bare må leve med? Jeg har prøvd å gå ned på detaljer helt ned til low med samme resultat. Håper noen andre har noen gode tips, hvis ikke havner nok denne tilbake hos Multicom :(

Lenke til kommentar

Er det noen som bruker ekstern skjerm med HDMI som får den interne skermen til å skru seg helt av når man lukker lokket? På alle andre laptoper jeg har hatt, gjøres dette automatisk.

 

Nå blir skjermen svart, men Windows bruker fremdeles den interne skjermen slik at noen vinduer dukker opp der istedetfor på den eksterne skjermen.

Lenke til kommentar

Er dette ett laptop fenomen som jeg bare må leve med?

Nei dette er ikke noe spesielt med laptops, det kan skje de fleste PC'er. Jeg har ikke lagt merke til dette selv, men hvis du ikke har prøvd nye drivere til musen din, så kan du jo teste det.

 

 

Er det noen som bruker ekstern skjerm med HDMI som får den interne skermen til å skru seg helt av når man lukker lokket? På alle andre laptoper jeg har hatt, gjøres dette automatisk.

 

Nå blir skjermen svart, men Windows bruker fremdeles den interne skjermen slik at noen vinduer dukker opp der istedetfor på den eksterne skjermen.

 

I win8 så er det bare å velge iallefall. Om bildet skal speiles, strekkes til 2 skjermer, eller om du vil bruke bare en skjerm om gangen. Tipper du kan gjøre det samme i win7 også om det er den du kjører, men jeg kan ikke fortelle deg hvor.

 

Jeg har valgt det slik at når HDMI er plugget inn så skrur laptopskjermen seg av automatisk, samme om den er åpen eller lukket.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

I win8 så er det bare å velge iallefall. Om bildet skal speiles, strekkes til 2 skjermer, eller om du vil bruke bare en skjerm om gangen. Tipper du kan gjøre det samme i win7 også om det er den du kjører, men jeg kan ikke fortelle deg hvor.

 

Jeg har valgt det slik at når HDMI er plugget inn så skrur laptopskjermen seg av automatisk, samme om den er åpen eller lukket.

 

Jeg kjører Windows 8 (med Nvidia 680M). I skjerminnstillingene kan jeg velge mellom "Extend these displays", "Duplicate", "Show desktop only on 1", "Show desktop only on 2", men det er ingen valg for hva som skal skje når jeg lukker lokket. Eller leter jeg på feil sted?

Lenke til kommentar

7000 var vel å ta hardt i. Jeg finner en P150 tilsvarende en W350 som er 5,500 kroner dyrere, men med GTX 680M. Og en P150 med GTX 675MX som er 2800 kroner dyrere. Men jo, det er nok skjermkortet som står for det meste av prisforskjellen. Og sammen med det - større og bedre kjøling, kraftigere strømforsyning, sikkert også forandringer på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...