Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Denne? Da har du kjøpt en laptop uten DVD/CD-brenner/spiller. I spesifikasjonene i annonsen står det med uthevet skrift: "Uten DVDRW. Se tilbehør for ekstern USB-brenner". SSD'en sitter der harddisken pleier å sitte, og den ekstra snurredisken sitter der DVD/CD skulle ha vært. For å kunne lese CD'er eller DVD'er, må du kjøpe en ekstern USB DVD-stasjon.

 

Hva med drivere? Jeg snakket med en elkjøp kundeservice, og de sa at man trengte drivere til å bruke den, og siden jeg ikke gar operativsystem så går vel ikke det?

 

Eller vet du noe om dette som jeg ikke vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 7 finner selv de fleste drivere som trenges, så lenge du har nettforbindelse. Etterpå kan du laste ned resten fra sidene til Multicom, hvis det ikke følger med noen CD/DVD med drivere.

 

Her har du en liste med eksterne DVD/CD-brennere/lesere. Som du ser, starter de på 200 kroner, så det bør vel være overkommelig :)

 

Men snakk gjerne med Multicom, forklar at du ikke var klar over at det ikke var noen CD/DVD-stasjon i maskinen, så kanskje de er greie med deg og gi deg et godt tilbud.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg synes du skrev at du har en Win 7-DVD du vil installere fra? Du må selvfølgelig legge inn Windows først - derfor trenger du en ekstern DVD-stasjon, da den laptopen du har kjøpt ikke har en slik innebygd.

 

En annen måte å gjøre det på, er å overføre Windows-DVD'en din til en minnepinne, og installere derfra. Da trenger du uansett tilgang til en annen pc.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg synes du skrev at du har en Win 7-DVD du vil installere fra? Du må selvfølgelig legge inn Windows først - derfor trenger du en ekstern DVD-stasjon, da den laptopen du har kjøpt ikke har en slik innebygd.

 

En annen måte å gjøre det på, er å overføre Windows-DVD'en din til en minnepinne, og installere derfra. Da trenger du uansett tilgang til en annen pc.

 

Jo, jeg mente vel egentlig at jeg ikke hadde Windows 7 installert. :)

Men greit, jeg skal gjøre som du sier. Takk for hjelpen :)

Endret av Katta2010
Lenke til kommentar

Jeg synes du skrev at du har en Win 7-DVD du vil installere fra? Du må selvfølgelig legge inn Windows først - derfor trenger du en ekstern DVD-stasjon, da den laptopen du har kjøpt ikke har en slik innebygd.

 

En annen måte å gjøre det på, er å overføre Windows-DVD'en din til en minnepinne, og installere derfra. Da trenger du uansett tilgang til en annen pc.

 

Da er den eksterne Dvd-spilleren kjøpt :)

 

Vet du hva jeg gjør nå? Jeg har plugget in dvd spilleren og tatt inn windows 7, men ingenting kommer opp på skjermen.

Lenke til kommentar

1.Slå på laptopen, plugg inn den eksterne stasjonen mens den er på, sett inn WIN-DVD'en.

2.Slå av laptopen.

3.Slå den på igjen. Windowsinstallasjonen skal nå starte av seg selv.

 

Hvis den ikke gjør det, kan det hende at du må gå inn i BIOS først. Der skal du så sette den eksterne stasjonen først i boot-rekkefølgen. Deretter gjentar du prosedyren over. Etter installasjonen går du inn i BIOS igjen og setter den stasjonen du installerte Windows på - SSD'en, håper jeg - først i boot-køen igjen.

 

Bruk hjelpesidene til Microsoft.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Bruk den maskinen du er på nett med nå til å hente ned herfra, kanskje? Minnepinne eller brenn en cd for å overføre til den nye laptopen.

Last ned de andre driverne også med det samme du er der, og installer dem også.

 

PS. Du bør installere driver 02Video (Nvidia_Intel) før du installerer driverne for det dedikerte skjermkortet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Bruk den maskinen du er på nett med nå til å hente ned herfra, kanskje? Minnepinne eller brenn en cd for å overføre til den nye laptopen.

Last ned de andre driverne også med det samme du er der, og installer dem også.

 

PS. Du bør installere driver 02Video (Nvidia_Intel) før du installerer driverne for det dedikerte skjermkortet.

 

Jeg har amd radeon 7970m

Lenke til kommentar

Jepp, men jeg tror at inni den mappen som heter 02Video, finner du bl.a. driverne til den integrerte grafikkchipen i prosessoren (Intel HD 4000). Du bør installere den før du installerer driverne for HD 7970M, tror jeg, for å unngå noen mulige problemer.

 

Alle driverne bør helst innstalleres i den rekkefølgen du ser dem å den siden, egentlig, for å være på den sikre siden.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jepp, men jeg tror at inni den mappen som heter 02Video, finner du bl.a. driverne til den integrerte grafikkchipen i prosessoren (Intel HD 4000). Du bør installere den før du installerer driverne for HD 7970M, tror jeg, for å unngå noen mulige problemer.

 

Alle driverne bør helst innstalleres i den rekkefølgen du ser dem å den siden, egentlig, for å være på den sikre siden.

 

Når jeg skal installere driveren "01Chipset", så får jeg meldingen "Noe uventet avbrøt installasjonen. Den vil nå avsluttes" (eller noe lignende.) Vet du hvorfor dette skjer? :S

Lenke til kommentar

Nei. Du åpner den ved å klikke på Setup.exe?

Det er uansett ikke så farlig - chipsetdriver ligger installert allerede, ellers ville du ikke kunne brukt laptopen til stort i det hele tatt - men det er kanskje ikke aller ferskeste versjon. Det kan fikses senere. Gå videre med neste driver på lista.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nei. Du åpner den ved å klikke på Setup.exe?

Det er uansett ikke så farlig - chipsetdriver ligger installert allerede, ellers ville du ikke kunne brukt laptopen til stort i det hele tatt - men det er kanskje ikke aller ferskeste versjon. Det kan fikses senere. Gå videre med neste driver på lista.

 

Setup.exe, ja. Da går jeg til driver nummer 02Video (Nvidia_Intel). Jeg skal vel velge Intel, så x86? Programfiler mappen heter "Programfiler (x86)".

Lenke til kommentar

Hvis du har 64 bits windows, så skal du i x64-mappen. x86 er for 32 bits Windows, så merkelig det enn kan høres ut.

PS. Jeg har jo ikke lastet ned disse driverne selv, så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut - men du bør se etter setup.exe eller install.exe i den første mappen du åpner - hvis ikke det er noe setup eller install, går du videre til x64 eller x86-mappen, alt etter hvilken Windows-versjon du har, og ser etter det samme der.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...