Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

På grunn av arkitektur mener jeg du kun kan skifte til 5serien... Dvs det beste er 580M. Husk å få en kjøleribbe som passer. Bruk eBay.

 

6serien er bygd annerledes.

Skal visst være mulig

http://forum.notebookreview.com/reseller-feedback-forum/682763-mythlogic-p150hm-upgrade-nvidia-485m-680m-experience.html

 

Hvis p150hm bygges likt overalt, skal 680gtx passe. Men man må visst ha en redigert driver som deaktiverer optimus siden p150hm ikke støtter dette.

 

Endret av RayJay
Lenke til kommentar

Jeg har en P150EM med GTX680M. Jeg må gå inn i Nvidia-kontrollpanelet og aktivere Nvidia for alle spillene jeg spiller. Er det meningen at det skal være sånn? Jeg trodde at Optimus brukte 680M overalt der det var behov for 3D-rendering.

 

Her går alt automatisk.

Lastet ned nyeste driverne fra www.nvidia.com ?

Lenke til kommentar

Her går alt automatisk.

Lastet ned nyeste driverne fra www.nvidia.com ?

 

Jada. Men felles for alle spillene er at de startes via Steam. Det er kanskje litt sære spill jeg har testet...? :p

 

Gjøres deteksjonen basert på navn og path, eller er det meningen at 680'en skal brukes automatisk på alt av tyngre 3D-oppgaver?

Lenke til kommentar

Noen som sitter med noe info om nye clevo modeller?

Sitter på en p150 nå, fikk den for 16 mnd siden, og den er fortsatt helt perfekt for meg, men spent på hva clevo kommer med som neste stikk? Savner optimus, mindre/lettere chassis, bedre batteri, litt mindre strømadapter, litt kjøligere, og bedre mousepad.

 

P150E(M) er jo så godt som lik, er det lenge til de kommer med noe nytt? vet vi i det hele tatt noe som helst?

Lenke til kommentar

Eh... er det noen av modellene som kommer med kjøleplate og mus i det hele tatt? Og de ferdigkonfigurerte kommer vel uten OS, noe det står spesifisert.

 

Bestillingen inneholdt laptop, kjøleplate, mus, installasjon av OS og Win7.

Så det er rett og slett en plukkfeil. Ble lovt tilbakemld igår, noe jeg ikke fikk, så idag har jeg for ordens skyld oversendt fotos av emballasjen som viser at den ikke innehold noe annet enn selve laptopen og win7 discen.

 

Hardwaremessig er jeg utrolig godt fornøyd, den er foreløpig rask og stabil. Lydløs med Intel integrert også men man hører godt viftene dersom man kjører et spill på Nivida-kortet. Veldig kurant den cd'en som kommer med drivere også, bare å innstallere alt fra samme cd; en etter en. Har ihvertfall her sikret en veldig enkel installasjon.

Litt skuffet over lyden siden det skrytes av Onkyo-elementer, subwoofer og THX-programvare, men den blir nok stort sett brukt med headset hos meg.

 

 

Edit:

Fikk kjapt svar fra Multicom der de la seg flate og har sendt de manglende produktene.

Så da håper jeg det blir ordning. :)

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig noen har spurt tidligere i tråden, men orker ikke lese hele. Er det noen som kjører Linux på denne? Er ute etter erfaringer...

 

 

Linux går fint, har hatt ubuntu og linux mint og begge fungerer utmerket, jeg kjører amd radeon HD 7970m å det skal vistnok ha kommet nye drivere fra amd til linux som jeg ikke har sjekket enda.

 

 

 

Jeg lurer også på om det er mulig å bytte ut radeon kortet med geforce 680m må jeg oppgradere bios osv eller er det bare å kjøpe å bytte?

Endret av Danda
Lenke til kommentar
Linux går fint, har hatt ubuntu og linux mint og begge fungerer utmerket

 

Sist jeg sjekket (for noen uker siden) hadde ikke Ubuntu driverstøtte for Optimus og andre strømsparingsfunksjoner for laptoper. En kollega kjører Ubuntu på sitt monster av en Dell-maskin, og sliter med både veldig høy varme og et helt enormt strømforbruk.

 

Nå er ikke dette noe P150E er i toppklasse på fra før, men jeg turte ikke gjøre den enda verre. :)

 

Jeg har nå brukt maskinen noen uker, og er fortsatt veldig fornøyd. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er at jeg har enkelte "trege" taster, spesielt A-som må trykkes forholdsvis hardt ned før jeg får kontakt.

Jeg opplever også ghosting(?), dvs at ingenting skjer om man trykker ned tre-fire taster samtidig.

Strafing fremover til høyre samtidig som man hopper virker ikke, så jeg har måttet venne meg til å spille FPS litt annerledes enn før.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket (for noen uker siden) hadde ikke Ubuntu driverstøtte for Optimus og andre strømsparingsfunksjoner for laptoper. En kollega kjører Ubuntu på sitt monster av en Dell-maskin, og sliter med både veldig høy varme og et helt enormt strømforbruk.

 

Nå er ikke dette noe P150E er i toppklasse på fra før, men jeg turte ikke gjøre den enda verre. :)

 

Jeg har nå brukt maskinen noen uker, og er fortsatt veldig fornøyd. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er at jeg har enkelte "trege" taster, spesielt A-som må trykkes forholdsvis hardt ned før jeg får kontakt.

Jeg opplever også ghosting(?), dvs at ingenting skjer om man trykker ned tre-fire taster samtidig.

Strafing fremover til høyre samtidig som man hopper virker ikke, så jeg har måttet venne meg til å spille FPS litt annerledes enn før.

 

Jeg har AMD Radeon og vil da naturlig nok ikke merke noe til optimus feilen :wee:

Men om sagt sist jeg hadde linux på maskinen så fungerte alt utmerket,

Strømsparing på en Kunshan? er ikke noe jeg tenker på da laptopen er koblet med strømledning 24/7

Lenke til kommentar

Jeg har AMD Radeon og vil da naturlig nok ikke merke noe til optimus feilen :wee:

Men om sagt sist jeg hadde linux på maskinen så fungerte alt utmerket,

Strømsparing på en Kunshan? er ikke noe jeg tenker på da laptopen er koblet med strømledning 24/7

 

Men AMD har vel sin egen funksjonalitet, som du da kanskje ikke får brukt (på godt og vondt har jeg skjønt)?

Jeg er ingen ekspert på dette, men for de som kjøper en bærbar nettopp fordi den til tider også må kunne være bærbar, er det jo en fordel.

Min står også mye koblet til veggen, men igår kveld tok jeg den med opp i hotellsenga for å se noen youtube-klipp før leggetid.

Mye dårlig kanaltilbud på hoteller rundtom. :)

 

Da var det greit å bruke den integrerte Intel-løsningen som gjorde at jeg fikk en drøy times underholdning uten at den ble nevneverdig varm eller støyet.

 

Så kan man jo si; hvorfor ikke kjøpe en Macbook Air om man skal ha noe superportabelt? Lett.. den har ikke samme power når man har behov for det.

Sånn sett er Kunshan for meg et kinderegg som gir deg litt av alt, men ikke er en ekspert på noe.

Det perfekte kompromiss mellom en ultraportabel og en stasjonær.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...