Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare få si at Windows 8 på denne pc'n er en helt fantastisk kombinasjon. Kommer til å beholde denne frem til Clevo lanserer en ny bærbar med 3dskjerm og touch :-) selv om jeg synes at touch på en bærbar er helt latterlig....så fremt skjermen ikke kan demonteres og brukes som touchpad :-)

Lenke til kommentar

Hei.. mye av grunnen til at jeg vurderer denne maskinen er muligheten for skjermoppgraderingen (95% gammut) da maskinen skal brukes i stor grad til bilde- og webproduksjon. Har noen erfaring med denne skjermen? Jeg ser at den eneste muligheten for å få denne er å velge modellen hvor man velger komponenter selv.. Jeg spurte multicom om de ville installere denne skjermen på en av ferdigmodellene, da jeg ikke vil ha Radeon-grafikken, pluss at ferdigmodellene i utgangspunktet er en del billigere. Skal jeg oppgradere til et Nvidia-kort må jeg jo ut med 3000 ekstra.. Så.. Er det vanskelig/dumt og kjøpe skjermen løst og installere den selv?

Vet dere om noen andre alternativer på laptop-markedet hvor du får en BRA skjerm? Jeg har ikke tenkt å kjøpe en ekstern skjerm i nærmeste fremtid da jeg har alt for liten plass hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Asus Zenbook U500VZ har 1920x1080 matt IPS-panel, Intel Core i7 3612QM prosessor, Nvidia GT 650M skjermkort, 128 GB SSD + 128 GB snurredisk, 8 GB RAM, og er vel det beste alternativet dersom du også har tenkt å spille en del. Og er en deilig maskin. Men den er så tynn at jeg blir litt skeptisk til hvordan kjølingen fungerer når det går hardt for seg ... slike maskiner har det med å klokke seg ned når det blir varmt. Ellers må du vel over på MacBook Pro (de med IPS-panel og GT 650M i). Endret av thomit
Lenke til kommentar

Er snurredisken oppgraderbar? Skjønner ikke hvorfor de ikke like gjerne kunne satt inn en 256 gb ssd.

 

Asus Zenbook U500VZ har 1920x1080 matt IPS-panel, Intel Core i7 3612QM prosessor, Nvidia GT 650M skjermkort, 128 GB SSD + 128 GB snurredisk, 8 GB RAM, og er vel det beste alternativet dersom du også har tenkt å spille en del. Og er en deilig maskin. Men den er så tynn at jeg blir litt skeptisk til hvordan kjølingen fungerer når det går hardt for seg ... slike maskiner har det med å klokke seg ned når det blir varmt. Ellers må du vel over på MacBook Pro (de med IPS-panel og GT 650M i).

Lenke til kommentar

Det som er greit med desse maskinene er at du kan oppgradere det meste sjølv. Og kvifor hadde du ikkje ein SSD i første omgang? Kven trenger ein cdrom i dag?

Har sjølv ein 1 TB HDD pluss ein 256 SSD disk i min :)

 

Sant :) Har selv en 1tb HDD + en 256gb SSD i min. Har en ekstern dvd-rom som har blitt brukt 1 gang, nemlig da jeg installerte Win8.

Lenke til kommentar

Asus Zenbook U500VZ har 1920x1080 matt IPS-panel, Intel Core i7 3612QM prosessor, Nvidia GT 650M skjermkort, 128 GB SSD + 128 GB snurredisk, 8 GB RAM, og er vel det beste alternativet dersom du også har tenkt å spille en del. Og er en deilig maskin. Men den er så tynn at jeg blir litt skeptisk til hvordan kjølingen fungerer når det går hardt for seg ... slike maskiner har det med å klokke seg ned når det blir varmt. Ellers må du vel over på MacBook Pro (de med IPS-panel og GT 650M i).

 

Problemet er at 650M ikke holder mål om man skal spille litt tyngre spill.

Lenke til kommentar

Hvis man slår av på kravene til oppløsning og detaljer, så kan man spille hva som helst med GT 650M. Det virket dessuten som personen bak innlegget jeg svarte på, var mer opptatt av å få en god skjerm til bildeproduksjon, enn spilling. Derfor forslaget. Jeg er ikke i stand til å finne en maskin med en bedre skjerm som samtidig har et enda bedre grafikkort. En P150 eller P170 med skjerm med utvidet fargerom er det opplagte svaret, men det ble altså ønsket forslag til alternativer til denne.

Felles for alle laptoper som har en skjermkvalitet over den gemene hop, er at de ikke har grafikkort beregnet på kravstor spilling i seg. Da blir det om å gjøre å finne et brukbart kompromiss. En konfigurerbar P150/P170 er sannsynligvis det beste kompromisset, og maskiner med IPS-paneler og GT 650 det nest beste.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

http://forums.guru3d...d.php?t=373737i 13.1 sertifisert drivere.

 

http://forum.noteboo...ated-guide.html brukte steg 10 så liker jeg msi afterburner 2.3.1 MEN oc gjøres på EGET ansvar.

 

Måtte du gjøre noe spesielt for å installere 13.1 driverene, eller var det bare å slette de gamle, også installere den nye? Har hatt mye problemer med ATI-driverene, så er skeptisk på å installere nye.

Lenke til kommentar

Måtte du gjøre noe spesielt for å installere 13.1 driverene, eller var det bare å slette de gamle, også installere den nye? Har hatt mye problemer med ATI-driverene, så er skeptisk på å installere nye.

 

fersk win så hadde ingen drivere installert fra før. men husk at etter regedit blir skjermkortet stående på konstant. så trekker mer strøm å bråker mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...