Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du skjønar ikkje kor lite eg har brydd meg. Svaret mitt istad var meint mot den idiotiske haldninga, der ein svartmalar produktet, og løysninga før ein sitt med fakta for hånd.

Som en person som liker å spille så finner jeg det vanskelig å tru at du ikke kan bry deg. Problemet ligger nok heller i mangelen på kunnskap. Hadde du hatt den så ville du mest sannsynligvis brydd deg. Men jeg kan jo ta feil, mulig du hater å spille og kun er her inne "for the lolz"?

 

Jeg har absolutt ingen grunn til å svartmale produktet ettersom jeg alltid har hatt både Xbox og X360. Det jeg "svartmaler" er mangelen på fremgang av produktet i enkelte områder.

 

Som sakt, det burde være åpenbart at de skal støtte indie utviklere, dette er ekstremt viktig både for dem for å tjene penger og for oss forbrukere om vi skulle havne i den situasjonen at vi faktisk kjøper produktet deres.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Som en person som liker å spille så finner jeg det vanskelig å tru at du ikke kan bry deg.

Eg og likar å spele. Har berre ikkje brydd meg med indie spel. Då eg til no ikkje har komen over eit spel som intresserar meg.
Problemet ligger nok heller i mangelen på kunnskap. Hadde du hatt den så ville du mest sannsynligvis brydd deg.
Kva er grunnlaget ditt for å sei det?

Jeg har absolutt ingen grunn til å svartmale produktet ettersom jeg alltid har hatt både Xbox og X360. Det jeg "svartmaler" er mangelen på fremgang av produktet i enkelte områder.

Det blir svarmaling, og pessimisme når ein tar utgongspunkt i at framgongen er fråværande før ein har alle fakta ...

 

Diskusjon burde forbys. Fy fy!

Enig. Endret av BlastyTrasty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg og likar å spele. Har berre ikkje brydd meg med indie spel. Då eg til no ikkje har komen over eit spel som intresserar meg.

Med så mange flotte indiespill som er kommet ut i det siste så finner jeg det vanskelig å tru at du ikke har brydd deg om dem. Sannsynligheten er vell heller at du har spilt et indiespill uten at du selv vet om det. Og dette kan jeg nok bevise hvis du gir meg Steamkontoen din, eventuelt Xbox Live kontoen. Hvis ikke er det nok på tide at du isåfall får åpnent øynene dine litt. Du kan finne innovasjon innenfor alle sjangre om du tar en kikk.

 

Kva er grunnlaget ditt for å sei det?

Enhver som er genuint interessert i spill burde ha øynene rettet mot indiespillene. Det er tross alt der det mest innovative skjer om dagen. Og jo mer som støttes for at disse nyvinningene kan få rom til å se dagens lys jo bedre er det både for deg og meg. AAA-spill har en tendens til å "herme" etter andre spill.

 

Det blir svarmaling, og pessimisme når ein tar utgongspunkt i at framgongen er fråværande før ein har alle fakta ...

Jeg har tatt utgangspunkt i den informasjonen som har kommet frem, samt den informasjonen jeg allerede vet fra måten MS har behandlet Indieutviklerne på X360.

 

Hva slags kunnskap har du om dette? Når du mener jeg svartmaler noe som helst her så tilsier det meg at du rett og slett ikke vet nok om det.

Endret av oophus_3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg ser det er komen opp tidlegare, med for Dykk som var bekymra for Kinect, her er endo ei lenke: http://kotaku.com/xb...oting-510100564

 

Microsoft Vows To Support Indie Developers on Xbox One

 

http://kotaku.com/mi...x-one-510129167

 

Microsoft pledges indie support on Xbox One

 

http://www.computera...rt-on-xbox-one/

 

angående kinect....

 

Xbox One 'Spy Camera' Questioned by Australian and German Officials

http://au.ibtimes.co...tm#.UaXZGdiOPy0

 

 

 

når det kommer til indie vet man dette....

 

Xboned! Indies can't self-publish on Xbox One

http://www.destructo...ne-254292.phtml

 

Indie developers abandon Xbox One as Xbox Live Arcade axed

http://metro.co.uk/2...e-axed-3805488/

Endret av Zombien.
Lenke til kommentar

Med så mange flotte indiespill som er kommet ut i det siste så finner jeg det vanskelig å tru at du ikke har brydd deg om dem.

Kva du vel å tru eller ikkje bryr meg i alle fall lite.

Sannsynligheten er vell heller at du har spilt et indiespill uten at du selv vet om det. Og dette kan jeg nok bevise hvis du gir meg Steamkontoen din, eventuelt Xbox Live kontoen.
Dette ser eg fram til. Steamkontoen min er BlastyTrasty

Xbox live kontoen min er Optimus Trasti. Den gamle xbox kontoen min vart utestengd til år 9999 grunna custom firmware - det var på denne kontoen spelinga frå 2005 til 2012 føregjekk.

 

Hvis ikke er det nok på tide at du isåfall får åpnent øynene dine litt. Du kan finne innovasjon innenfor alle sjangre om du tar en kikk.
Eg har heile tida augna opne. Ser eg noko som eg trur er noko for meg, undersøkjer eg nærare.

 

Enhver som er genuint interessert i spill burde ha øynene rettet mot indiespillene. Det er tross alt der det mest innovative skjer om dagen.
Sludder og pølsevev. Så dersom eg ikkje har funne eit indie spel som er noko for meg, så er eg ikkje 'genuint' intressert? Noko rar måte å definere ei intresse på.

 

Og jo mer som støttes for at disse nyvinningene kan få rom til å se dagens lys jo bedre er det både for deg og meg. AAA-spill har en tendens til å "herme" etter andre spill.
Nyvinningar er bra det. Men å seie at 'det meste' av det innovative innan spelutvikling føregår på indie sida vil eg påstå er ei overdriving.

 

Jeg har tatt utgangspunkt i den informasjonen som har kommet frem, samt den informasjonen jeg allerede vet fra måten MS har behandlet Indieutviklerne på X360.
Du, og fleire med deg har teke utgongspunkt i den informasjonen, den misinformasjonen, dei spekulasjonane, dei ryktene, og det litle av harde fakta som endo er komen ut, meinar du vel ...

 

Hva slags kunnskap har du om dette? Når du mener jeg svartmaler noe som helst her så tilsier det meg at du rett og slett ikke vet nok om det.

Du kjenner ikkje meg, veit ei heller kven eg er eller kva eg brukar fritida mi om. Latterleg hersketeknikk.

 

Blir som om eg skulle påstått at du ikkje har greie på korleis ein sett opp link aggregering på fiberswitchane i eit Dell M1000e bladerack, utan å ha noko som helst formeining om kven du er og kva du driv med. For alt eg veit var jobbar du med slike jern kvar dag. Irriterande.

 

Regner med man kan overføre kontoen sin fra 360.

Det kan du. Ref One avsløringa. Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Har ikke hengt helt med, men man må vel ikke lage ny konto på One? Regner med man kan overføre kontoen sin fra 360.

 

Man bruker samme konto som man hadde på 360 og den orginale xboxen, bare taste inn brukernavn og passord og du er i gang. Xbox gull abonnement hvis du har blir da gjeldene både på 360 og XBO.

Lenke til kommentar

Xboned! Indies can't self-publish on Xbox One

http://www.destructo...ne-254292.phtml

 

Indie developers abandon Xbox One as Xbox Live Arcade axed

http://metro.co.uk/2...e-axed-3805488/

1. Slik var det på Xbox 360(XBLA), også men det stoppet ikke massevis av indie-utviklere fra å utvikle spill til konsollen.

 

2. Å sette avskaffelsen av XBLA-betegnelsen i sammenheng med hvordan indie-utviklere kommer til å reagere i forhold til XBO er lite gjennomtenkt. Det betyr bare at alle digitale spill til XBO kommer til å være plassert i samme kategori.

 

Microsoft bør uten tvil revurdere en del av retningslinjene de har angående indie-spill, men det virker som om folk har fått det for seg at Microsoft aktivt arbeider imot indie-utviklere. De har deres egen måte å gjøre ting på, og det har stort sett fungert bra for dem frem til nå. Du har indie-utviklere som kritiserer MS (Phil Fish, Team Meat, Jonathan Blow), men på den andre siden har man også indie-utviklere som roser MS (Ska Studios, The Behemoth, Humble Hearts)

 

Når de nye konsollene kommer ut kommer de derimot til å starte med blanke ark(pga null bakoverkompabilitet), så det er til Microsoft's beste å være like åpne som Sony har vært.

 

Det antas at Microsoft kommer til å utdype mer om utviklerverktøy og distribusjon av digitale spill på sommerens Build-konferanse, så vi får håpe at de har noe konket å komme med innen den tid.

Lenke til kommentar

Hva slags kunnskap har du om dette? Når du mener jeg svartmaler noe som helst her så tilsier det meg at du rett og slett ikke vet nok om det.

 

Legger merke til at du er veldig klar og tydelig i dine synspunkter - og avfeier andre som uvitende hvis de ikke er enig med deg.

 

Går ut i fra at du har relevant utdanning innen spillutvikling og kanskje til og med jobber innen et selskap som driver med spillutvikling. Jeg setter bestandig pris på synspunkter fra fagfolk. Kanskje du kan fortelle litt om din bakgrunn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette ser eg fram til. Steamkontoen min er BlastyTrasty

Xbox live kontoen min er Optimus Trasti. Den gamle xbox kontoen min vart utestengd til år 9999 grunna custom firmware - det var på denne kontoen spelinga frå 2005 til 2012 føregjekk.

Mod og Indiespill støtte har satt sitt preg hos selv deg ser jeg. Selv om du sier at du ikke bryr deg noe særlig om det.

 

Counter Strike og Trails.

 

Var ikke så vanskelig det der. Selv med en relativt fattig kolleksjon av spill.

 

Eg har heile tida augna opne. Ser eg noko som eg trur er noko for meg, undersøkjer eg nærare.

Mener du at det er ingen indiespill som er under utvikling nå som du ser på?

 

Sludder og pølsevev. Så dersom eg ikkje har funne eit indie spel som er noko for meg, så er eg ikkje 'genuint' intressert? Noko rar måte å definere ei intresse på.

Nå har jeg jo bevist for deg at du har vært "interessert" da, så da syns jeg det er rart at du er likegyldig i måten MS eventuelt skulle støtte indiespill utviklere på.

 

Nyvinningar er bra det. Men å seie at 'det meste' av det innovative innan spelutvikling føregår på indie sida vil eg påstå er ei overdriving.

Det er bare å lage en liste over spill på AAA siden det som har kommet ut i det siste det som du mener har innovert, og hva de isåfall har innovert med, så skal jeg svare deg med en liste av indiespill som har kommet ut i det siste som overgår det.

 

Du, og fleire med deg har teke utgongspunkt i den informasjonen, den misinformasjonen, dei spekulasjonane, dei ryktene, og det litle av harde fakta som endo er komen ut, meinar du vel ...

Hva slags missinformasjon, og hvilke spekulasjoner?

 

Du kjenner ikkje meg, veit ei heller kven eg er eller kva eg brukar fritida mi om. Latterleg hersketeknikk.

Jeg trenger ikke kjenne deg. Alt jeg trenger å gjøre er å ta en konklusjon rundt det du sier. Og når du kjører åpenbar ironi av at jeg mener at det er på tide at MS tar tak i indiespill utviklingen og støtten av den, så er det jo åpenbart at du ikke vet særlig mye om den delen av bransjen her og hvordan MS har "håndtert" dette gjennom X360 sin levetid.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

1. Slik var det på Xbox 360(XBLA), også men det stoppet ikke massevis av indie-utviklere fra å utvikle spill til konsollen.

 

2. Å sette avskaffelsen av XBLA-betegnelsen i sammenheng med hvordan indie-utviklere kommer til å reagere i forhold til XBO er lite gjennomtenkt. Det betyr bare at alle digitale spill til XBO kommer til å være plassert i samme kategori.

 

Microsoft bør uten tvil revurdere en del av retningslinjene de har angående indie-spill, men det virker som om folk har fått det for seg at Microsoft aktivt arbeider imot indie-utviklere. De har deres egen måte å gjøre ting på, og det har stort sett fungert bra for dem frem til nå. Du har indie-utviklere som kritiserer MS (Phil Fish, Team Meat, Jonathan Blow), men på den andre siden har man også indie-utviklere som roser MS (Ska Studios, The Behemoth, Humble Hearts)

 

Når de nye konsollene kommer ut kommer de derimot til å starte med blanke ark(pga null bakoverkompabilitet), så det er til Microsoft's beste å være like åpne som Sony har vært.

 

Det antas at Microsoft kommer til å utdype mer om utviklerverktøy og distribusjon av digitale spill på sommerens Build-konferanse, så vi får håpe at de har noe konket å komme med innen den tid.

 

Slik var det, og flere og flere ble vel lei av XBLA etterhvert?

 

AtW

Lenke til kommentar

Legger merke til at du er veldig klar og tydelig i dine synspunkter - og avfeier andre som uvitende hvis de ikke er enig med deg.

Jeg avfeier ihvertfall ikke en påstand ved å kjøre tom ironi som ikke gjør noe for diskusjonen. Når jeg avfeier noe så kommer jeg med en motpåstand til akkurat hvorfor jeg avfeier det.

 

Går ut i fra at du har relevant utdanning innen spillutvikling og kanskje til og med jobber innen et selskap som driver med spillutvikling. Jeg setter bestandig pris på synspunkter fra fagfolk. Kanskje du kan fortelle litt om din bakgrunn?

Du har rett i halvparten av setningen din. Jeg har en utdanning som omhandler 3D hvor jeg har lært endel om spillutvikling og lurte lenge på om jeg ville spesialisere meg innenfor det feltet. Jeg valgte å gå den "andre" veien og jobber nå innenfor reklamebransjen med animasjon og visualiseringer.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Slik var det, og flere og flere ble vel lei av XBLA etterhvert?

 

AtW

Dust fra Humble Hearts kom ut i fjor

Skulls of the Shogun fra 17-bit kom ut i år

BBT fra The Behemoth kom ut i år.

Monaco fra Pocketwatch Games kom ut i år

Charlie Murder fra Ska Studios kommer ut i år.

Super T.I.M.E Force fra Capybara kommer ut i år.

Ascend fra Signal Studios kommer ut i år.

Crimson Dragon fra Grounding. Inc kommer ut i år.

 

Støtten er fortsatt til stede, selv om andre utviklere har valg å gå multiplatform eller å lage spill til andre platformer.

 

Edit: Fjernet State of Decay siden jeg kom på at MS eier IP-en.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Dust fra Humble Hearts kom ut i fjor

Skulls of the Shogun fra 17-bit kom ut i år

BBT fra The Behemoth kom ut i år.

Charlie Murder fra Ska Studios kommer ut i år.

Super T.I.M.E Force fra Capybara kommer ut i år.

Ascend fra Signal Studios kommer ut i år.

Crimson Dragon fra Grounding. Inc kommer ut i år.

 

Støtten er fortsatt til stede, selv om andre utviklere har valg å gå multiplatform eller å lage spill til andre platformer.

 

Edit: Fjernet State of Decay siden jeg kom på at MS eier IP-en.

I forhold til en PC så er da dette ganske skuffende. Syns du ikke? Samt hvis du ser på antall spill som kom ut tidligere fremfor nå så er det ikke vanskelig å se en fallende graf av indiespill som ser dagens lys på konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...