Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Dust fra Humble Hearts kom ut i fjor

Skulls of the Shogun fra 17-bit kom ut i år

BBT fra The Behemoth kom ut i år.

Monaco fra Pocketwatch Games kom ut i år

Charlie Murder fra Ska Studios kommer ut i år.

Super T.I.M.E Force fra Capybara kommer ut i år.

Ascend fra Signal Studios kommer ut i år.

Crimson Dragon fra Grounding. Inc kommer ut i år.

 

Støtten er fortsatt til stede, selv om andre utviklere har valg å gå multiplatform eller å lage spill til andre platformer.

 

Edit: Fjernet State of Decay siden jeg kom på at MS eier IP-en.

 

Jeg sa ikke at det ikke kom ut spill, jeg sa flere og flere ble lei. Er dette det som har kommet ut? 7 spill i år? Det kommer flere enn det per uke på PC i indie-kategorien.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg avfeier ihvertfall ikke en påstand ved å kjøre tom ironi som ikke gjør noe for diskusjonen. Når jeg avfeier noe så kommer jeg med en motpåstand til akkurat hvorfor jeg avfeier det.

 

 

Du har rett i halvparten av setningen din. Jeg har en utdanning som omhandler 3D hvor jeg har lært endel om spillutvikling og lurte lenge på om jeg ville spesialisere meg innenfor det feltet. Jeg valgte å gå den "andre" veien og jobber nå innenfor reklamebransjen med animasjon og visualiseringer.

 

Spennende å jobbe med animasjon og visualiseringer kan jeg tenke meg. Jeg utdannet og kurset meg en del på Autodesks produkter for noen år siden, da særlig med 3D og modellering, dessverre har jeg jobbet lite med 3D etterpå, under bygging vil man fremdeles helst ha alt i 2D papir.

Lenke til kommentar

Spennende å jobbe med animasjon og visualiseringer kan jeg tenke meg. Jeg utdannet og kurset meg en del på Autodesks produkter for noen år siden, da særlig med 3D og modellering, dessverre har jeg jobbet lite med 3D etterpå, under bygging vil man fremdeles helst ha alt i 2D papir.

Har da fått noen oppdrag som kun har vært ment for å bli vist frem internt i enkelte selskaper for produksjon, så det kan jo hende du burde ta opp gamle kunnskaper igjen. ^^ Vell, blir kanskje litt vell off-topic dette.

Lenke til kommentar

I forhold til en PC så er da dette ganske skuffende. Syns du ikke? Samt hvis du ser på antall spill som kom ut tidligere fremfor nå så er det ikke vanskelig å se en fallende graf av indiespill som ser dagens lys på konsollen.

Nå er jo dette hovedsaklig en konsolltråd. PC er uten tvil en mer åpen platform for indie-utviklere, så det skal jeg ikke si noe imot.

 

Når det gjelder indie-spill til 360 så var 2012 etter min mening et av de aller sterkeste årene til XBLA. 2013 ser dog noe svakere ut. Antall spill er for øvrig mer eller mindre det samme per år.

 

Jeg sa ikke at det ikke kom ut spill, jeg sa flere og flere ble lei.

...og flere har kommet til. Poenget mitt er at selv om noen har vært misfornøyde, så finnes det andre som gladelig utvikler for platformen.

 

Er dette det som har kommet ut? 7 spill i år? Det kommer flere enn det per uke på PC i indie-kategorien.

AtW

Nei.. Det er spill som kun har kommet ut til Xbox 360 eller Xbox 360 og PC. Det pleier å komme 1-2 XBLA-spill i uken.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Counter Strike og Trails.

....

Nå har jeg jo bevist

Er sjeldan eg bryt ut i latter etter å ha lese noko på internett. Men dette var ordentleg morosamt. At eg starta CS, og synest at det var grusomt dårleg i 2004 - bevisar på ingen måte, noko av det du seier.

 

At eg storkoste meg med Trials bevisar heller ingenting.

Og det at du regelrett valde å ignorere det eg skreiv om den 'originale' XBOX kontoen min, fortel jo sitt. Informasjonen om kva spel som er spelt på den ligg fritt tilgjengeleg.

 

Fattig spel samling? Eg har på ingen måte alle spela i verda, men eg har kjøpt det eg har hatt lyst på - og så har sambuaren min kost seg med masse arkade spel.

http://www.xboxgamer.../Blasty-Trasty/

 

Du må argumentere så mykje du vil. At du trur eg har lite greie på spel, indie eller ikkje bryr meg midt i brunauge.

 

Eg kan garantere deg følgande; du har ikkje greie på meg, mitt og mine syslar. Så du må berre diskutere med meg, men hald meg som person, og mine tilhøyrande interesser utav det - då det ikkje har noko med saka å gjere. Dersom eg ikkje har noko favorittar innanføre ein kategori, så er - og blir det mi sak.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At eg storkoste meg med Trials bevisar heller ingenting.

Det beviser bare at din påstand ble satt på plass.

"Har berre ikkje brydd meg med indie spel."

 

Og nå sier du at du storkoste deg med Trails?

 

Poenget mitt er jo at det er for din egen fordel om MS åpner opp slusene for utviklingen av indie-spill og tilgangen til det. Din respons med at du "ikke bryr deg" har jeg da nå rettet på, så da er det kanskje på tide at du også burde ta i et tak for at dette skal bli en realitet fremfor å kalle all diskusjon som omhandler dette blinde antagelser og spekulasjer.

 

Eneste som har skyld i at dette muligens har gått over bord - hvis det er blinde antagelser og spekulasjoner er MS selv, ikke vi som diskuterer informasjonen som er ute.

 

Det får du spørre MS, Sony og Nintendo om.

Nintendo og Sony har på ingen måte like strenge regler som MS har.

Lenke til kommentar

Nintendo og Sony har på ingen måte like strenge regler som MS har.

Jeg visste at jeg burde ha nevnt dette i den forrige posten min. Jeg prøvde ikke å likestille retninglinjene til MS med Sony og Nintendo's retningslinjer.

 

Indie-utviklere har uansett ikke like frie tøyler hos Sony eller Nintendo som de har på pc.

Lenke til kommentar

Det beviser bare at din påstand ble satt på plass.

"Har berre ikkje brydd meg med indie spel."

 

Og nå sier du at du storkoste deg med Trails?

Trials er ikkje noko indie spel. RedLynx er ein godt etablert utviklar, og utgjevarar som støttar sikkert både teknisk og økonomisk. Blir litt rart å kalle det "independent" - eller kva?

 

Eg er ferdig med denne saka. Diskutere med folk med tydelege kognitive begrensningar er ikkje noko eg ynskjer bruke tida mi på.

Lenke til kommentar

Sony har uansett satt en stor vekt på at de skal bli enda bedre på dette gjennom siste kunngjøring, så da må en jo anta at det vil bli enda bedre, slik at de på den måten vil nærme seg PC situasjonen angående indie-utviklere.

 

Nintendo vet vi jo ingenting om angående eventuelle forandringer så da får man vente å se.

Lenke til kommentar

Trials er ikkje noko indie spel. RedLynx er ein godt etablert utviklar, og utgjevarar som støttar sikkert både teknisk og økonomisk. Blir litt rart å kalle det "independent" - eller kva?

RedLynx er et independent utviklingsselskap. Eneste grunnen til at MS står som utgiver av Trails spillene er pga de er tvunget til det gjennom MS sine latterlige lover og regler. Gjør et lite søk på "independent" og "RedLynx" er du grei.

 

Eg er ferdig med denne saka. Diskutere med folk med tydelege kognitive begrensningar er ikkje noko eg ynskjer bruke tida mi på.

Det er ikke jeg som kommer med feilaktig informasjon her. Så de kognitive begrensningene kan du beholde for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leflus, nå må du også tenke på at pga. at indie utviklere ikke kan utgi spillene sine selv rømmer dem til Sony, Nintendo og Steam.

Mange av kommende indie spill kommer ikke til Xbone fordi at indie utviklerne hater Mcirosoft nå.

http://www.eurogamer...ish-on-xbox-one

...og det er et reellt problem som jeg allerede har sagt at MS må ta tak i. Du bør dog være forsiktig med å skjære alle indie-utviklerne under en kam. Hat er et veldig sterkt ord. Spesielt når det finnes en rekke indie-utviklere som har null problem med å gi ut spill til X360.

 

Sony har uansett satt en stor vekt på at de skal bli enda bedre på dette gjennom siste kunngjøring, så da må en jo anta at det vil bli enda bedre, slik at de på den måten vil nærme seg PC situasjonen angående indie-utviklere.

 

Nintendo vet vi jo ingenting om angående eventuelle forandringer så da får man vente å se.

Tror du at Sony vil tillate utviklere å selge DRM-frie spill på PSN? Eller å selge indie-spill til playstation gjennom uavhengige nettsider?

 

Sony fortjener mye ros for det de har gjort for indie-utviklere på konsoll, men PS4 er fortsatt en konsoll med et avstengt økosystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

Taklier ikke å bli tatt i å lyge ser jeg.

Begrensa begrep på språk også. Ofte eit symptom. Vonaleg skriv du ikkje mykje tekst på reklamane du produserar.

Det er jo litt morsomt at ei lita skrivefeil er alt som skal til for at du skal snu deg og kaste deg selv i din egen grav. Det er kun noen få minutter siden du skrev noe om at jeg brukte hersketeknikker også hopper du rett på første mulighet for å gjøre det samme? Ikke det at dette er forste gangen men det forteller jo sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...