Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Dette er allereie komen fram i tidlegare innlegg.

Men slik ståa er no, går alle ut ifrå at Microsoft skal framleis gjere det skikkelig vanskeleg for indie utviklarane.

 

Elles så har eg grubla litt på dette med at Kinect følger med den nye xbox'en. I byrjinga var det noko blanda kjensler - då eg synest teknologien er spanande. Medan spela som til no er komen ut, har veldig mange av dei virka som venstrehåndsarbeid.

 

No, som utviklarar veit at det er ein kinect der ute, for kvar X1 - så kan dei verkeleg byrje tenkje stort.

 

Gledar meg til guttungen kan prøve ut noko liknande!

http://www.youtube.com/watch?v=T7eO4zdxhU8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er allereie komen fram i tidlegare innlegg.

Men slik ståa er no, går alle ut ifrå at Microsoft skal framleis gjere det skikkelig vanskeleg for indie utviklarane.

 

Elles så har eg grubla litt på dette med at Kinect følger med den nye xbox'en. I byrjinga var det noko blanda kjensler - då eg synest teknologien er spanande. Medan spela som til no er komen ut, har veldig mange av dei virka som venstrehåndsarbeid.

 

No, som utviklarar veit at det er ein kinect der ute, for kvar X1 - så kan dei verkeleg byrje tenkje stort.

 

Gledar meg til guttungen kan prøve ut noko liknande!

 

Litt det samme jeg tenker. Kinect er egentlig ett utrolig spennende konsept, mye mer enn både move kontrollen og wii, og jeg er veldig spent på hva de kan få til. Jeg håper noen tar steget forbi "lekespillene" og bruker kinect på en måte som forandrer måten vi spiller på totalt. Isåfall ville microsoft ha gode sjanser for å utkonkurere både PS og Nintendo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg så ikke pressekonferansen til Microsoft om Xbox One før i går kveld.. Inntrykkene mine til da har kun blitt påvirket av forumet og stort sett sinte reaksjoner både her og andre steder, og noen litt vittige innslag av f.eks Angry Joe.. Etter alt dette satte jeg meg ned for å se konferansen, og jeg må si at jeg ble positivt overrasket! Mye skyldes nok all hetsen konsollen har fått, at det slikt sett var dømt til å få en opptur!? Uansett, jeg må si at det fristet litt med en slik konsoll, så blir nok mye mulig å kjøpe en -men, usikker på om det blir på releasedagen.. men, kjenner jeg meg rett, så klarer jeg ikke helt å holde meg unna! :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på at jeg venter et par mnd etter at begge konsoller er gitt ut.. Så får man se litt på tilbakemeldingene. Det kommer så klart an på hvilke spill som blir gitt ut ved lanseringen. Men her i huset er det allerede flere stemmer på Xbox, så det heller litt i den retningen.

Lenke til kommentar

Det er nok ikkje urealistisk.

 

Prisen på Komplett er ikkje så aller værst. Eg har førehandstinga den der. Det fine med førehandstinginga er at ein er verna mot ei eventuell prisstigning.

post-84194-0-73773200-1369904419_thumb.jpg

 

Edit:

... så da blir vel prisen tett opp under 7000kr her på berget...

Det har litt vanskeleg for å tru blir tilfelle. Terskelen for mange går ved den magiske 5.000 kroners grensa. Endo færre ynskjer krysse 6.000.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

600 dollar er ca 3000 norske kroner... Jeg vet ikke hvor mye de setter den opp i pris her hjemme, men det blir vel rundt 4500 - 5000 kr? Er ikke det litt som forventet? Noen som har noen forslag?

Eg òg tippar den vil lande i dette området. Men lenka til Zombien var til amazon.co.uk - difor var valutaen Britiske pund, som er noko meir verd enn Amerikanske dalarar.

 

Ikkje sjans at konsollen vil koste 7000kr. Amazon veit vel ikkje noko meir enn komplett?

Enig. Det er berre ei antakelse. Kanskje prisen vart avslørt på E3.

 

Forøvrig veldig morosamt å sjå fleire Nynorsk brukarar på forumet!

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikkje sjans at konsollen vil koste 7000kr. Amazon veit vel ikkje noko meir enn komplett?

 

Nei herregud! 7000? 600 dollar er jo som sakt ca 3000 norske kroner. Hvis den skal koste 7000 her så er det OVER det dobbelte. 4000 kr mer enn den koster i USA? Det tviler jeg sterkt på.. Hva var prisforskjellen på Xbox 360 i norge og usa ved lansering? Noen som husker?

Lenke til kommentar

Nei herregud! 7000? 600 dollar er jo som sakt ca 3000 norske kroner.

Sjå svaret mitt over. Tek meg friheten til å sitere meg sjølv;

 

Men lenka til Zombien var til amazon.co.uk - difor var valutaen Britiske pund, som er noko meir verd enn Amerikanske dalarar.
Eg trur me med stor trygghet kan sjå til prissettinga til Komplett, for å få eit veldig bra estimat. Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Det er nok ikkje urealistisk.

 

Prisen på Komplett er ikkje så aller værst. Eg har førehandstinga den der. Det fine med førehandstinginga er at ein er verna mot ei eventuell prisstigning.

post-84194-0-73773200-1369904419_thumb.jpg

 

Edit:

 

Det har litt vanskeleg for å tru blir tilfelle. Terskelen for mange går ved den magiske 5.000 kroners grensa. Endo færre ynskjer krysse 6.000.

 

komplett har vel en engangs deal på gang, siden de indikerer den prisen...

 

men 600.00 GBP = 5,353.77 NOK så kommer moms og faenskap oppå der...man må også huske at dette ikke er en ren spill konsoll.. her er det stor mulighet for at det faktisk blir stiv pris. så det kan fort bli 6999kr i butikk..

Endret av Zombien.
Lenke til kommentar

Ikkje sjans at konsollen vil koste 7000kr. Amazon veit vel ikkje noko meir enn komplett?

Amazon har vel slik pre-order policy som gjør at du som kunde vil få en lavere pris dersom produktet blir lavere i pris på release, men aldri høyere. Tipper de sikrer seg ved å skrive 7000kr til de vet mer fra MS.

Lenke til kommentar

Forøvrig veldig morosamt å sjå fleire Nynorsk brukarar på forumet!

 

Må halde språket ved like veit du! :)

 

Nei herregud! 7000? 600 dollar er jo som sakt ca 3000 norske kroner. Hvis den skal koste 7000 her så er det OVER det dobbelte. 4000 kr mer enn den koster i USA? Det tviler jeg sterkt på.. Hva var prisforskjellen på Xbox 360 i norge og usa ved lansering? Noen som husker?

 

Ja, det var meint som svar til Zombien der oppe.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_launch#Release_dates_and_pricing

  • Liker 1
Lenke til kommentar

komplett har vel en deal på gang kanskje siden de indikerer den prisen...

 

men 600.00 GBP = 5,353.77 NOK så må mann legge på moms/skatt og faenskap... så kan det fort bli 6999kr i butikk..

Dersom ein brukar den logikken din, kan det jo bli meget spanande å sjå prisen på Playstation 4. Den er prisa til 5.990 hjå Komplett.
Lenke til kommentar

Ja, det var meint som svar til Zombien der oppe.

 

 

Ja skjønte det, skulle bare uttrykke min enighet med deg=)

 

MEN er det ikke slik at prisen i England og Norge ligger nærmere hverandre? Det er ikke sikkert prisen blir så veldig forskjellig fra England.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha jeg så ikke den.. Jeg var litt kjapp på avtrekkeren kanskje. Men da kan det jo godt tenkes den blir litt dyrere. 600 britiske pund blir ca 5400 kr? Da blir det en annen prisklasse igjen

Jau, ein er då krøpen over den magiske 5.000 kroners grensa eg refererte til tidlegare.

 

Amazon har vel slik pre-order policy som gjør at du som kunde vil få en lavere pris dersom produktet blir lavere i pris på release, men aldri høyere.

Det har komplett også. Så dersom prisen skulle mot all forventning visa seg å væra 6.990 på release dagen - har jo dei som har førehandstinga den der gjort eit røvarkjøp. Eg inkludert! :wee:

 

Noen som har hørt om ordet "placeholder"?

Ja, men eg nytta eit anna ord, som i denne settinga vart eit slags synonym; Estimat :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...