Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Det er nesten et lite "salgstriks" å si du får med et spill også. Det spillet er sikkert et spill som er utgitt av Microsoft Studios eller noe, og sikkert Forza også. Om man sier konsollen kommer i Mars så har spillet altså vært ute i allerede 5 måneder, og er langt i fra noe nytt eller så bra som Microsoft skal ha det til. Plaster på såret kan man kanskje si, men om Sony fortsetter med "gratis spill" opplegget sitt så har man fort allerede 6-7 spill før du får et av Microsoft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du drar det jeg skrev ut av kontekst, igjen..

 

Du skjønner vel egentlig hva jeg mener. Microsoft får det til å høres bra ut at man får et gratis spill fordi konsollen kommer 5 måneder etter. "Om dere holder dere til forhåndsbestillingen av Xbox One skal dere få et spill av oss". Hadde de personene kjøpt Sony PS4 i November ville de på samme tid kanskje fått 5-6 spill igjennom PS Store. Så hvordan kan det være en "god" erstatning at man får kun et spill?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre om microsoft ikke hadde gitt et gratis spill?

 

Forstår ikke at du gidder skrive i denne tråden engang, du er en playstation fanboy. Dette er en xbox tråd.

 

Spill via ps+ er vel bare leigespill uansett? Den dagen du sier opp ps+ mister du vel tilgangen til spillene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre om microsoft ikke hadde gitt et gratis spill?

 

Forstår ikke at du gidder skrive i denne tråden engang, du er en playstation fanboy. Dette er en xbox tråd.

 

Spill via ps+ er vel bare leigespill uansett? Den dagen du sier opp ps+ mister du vel tilgangen til spillene?

 

Alle digitale spill er mer eller mindre en leietjeneste.

Lenke til kommentar

Forklar gjerne kvifor det er ein dårleg ting at ein får med eit spel då.

Korleis ein klarar vri det om til noko negativt er for meg eit mysterium.

 

Du er vel ikkje så fjern at du forventa å få 5-6 spel i kompensasjon.

 

Denne diskusjonen kan du nok gjerne ta i VS tråden.

 

Takk for maten. Poenget med å diskutere med deg er lik null. Du står så sterkt knyttet til Microsoft p.d.d at du ikke er i stand til å se kritisk på det, ei objektivt.

Hadde du lest det jeg skrev hadde du fått med deg poenget mitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da kan de begynne med å fjerne ditt innlegg der du lyver å beskylder meg for og kalle alle andre for fanboys.

Det som irriterer meg grenseløst er at du og andre kommer inn på denne tråden bare for og skrive dritt og samenligne alt med ps4. Har ingen problem når sånt blir tatt i VS tråden. Pleier vi å komme inn på ps4 tråden for åtrolle?

Er dere virkelig så usikre på konsollvalget deres?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forklar gjerne kvifor det er ein dårleg ting at ein får med eit spel då.

Korleis ein klarar vri det om til noko negativt er for meg eit mysterium.

 

Du er vel ikkje så fjern at du forventa å få 5-6 spel i kompensasjon.

 

Denne diskusjonen kan du nok gjerne ta i VS tråden.

Må vel gå an å være kritisk til slike ting. Er jo sant det som sies, og man merker at Microsoft er mye mer grådigere og slue i alle "tilbudene" sine. Også handler det litt om det store bildet her som ikke akkurat blir noe penere når de tviholder på den taktikken og sender signaler om at "vi vet folk kjøper uansett, så da fortsetter vi buisnessen i den grå sonen".

 

Jeg kjøper nok uansett, hehe.. Men er ikke blind supporter av noen av produktene.

Lenke til kommentar

 

Takk for maten. Poenget med å diskutere med deg er lik null. Du står så sterkt knyttet til Microsoft p.d.d at du ikke er i stand til å se kritisk på det, ei objektivt.

Hadde du lest det jeg skrev hadde du fått med deg poenget mitt.

Ja, riktig.

 

Så fordi eg ikkje har urealistiske forventningar til ei eventuell kompensasjon så er er "knytt" til MSFT?

 

Det var jo ògså ein måte å seie det på ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må vel gå an å være kritisk til slike ting. Er jo sant det som sies, og man merker at Microsoft er mye mer grådigere og slue i alle "tilbudene" sine. Også handler det litt om det store bildet her som ikke akkurat blir noe penere når de tviholder på den taktikken og sender signaler om at "vi vet folk kjøper uansett, så da fortsetter vi buisnessen i den grå sonen".

 

Jeg kjøper nok uansett, hehe.. Men er ikke blind supporter av noen av produktene.

Sjølvsagt - men å samanlikne det faktum at ein får 5-6 spel ekstra frå ei betal teneste til ein anna konsoll som kjem ut eit halvt år før X1 blir litt epler og appelsiner.

 

Utdjup gjerne kva du meinar som er så sleipt med at dei gir med Forza 5 som ein kompensasjon for at konsollen kom noko seinare enn forventa.

Lenke til kommentar

Da kan de begynne med å fjerne ditt innlegg der du lyver å beskylder meg for og kalle alle andre for fanboys.

Det som irriterer meg grenseløst er at du og andre kommer inn på denne tråden bare for og skrive dritt og samenligne alt med ps4. Har ingen problem når sånt blir tatt i VS tråden. Pleier vi å komme inn på ps4 tråden for åtrolle?

Er dere virkelig så usikre på konsollvalget deres?

 

Du min gutt, må roe deg ned :) Omtrent alle dine innlegg så virker du alltid forbannet. Er jo bare klaging fra deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjølvsagt - men å samanlikne det faktum at ein får 5-6 spel ekstra frå ei betal teneste til ein anna konsoll som kjem ut eit halvt år før X1 blir litt epler og appelsiner.

 

Utdjup gjerne kva du meinar som er så sleipt med at dei gir med Forza 5 som ein kompensasjon for at konsollen kom noko seinare enn forventa.

I bunn og grunn så er det jo egentlig ikke noe galt med det, man får faktisk goder her pågrunn av krigen og hvordan hele denne prosessen fungerer m.m. Men som første mann var inne på her, så er det måten MS sløyfer ting sammen på som blir problematisk.

Skal ikke gjøre dette til en vs tråd, men når Sony maler et rosenrødt bilde og skal gi gode tilbud/kompensasjon for noe e.l, så gir de ut spill m.m som faktisk er logisk iforhold til situasjonen. De er ikke perfekte, men det henger ofte mer på grep. Dere kan jo dra sammenligninger selv mellom gratis spillene på 360vsps3 eller hvilken spill som følger med i bundle etc..

 

I mitt hode iallefall, så blir MS en slags onkel skrue. Betyr ikke at jeg hater MS, skal mest sannsynlig selv ha konsollen da det nå faktisk er mye de har som jeg har lyst på( ikke at det skal ha noe betydning uansett ), men vil fortsatt være kritisk til både MS,Sony og Nintendo iforhold til det de gjør, hvordan de spiller dette sjakkspillet mot konkurrentene og kundene sine.

Lenke til kommentar

I bunn og grunn så er det jo egentlig ikke noe galt med det, man får faktisk goder her pågrunn av krigen og hvordan hele denne prosessen fungerer m.m. Men som første mann var inne på her, så er det måten MS sløyfer ting sammen på som blir problematisk.

Skal ikke gjøre dette til en vs tråd, men når Sony maler et rosenrødt bilde og skal gi gode tilbud/kompensasjon for noe e.l, så gir de ut spill m.m som faktisk er logisk iforhold til situasjonen. De er ikke perfekte, men det henger ofte mer på grep. Dere kan jo dra sammenligninger selv mellom gratis spillene på 360vsps3 eller hvilken spill som følger med i bundle etc..

 

I mitt hode iallefall, så blir MS en slags onkel skrue. Betyr ikke at jeg hater MS, skal mest sannsynlig selv ha konsollen da det nå faktisk er mye de har som jeg har lyst på( ikke at det skal ha noe betydning uansett ), men vil fortsatt være kritisk til både MS,Sony og Nintendo iforhold til det de gjør, hvordan de spiller dette sjakkspillet mot konkurrentene og kundene sine.

Eg ser framleis ikkje problemet med at ein får eit plaster på såret..

 

Eg stussar på ordvalet ditt her; logisk?

Kva ville vært eit logisk val då?

 

Korleis ein kan hate eit selskap, eller endo verre - ein firekanta boks er for meg framleis eit mysterium.

 

Xbox 360 har jo hatt kjempemange flott bundles;

- Gears of War

- Halo

- Fable

- COD: Modern Warfare

- GTA IV

- Resident Evil

- Batman Arkham City

- Splinter Cell

- med fleire ....

 

Noko usikker på kva du meinar med Onkel Skrue. Meinar du at dei likar å tene penger? Det trur eg er hovudmålet til dei aller fleste børsnoterte selskapa i verda. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du ikke se problemet med vilje eller?

 

Du ser vel at ingen klager på at man får det spillet. Poenget er åpenbart at Microsoft får kjøperne (du biter rett på) til å tro de "tjener" på å vente til 2014 med Xbox, isteden for å velge PS4. Om de ikke fryktet Sony så hadde de ei gitt bort et spill, men det gjør de, og det kun fordi de frykter at folk hopper av forhåndsbestillingene. Det at man får et spill for å vente i så lang tid er for min del en dårlig deal. Skulle Microsoft ha gitt noe tilbake fra de som har vært trofaste å ventet burde vel summen vært mer enn det ene spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...