Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Vil du ikke se problemet med vilje eller?

 

Du ser vel at ingen klager på at man får det spillet. Poenget er åpenbart at Microsoft får kjøperne (du biter rett på) til å tro de "tjener" på å vente til 2014 med Xbox, isteden for å velge PS4. Om de ikke fryktet Sony så hadde de ei gitt bort et spill, men det gjør de, og det kun fordi de frykter at folk hopper av forhåndsbestillingene. Det at man får et spill for å vente i så lang tid er for min del en dårlig deal. Skulle Microsoft ha gitt noe tilbake fra de som har vært trofaste å ventet burde vel summen vært mer enn det ene spillet.

Ingen klager på at man får det spillet?

Det er jo nettopp det DU gjør!

Du får det til og virke som at vi enten må ha PS4 eller Xbox One, og siden Xbox One ikke kommer ut i norge i år og siden vi BARE får 1 gratis spill så må vi velge en PS4.

Er mange som vil ha en Xbox One siden de alltid har hatt xbox, pga ekslusive spill, online tjeneste, kontrolleren, sony sin rufsete histore osv osv. Da gjør det ikke noe for disse personene å vente et par mnd, å få et ekstra spill er da en bonus for disse personene.

Er du virkelig gla i spill kjøpe du begge konsollene.

 

Hvilken kompensasjon fikk de som hadde forhåndsbestilt en PS3 i europa når den ble forsinket?

Endret av Booz
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ikke se problemet med vilje eller?

 

Du ser vel at ingen klager på at man får det spillet. Poenget er åpenbart at Microsoft får kjøperne (du biter rett på) til å tro de "tjener" på å vente til 2014 med Xbox, isteden for å velge PS4. Om de ikke fryktet Sony så hadde de ei gitt bort et spill, men det gjør de, og det kun fordi de frykter at folk hopper av forhåndsbestillingene. Det at man får et spill for å vente i så lang tid er for min del en dårlig deal. Skulle Microsoft ha gitt noe tilbake fra de som har vært trofaste å ventet burde vel summen vært mer enn det ene spillet.

Jo, du har kvint opp, ned og i mente om kor fælt det er at ein berre får eit spel.

 

Kva om eg har lyst på Xbox One då? **

** Då har eg vel, som fleire andre blitt lurt av marknadsstrategien til MSFT? Eg har vel gått rett på limpinnen då?

 

Eg trur ikkje at eg tenar på å vente - men eg synest sjølvsagt at å få med eit spel er moro!

 

Så det du seier er følgande:

1. MSFT utsett Xbox One i Noreg (+ nokre andre stader)

2. MSFT innser at det er ikkje ein god ting, uansett korleis ein vrir og vendar på det.

3. MSFT utførar skadekontroll ved å leggje ved eit av Xbox One sine eksklusive spel.

 

Sjølvsagt er det surt at den vart utsatt til Mars neste år.

 

Men veit du kva? Noreg er framleis eit fritt land, til tross for at me har hatt ei Raudgrøn regjering i 8 år.

 

Så - det er ingen som tvinger deg til å kjøpe Xbox One.

 

Så gå gjerne i VS tråden og forklar folk der kvifor dei må velje PS4. Det treng me ikkje her :-)

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilken kompensasjon fikk de som hadde forhåndsbestilt en PS3 i europa når den ble forsinket?

Kanskje eg hugsar feil. Men dei fekk vel beskjed om å ta opp ein ekstra jobb, slik at dei skulle ha råd til PS3. Og så fekk dei vel kontoinformasjonen sin lagt på eit sølvfat... Les; på ein nærast ukryptert samt uoppdatert databasetenar.

 

So .. .there's that.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, du har kvint opp, ned og i mente om kor fælt det er at ein berre får eit spel.

 

Kva om eg har lyst på Xbox One då? **

** Då har eg vel, som fleire andre blitt lurt av marknadsstrategien til MSFT? Eg har vel gått rett på limpinnen då?

 

Eg trur ikkje at eg tenar på å vente - men eg synest sjølvsagt at å få med eit spel er moro!

 

Så det du seier er følgande:

1. MSFT utsett Xbox One i Noreg (+ nokre andre stader)

2. MSFT innser at det er ikkje ein god ting, uansett korleis ein vrir og vendar på det.

3. MSFT utførar skadekontroll ved å leggje ved eit av Xbox One sine eksklusive spel.

 

Sjølvsagt er det surt at den vart utsatt til Mars neste år.

 

Men veit du kva? Noreg er framleis eit fritt land, til tross for at me har hatt ei Raudgrøn regjering i 8 år.

 

Så - det er ingen som tvinger deg til å kjøpe Xbox One.

 

Så gå gjerne i VS tråden og forklar folk der kvifor dei må velje PS4. Det treng me ikkje her :-)

 

Du snakker til meg som jeg er anti Xbox, noe jeg ikke er. Jeg er bare kritisk til den slikkingen av baller som Microsoft gjør nå. Det er mange, de fleste utenfor forumet, som biter rett på. Fantastisk av Microsoft selvfølgelig, men mange har problemer med å se kritisk på Sony og Microsoft. De kan slippe unna med ganske mye. Personlig så er det Sony som slipper lettest unna, i alle fall med tanke på PSN-skandalen for noen år tilbake. De har vel nesten ikke sagt en dritt om sikkerheten eller noe på PSN på PS4.

 

Nå har hele neste generasjon lanseringen til Microsoft vært en stor fiasko. Fra digitalt til det gamle konseptet og til å kun klare å lansere i 13 land mot Sony sine 32. I tillegg til at utviklerne har klart å lage en så mye svakere konsoll, som godt kan gjøre at hele neste generasjons multiplattform spill får en brems, grafikkmessig.

 

Jeg hadde mest lyst på en Xbox One, men du må tjene respekten for å fortjene den. Microsoft har gjort alt for å ikke tjene den, Sony har bare kjørt straight og ikke gjort noe feil. Så får man se, når begge konsollene er ute, om faktisk det fortsetter å være slik. Om det viser seg at Sony ei klarer å levere så er det ikke vanskeligere enn at jeg selger min PS4 og kjøper meg en Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje eg hugsar feil. Men dei fekk vel beskjed om å ta opp ein ekstra jobb, slik at dei skulle ha råd til PS3. Og så fekk dei vel kontoinformasjonen sin lagt på eit sølvfat... Les; på ein nærast ukryptert samt uoppdatert databasetenar.

 

So .. .there's that.

 

Kanskje eg hugsar feil. Men dei fekk vel beskjed om å ta opp ein ekstra jobb, slik at dei skulle ha råd til PS3. Og så fekk dei vel kontoinformasjonen sin lagt på eit sølvfat... Les; på ein nærast ukryptert samt uoppdatert databasetenar.

 

So .. .there's that.

Sony gav INGEN kompensasjon for at konsollen ble forsinket i europa, dessuten var psn nede i 24 dager i 2011 etter at crackere fikk tilgang til 77 millioner kontoer. Folk glemmer tydligvis fort.

 

On topic: day one updaten blir svær, Marc Whitten sier det vil ta typisk 15-20min å laste ned.

Lenke til kommentar
Du snakker til meg som jeg er anti Xbox, noe jeg ikke er. Jeg er bare kritisk til den slikkingen av baller som Microsoft gjør nå. Det er mange, de fleste utenfor forumet, som biter rett på. Fantastisk av Microsoft selvfølgelig, men mange har problemer med å se kritisk på Sony og Microsoft. De kan slippe unna med ganske mye. Personlig så er det Sony som slipper lettest unna, i alle fall med tanke på PSN-skandalen for noen år tilbake. De har vel nesten ikke sagt en dritt om sikkerheten eller noe på PSN på PS4.

Slikking av ballar?

Denne diskusjonen tok ein mørk vending, veldig kjapt.

Så det å prøve å kompansere vart no definert som "slikking av ballar"? Eg ville kategorisert det annleis, men ein og ein kvar om det.

Eit kritisk blikk er viktig. Men, meinar du at eg, og andre med meg - som har bestemt meg for å kjøpe Xbox One er ukritiske?

 

Nå har hele neste generasjon lanseringen til Microsoft vært en stor fiasko. Fra digitalt til det gamle konseptet og til å kun klare å lansere i 13 land mot Sony sine 32.

 

Annonseringa har vært temmeleg touch and go. Lanseringa har ikkje funne stad endo - så å kalle den ein fiasko vart noko prematurt. Det gjenstår å sjå.

I tillegg til at utviklerne har klart å lage en så mye svakere konsoll, som godt kan gjøre at hele neste generasjons multiplattform spill får en brems, grafikkmessig.

 

Eg har sett kjelder, anonyme - som har sluppe tal som 40 - 50 prosent forskjell.

Sjølv har eg vanskeleg for å tru det. Her kjem det kritiske blikket ditt inn igjen. Viktig å ikkje svelge alt rått.

Begge maskinane har sine styrkar og svakheiter.

 

Det vil verta katastrofalt for MSFT dersom det visar seg å stemme at PS4 er 40-50% kraftigare.

Det er eigentleg ikkje noko som er vits i å diskutere her og no. Då ingen av oss har noko nemneverdig erfaring med nokon av maskinane. Men, det blir utruleg spanande å sjå i tida framover.

Sony har bare kjørt straight og ikke gjort noe feil. Så får man se, når begge konsollene er ute, om faktisk det fortsetter å være slik. Om det viser seg at Sony ei klarer å levere så er det ikke vanskeligere enn at jeg selger min PS4 og kjøper meg en Xbox One.

 

Sony har vært utruleg heldig denne i forkant av denne annonseringa. Dei har stått på sidelinja og sett MSFT gjere det som generelt sett vert oppfatta som feilsteg etter feilsteg, og brølar etter brølar.

 

Deira største problem har heile tida vert måten dei har kommunisert med publikum.

 

Det har blitt diskutert til månen og attende, men eg meinar framleis at den originale Xbox One visjonen virka spanande. Eg vel å ikkje diskutere det vidare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud å mye drittsnakk det er om PS4 i denne tråden :D

Og det meste som bli snakk om er den skandalen de hadde i 2011. Men vi kommer nok til å høre den i mange år fremover uansett.

 

Men uansett.. Det beste er vel å kjøpe begge konsollene! :) :)

Å?

 

De få gangene jeg er innom er det jo ikke noe annet enn prat om den forferdelige Xbox-One.

Maskinen som krever kundenes førstefødte for å kunne starte.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...