Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dead Rising 3 har endeligt fått orden på framrate problem :)

 

"If you saw it at Gamescom, we got a new drop from Microsoft literally that week, so you're seeing optimizations happening right now," Jones said. "We're in the midst of beta and final optimizations and polish — absolutely, we've got the game frame-locked at 30."

Even when hordes of zombies grew massive, and the means of their disposal became flashier and gorier, the demo didn't experience the same framerate drops seen at Gamescom. What's more impressive is that the game's latest demo also showcased how co-op play would work in the series' next installment — even with two players chewing through groups of zombies, the framerate stayed smooth.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan går det med denne cloud-greia til Microsoft? Har ennå ikke fått med meg et eneste spill som benytter seg av dette.

 

Så langt så er det følgende spill jeg vet om som tar i bruk serverne til MS.

 

Titanfall: Dedikerte servere. Og server styrt AI.

 

Forza5: Dedikerte servere. Drivatar, din måte å kjøre på blir lastet opp til servere og delt til alle venner og andre online. Denne profilen vil kjøre løp i andre sine singleplayer løp og vil lære og utvikle seg. Andre sine kjøre profiler vil bli lastet ned til din XBO og du vil få andre mennesker som AI i bilene.

 

Call of Duty: Ghosts: Dedikerte servere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så langt så er det følgende spill jeg vet om som tar i bruk serverne til MS.

 

Titanfall: Dedikerte servere. Og server styrt AI.

 

Forza5: Dedikerte servere. Drivatar, din måte å kjøre på blir lastet opp til servere og delt til alle venner og andre online. Denne profilen vil kjøre løp i andre sine singleplayer løp og vil lære og utvikle seg. Andre sine kjøre profiler vil bli lastet ned til din XBO og du vil få andre mennesker som AI i bilene.

 

Call of Duty: Ghosts: Dedikerte servere

Dedikerte servere har vi hatt i hvor mange år?

 

Og når det gjelder Forza 5;

 

Når du spiller (om så frakoblet) genereres en fil lokalt på din Xbox. Når du kobler deg til en server vil denne profilen lastes opp og deles med andre. Turn 10 gjør en god jobb med å få dette til å høres revolusjonerende ut, men tenk over hvor simpelt det er. Det har null å gjøre med å avlaste noe CPU. Driveatarene spiller du mot som frakoblet.

 

Titanfall;

 

Respawn lanserte tidligere en liste over fordelene med dette. Basert på forklaringen vi fikk viste det seg å ikke være noe annet enn... dedikerte servere? Dessuten kommer det til PC og Xbox 360, og har ikke vært benektet til PS4.

 

Dedikerte servere er kjempebra, bare ikke få det til å høres ut som noe det ikke er. Mark Cherny forklarte i et intervju med IGN at PS4 kan kjøre såkalt "cloud computing" opp til det som er mulig i dag.

Lenke til kommentar

 

Blir litt som å lese kinesisk det der for meg, litt skjønner jeg men det meste kan som nevnt like greit være kinesisk :)

 

Skal bli spennende å se når begge maskiner er ute og dem blir virkelig sett med lupe av folk som har kunnskap rundt dette. Om det er virkelig så stor forskjell som endel skal ha et til, eller om at det er ganske så jevnt når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Dedikerte servere har vi hatt i hvor mange år?

 

Og når det gjelder Forza 5;

 

Når du spiller (om så frakoblet) genereres en fil lokalt på din Xbox. Når du kobler deg til en server vil denne profilen lastes opp og deles med andre. Turn 10 gjør en god jobb med å få dette til å høres revolusjonerende ut, men tenk over hvor simpelt det er. Det har null å gjøre med å avlaste noe CPU. Driveatarene spiller du mot som frakoblet.

 

Titanfall;

 

Respawn lanserte tidligere en liste over fordelene med dette. Basert på forklaringen vi fikk viste det seg å ikke være noe annet enn... dedikerte servere? Dessuten kommer det til PC og Xbox 360, og har ikke vært benektet til PS4.

 

Dedikerte servere er kjempebra, bare ikke få det til å høres ut som noe det ikke er. Mark Cherny forklarte i et intervju med IGN at PS4 kan kjøre såkalt "cloud computing" opp til det som er mulig i dag.

 

Dedikerte servere er noe som har vært i alle år ja. Men det er stadig blitt mer vanlig å ta ibruk P2P for online spill. Et system som er langt ifra ideelt på mange punkter. Men dette er ting som jeg tipper den gjennomsnittlige konsoll spiller har liten til ingen kunnskap rundt.

 

Så at MS prøver å selge en gigantisk server park som "the magic of the cloud" skjønner jeg godt. For dem fleste av oss så vet vi at dette er jo bare servere som er til rådighet og som ikke nødvendigvis er noe nytt.

 

Men det som er nytt er at en av verdens største spill plattformer har nå tilgjengelig servere for varierte oppgaver i en større skala en tidligere. Og at utviklere kan starte å utforske flere bruks områder disse serverne kan bidra til å gi flere funksjoner i spill.

 

Som du nevner så er ikke Drivatar noe som avlaster CPU men noe som gir en rikere singleplayer opplevelse. Alt må ikke dreie seg om å få flere pixler i bevegelse på skjermen, men også om å gi nye funksjoner som kan berike et spill på.

 

Drivatar høres jo ganske så simpelt ut, en laster opp din profil og den spres til andre og du laster ned andre sine profiler. Din Drivatar driver å kjører rundt i andre sine spill og oppdaterer sin profil etter som den begynner å lære. Det er jo ikke noe som ikke kunne blitt gjort på hvilke som helst plattform egentlig.

 

En må bare ha koden og ikke minst servere...mange servere.

 

Titanfall og fks Call of Duty Ghosts vil ha dedikerte servere som igjen da løser opp maskin reserver som ellers ble brukt til å hoste for alle dem andre som spiller. Dette kan nå brukes på AI, grafikk osv.

 

Dedikerte servere vil bety en bedre og mer rettferdig online verden for alle som liker å spille online. At dette kommer på en av verdens største spill plattform er ganske så stort egentlig.

Lenke til kommentar

Ubisoft diskuterer potensielle muligheter, men avslutter med at det foreløpig er mer enn nok maskinkraft lokalt. Watch Dogs har ingen AI, fysikk eller grafikk som er overlegen PS4 ved lansering.

Watch Dogs hits Xbox One and PS4 later this year when the next gen consoles hit store shelves. If recent reports are to believed however, the Xbox One version might be the way to go. Watch Dogs producer Dominic Guay has stated that Watch Dogs on the Xbox One will have a more dynamic city than the PS4.

 

http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=13270

 

Såklart kan også sony få samme cloud/server mulighet som microsoft, men tviler på de har kapasitet til dette til lansering av ps4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...